Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Hak holowniczy Grand Scenic II


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zamontować hak w swoim Grand Scenicu (2006r. silnik 1,9dci) w związku z czym proszę o poradę:

1. jaki (firma) hak mi polecicie?

2. czy jest konieczność montowania modułu? (spotkałem się z różnymi opiniami na ten temat)

 

Ps. Hak jest mi głównie potrzebny do platformy na rowery. Nadmienię, że samochód jest wyposażony w czujniki cofania - jeśli jest to istotne.

Jeszcze proszę o poradę odnośnie montażu - uwagi, spostrzeżenia itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś pół roku temu montowałem hak w swoim Scenic'u. Wybrałem najbliższy sklep, bo wyszło najtaniej. Hak firmy Steinhoff (taki jak np: http://www.allegro.pl/item814154242_hak_ho...c_grand_e4.html

Sam go zamontowałem. Nie było większych problemów (zdjęcie zderzaka, zdemontowanie aluminiowej listwy pochłaniającej energię, dopasowanie, zakonserwowanie i skręcenie "do kupy", podpięcie wiązki elektr. do lamp, przegląd). Pomimo instalacji multiplex, nie montowałem modułu dostosowującego, ale nie widzę żadnych usterek, błędów po podpięciu dodatkowej listwy z oświetleniem. Hak służy do codziennego wożenia roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, hak zamontowany. Zajęło mi to kilka godzin. Kupiłem Thule - jeśl chodzi o sam montaż to bez problemu, wszystkie otwory dopasowane idealnie. Przegląd przeszedł bezproblemowo.

Jeśli chodzi o instalację to nie miałem miernika i musiałem z kabelkami dochodzić na czuja - poniżej opiszę kolory kabli, może komuś się przyda:

lewa strona:

1. biały - światło wsteczne

2. fioletowy - przeciwmgielne

3. czarny - masa (-)

4. pomarańczowy - kierunkowskaz

5. niebieski (pozycyjne)

6. pomarańczowy (stop)

prawa strona

1. biały - światło wsteczne

2. brak

3. czarny - masa (-)

4. kremowy - kierunkowskaz

5. niebieski - pozycyjne

6. pomarańczowy - stop

Kable są podane w kolejności - w lewej stronie są dwa kable pomarańczowe a każdy do czegoś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Podepnę się pod temat, auto posiada 13-pinowe gniazdo montowane jeszcze w ASO Renault w Niemczech, przyczepka podłączona poprzez adapter 13-->7 PIN, wszystkie światła w przyczepce działają wzorowo....ale tylne kierunkowskazy w aucie mrugają krócej i szybciej, jednak tylko po podpięciu przyczepy, gdzie szukać przyczyny, takiego objawu ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odgrzeję, wina może leżeć po stronie przejściówki 13-7, wymień gniazdo na 7 pinowe i powinno być po problemie. Tylko nie mostkuj wszystkich kabli a daj z jednej lampy i kierunek z drugiej. 13 pinowe gniazdo ma sens w pojazdach które mają moduły sprawdzające (wykrywające) podpięcie przyczepki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dzień dzisiejszy kierunki w aucie dalej szybciej migają,zastanawia mnie ten fakt,że akurat tylko w tylnych lampach,z przodu i po bokach jest ok ,miałem zamiar zmienić wtyczkę w przyczepce na 13 Pin ,gniazdo w sumie też mógłbym zmienić ,tylko czy to usunie problem ? Dokopałem się ostatnio do modułu haka ,może to on jest winien ?

thumb_hosting_zdjec_1423432532__dsc_1802.jpg

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!