Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 1.6 16V rok 2003


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie gdyż nie jestem pewien co do tego elementu. Zauważyłem, że po wyłączeniu silnika i po zamknięciu auta ten elektrozawór cały czas pracuje. Czy to jest normalne? Kilka krotnie miałem sytuacje, że miałem rozładowany akumulator (jest nowy) i tak się zastanawiam czy przypadkiem nie jest to z winy tego elementu. Żadnych innych usterek auto nie ma.

Proszę o poradę.

Pozdr

 

EDIT:

chodzi o elektrozawór zmiennych faz rozrządu, który siedzi w okolicy korka wlewu oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czujnik wydaje ciche buczenie-piszczenie i czuć jak drży - po odłączeniu kostki cisza i po podłączeniu znowu, jednak zauważyłem, że gdy zapalę silnik gdy jest zimny i zgaszę to nie ma problemu i dlatego podejrzewam jego za złodzieja prądu!!!

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie taka dziwna jego praca po zgaszeniu silnika to raczej wygląda na usterkę. Jako elektrozawór powinien działać jak przekaźnik, czyli przesterować się po podaniu napięcia. NIekoniecznie jest to jednak usterka samego zaworu, ponieważ po zgaszeniu silnika nie powinien od dostawać napięcia. Być możne to jakieś zwarcie? Jakie napięcie jest na złączce tego zaworu po zgaszeniu silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy jak opisał modern1, tzn. brzęczący elektrozawór zmiennych faz rozrządu, ewentualne rozładowanie akumulatora po dłuższym postoju, jednoznacznie wskazują na uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu. Też tak miałem, po wymianie czujnika objawy ustały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś znowu miałem ten sam problem. Jednak zauważyłem, że gdy odłączę akumulator choćby na 1 sek. i podłącze to elektrozawór przestaje buczeć, więc czujnik położenia wałka rozrządu jest chyba dobry?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączenie alumulatora resetuje komputer więc elektrozawór przestaje buczeć. Po kilku rozładowaniach, nauczyłem się, żeby przed dłuższym postojem sprawdzić, czy elektrozawór nie pracuje :-) Gdy pracował, to na chwilkę zdejmowałem klemę z akumulatora. Sam dość długo dochodziłem do tego co to może być, trafiłem w końcu na anglojęzyczne forum, na którym wyjaśniono mi w czym problem. Na 99,9% jest to czujnik położenia wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam prośbę, a nie będę zaczynał nowego tematu. Komputer wskazał mi błąd czujnika położenia wałka rozrządu. W jednym sklepie był po 240zł i tylko na zamówienie. W drugim był od ręki po 140zł (nowy) ale na pudełku był opis 1.5dci. Panowie sprawdzili podobno w Renault i do 1.6 miał być taki sam. Czujnik zakupiłem i został zamontowany. Jednak poprawy nie ma żadnej , a nawet są nowe "cyrki" z obrotami. Mógłby mi ktoś sprawdzić w dialogys czy na pewno to są te same czujniki w tych silnikach ? Mój silnik to 1.6 16v K4M760 03'

Sprawdzałem w katalogu EPS i czujnik 1.953.348 rzeczywiście figuruje w obu silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieszają się na poziomie około 1500 przy delikatnym operowaniu gazem (parkowanie, korek) przy puszczaniu z poziomu 2000 i więcej jest ok. Druga sprawa to przy odpalaniu idą w górę żeby spaść na 500 tak na 5-10sek. (wtedy są drgania) i wracają na normalny poziom.

Trzecia rzecz to co któryś raz przy puszczeniu gazu obroty lecą w dół właśnie na te 500 albo nawet na zero i gaśnie. Nie jest to miłe gdy właśnie hamujesz....

Uprzedzam podpowiedzi:

Potencjometr sprawdzony, przepustnica wyczyszczona, czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony (pokazywał błąd) adaptacje przeprowadzone. Błędów brak, elektronik rozkłada ręce i proponuje zmiany oprogramowania. Ja ogólnie mam dość....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych. KZFR już przerobione na wiosnę <ok> Nic nie grzechocze. Masz może jakiś warsztat godny polecenia w W-wie ?

 

[ Dodano: 2010-02-04, 12:29 ]

arka3, czujnik przy kole zamachowym - nie sprawdzony?

 

Skierowałem podejrzenia na ten czujnik elektronikowi ale zapewnia że gdyby był problem z tym czujnikiem to świeciłby się zygzak i ew. service. A nic takiego nie ma.

Jako wskazówkę podam że wcześniej był trochę inny problem. Po drugim odpaleniu jak był już ciepły silnik przy dodawaniu gazu trochę się jakby przyduszał. Tzn. obroty na 1/4 sek spadały i przy delikatnym dodawaniu gazu mógł zgasnąć. Ale tak było tylko przy ponownym odpaleniu na ciepłym silniku. Jak odpaliłem zimny to mogłem przejechać i 500km i było dobrze byle nie gasić silnika. Ten problem znikł razem z pojawieniem się tego co jest teraz który pojawił się po wymianie komputera UPC. Elektronik jednak zaklina się że to przypadek, a komputer UPC jest dobry i odpowiada za inne rzeczy.

Dlatego szukam elektronika z polecenia który może rozwiąże moje problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!