Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Plamki oleju pod samochodem


majonez1970

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety musiałem założyć nowy temat. Jakoś nikt nie chce nic doradzić

Witam.

Jakieś dwa tygodnie temu miałem wymienianą turbinę, przed wymianą było wszystko ok, nic nie kapało z silnika. Jak mechanior wymienił mi turbinę i olej z filtrem (tamta padała, olej poszedł na wydech), nagle zaczął mi olej kapać z silnika (na wysokości misy). Byłem u innego, zdjęli osłonę, umyli silnik od dołu i powiedział że kapie z rurki która doprowadza olej do turbiny. Musiałem już po przejechaniu ok 200 km dolać litr oleju. Aha, silnik jakby stracił moc. Jak jadę to turbo włącza się dopiero przy ok 2100 obr/min. Postawiłem dzisiaj samochód do mechanika. Po około 2 godzinach dzwoni żebym przyjechał i coś zobaczył. Okazało się że po zdjęciu misy na smoku na siatce był kawałek miedzi (a tak nawiasem - z czego robi się panewki w tym silniku?). Oprócz tego na pompie oleju jest kółko zębate z łańcuszkiem i ten łańcuszek jest za luźny a zęby na kole wyrobione. Trzeba wyjmować cały silnik i zmieniać pompę (hehe około 1000 za pompę). Kurna co jeszcze będzie nie tak? Normalnie masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie, będą cały silnik wyjmować bo znaleźli kawałeczek blaszki miedzianej przyssanej do smoka od pompy olejowej i chcą sprawdzić czy panewki są całe. A w takim razie jak założysz ten łańcuszek metalowy (jeden koniec na zębatce na pompie a drugi gdzieś na górze silnika)?

 

[ Dodano: 2009-12-02, 08:29 ]

Hej koledzy, bez żartów. Pomóżcie. Nie uśmiecha mi się płacić za wyjmowanie silnika jak można to inaczej zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majonez1970, A gdzie ty byłeś u tego mechanika? Coś mnie się wydaje, że ktoś Cię robi w bambuko - ale już teraz za późno będzie to udowodnić. Podaj nazwę firmy to może oś podpowiem (tej co robisz w białym). :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma nazywa się Auto Euroremont Jerzy Żarniewski. Jednak okazało się że panewki zostały obrócone, wyjęli jedną i w środku tam gdzie jest warstewka miedzi jest ona uszkodzona. Tak więc czeka mnie albo remont silnika albo szukanie innego.

Aha, rozmawiałem w serwisie ASO o tym łańcuszku i powiedział że luz może być (nawet do 2 cm). He, już nic nie rozumiem.

 

[ Dodano: 2009-12-02, 17:09 ]

Może ktoś wie czy silnik 1,9 Dti o symbolu F9Q K 732 będzie pasował do mojej Reni?

 

[ Dodano: 2009-12-03, 18:04 ]

Jaka może być przyczyna obróconej panewki? Inny mechanik oglądał i powiedział że na głównym korbowodzie (podobno). Nie wiem czy wierzyć już czy nie? A tatuś chciał żebym był mechanikiem. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma nazywa się Auto Euroremont ...

Sama nazwa firmy mówi że Oni robią remont - nie przegląd tylko remont. Zdecydowanie nie polecam - ale już za późno na poszukiwanie winnych i ocenianaie niewinnych.

Jednak chyba trzeba będzie zrobić remont - wyjdzie bezpieczniej, muszą dać gwarancję przynajmniej na rok. Bo możesz kupić silnik i się okaże, że też trzeba zrobić remont. POZDRAWIAM - powodzenia. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama nazwa firmy mówi że Oni robią remont - nie przegląd tylko remont.

Dzięki Tazesz. Zabieram jutro od nich samochód na lawecie i stawiam do innego mechanika który że tak powiem zajmuje się takimi rzeczami i zobaczymy co On powie. Może wyjść tak że złożą do kupy silnik i będę jeździł aż nie znajdę innego.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-12-05, 21:43 ]

Tak więc nie polecam tej firmy. Tak jak Tazesz napisał to Euroremont - prawie namówili mnie do remontu albo wymiany całego silnika (kurna panewkę na głównym korbowodzie tak wybijali że zrobili wgniecenia na boku panewki). Całe szczęście że poszedłem po rozum do głowy i zabrałem autko i postawiłem do znajomego. W poniedziałek będę wiedział co się stało.

 

[ Dodano: 2009-12-07, 12:40 ]

Byłem dzisiaj u drugiego mechanika. Zamówili panewki główne (komplet). Powiedział mi jeszcze jedną rzecz: wyrobiona jest tylko jedna panewka (tzn jedna połówka panewki - druga jest dobra) z tych co wyjęli, wał jest czysty, bez wyrobień. Ta jedna panewka nie pasuje do podstawy (jest za luźna). Jak to jest: czy może być tak że jedna połówka panewki jest wyrobiona a druga jest dobra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Może ktoś wie jak skończył się ten temat.

Ja własnie przerabiam to samo. Regenerowałem turbine. Po regeneracji późno się załącza - przy ok.2500 obrotów. Do tego zaczą mi cieknąć olej. Mój mechanik stwiedził że cieknie koło śryby którą jest przykręcone mocowanie półosi. Podobno jedna ze śrub przykręcana jest przy samej misce. Diagnoza mechanika: zdjąć miske olejową, uszczelinć przy śrubie od środka i założyć miskę olejową. Czy to możliwe? Czy muszę wtedy wymienić uszczelke przy misce? Może ktoś przerabiał juz taki temat lub ściągał miske olejową. Czy jedna ze śrub trzyma też mocowanie półosi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miska jest przykręcana na całym obwodzie śrubkami na klucz imbusowy. Rozmiar tej śrubki to M5 lub M6.

Półośka przechodzi przez podporę półosi która jest przykręcana do bloku silnika. Więc na pewno śrubka M5 lub M6 nie trzyma półosi.

 

Pozdrawiam ZIELAK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mi się wydawało, ale on mówi że jedna śruba wkręcana do bloku a drugą śrubą jest chwycona podpora i miska. Do soboty mie mam kiedy i gdzie położyć się pod Megi żeby to zobaczyć. Dodam że chodzi o Megane II 1,9DCI. Może ktoś orientuje się ile kosztuje uszczelka miski olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!