Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

scenic II i przyczepa kempingowa...


123

Rekomendowane odpowiedzi

witam

w związku z tym iż od prawie 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem kempingu Hobby :-) (masa 700/1000kg - jedna oś) kilka / kilkanascie wypadów w sezonie na jakies weekendy (200-300km )w tym raz nad morze (700km) :-)

 

do tej pory jeździłem z przyczepą "niemcami" ...Golf 4 TDI 90 PS, Mercedes C 220 95PS i to sie sprawdziło zarówno jesli chodzi o spalanie jak i trwałość aut a także komfort podróżowania oraz ceny części ... :-)

jednak mam ochotę na coś młodszego, większego, bezpieczniejszego i lepiej wyposażonego..... :-)

skłaniamy się do Scenica 2 w wersji grand..... :-)

chciałbym na niego przeznaczyć ok 30 tyś....oczywiście bliższy memu sercu jako "ciągacz" ze względu na moment jest diesel.... raczej 1.9 (120 lub 130 PS) :-) niż 1.5 (105 PS) :-) ...

 

....jednak mam obawy czy renault to dobry pomysł na holownik.... :-|

wiadomo, że nie katuje auta bo jadąc z "ogonkiem" i dziećmi mam wyobraźnię i odpowiedzialność i nie ciągam przecież "cycepy" na codzień.... ale kilka pytań do znawców tematu

 

1) czy konstrukcja zawieszenia tylnego jest w miarę trwała i jak z cenami części

2) czy wszystkie diesle miały koło dwumasowe

3) czy wszystkie diesle miały filtr cząstek FAP jakże modny u franzuzów

4) jak wpinamy wiązkę elektryczną haka (czy istnieje jakiś moduł czy na tzw "żywca")

5) czy dużo roboty z montażem haka....

6) I PRZERAŻA MNIE DOSTĘP do osprzętu pod maską...

(wiem że nie kupuje ise auta aby go naprawiać, ale tej maski to chyba nie warto otwierać ;) bo i tam nic nie widać)

 

 

pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

123, temat opisujący to zagadnienie już istnieje. Jako, że piszesz w dziale z poradami przed zakupem to temat zostawiam, tu możesz przeczytać co już napisano: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=13451

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

 

....jednak mam obawy czy renault to dobry pomysł na holownik.... :-|

wiadomo, że nie katuje auta bo jadąc z "ogonkiem" i dziećmi mam wyobraźnię i odpowiedzialność i nie ciągam przecież "cycepy" na codzień.... ale kilka pytań do znawców tematu

Co drugi sprowadzany scenic ma hak (lub miał jak mój :-) ), więc statystycznie masz odpowiedź. Myślę, że z silnikiem 1.9 dCi 120KM to bez problemu, ale z 1.5dCi zwłaszcza słabszą wersją lub Grandem to z przyczepa może być gorzej.

witam

1) czy konstrukcja zawieszenia tylnego jest w miarę trwała i jak z cenami części

2) czy wszystkie diesle miały koło dwumasowe

3) czy wszystkie diesle miały filtr cząstek FAP jakże modny u franzuzów

4) jak wpinamy wiązkę elektryczną haka (czy istnieje jakiś moduł czy na tzw "żywca")

5) czy dużo roboty z montażem haka....

6) I PRZERAŻA MNIE DOSTĘP do osprzętu pod maską...

(wiem że nie kupuje ise auta aby go naprawiać, ale tej maski to chyba nie warto otwierać :-) bo i tam nic nie widać)

Ad. 1

Zawieszenie to nie jest problem w Scenicu - jest bardzo klasyczne: wleczone, belka skrętna i sprężyny.

Ad. 2 dCi tak, ale przy wymianie można wstawić zamiennik klasyczny (dużo taniej i problemów nie ma)

Ad. 3 nie wszystkie, na pewno 2.0 dCI po lifcie (2006)

Ad. 4 wpina się po wiązkę tylnego reflektora

Ad. 5 niedużo - trzeba zdjąć tylny zderzak (lampy), pod zderzakiem jest belka która się odkręca i na jej miejsce montuje hak. Pod mocowaniami belki są otwory w które wsuwa się mocowania haka i przykręca je w bagażniku przy kole zapasowym. Podobnie w GS.

Ad. 6 Niestety z dostępem jest fatalnie. Zresztą we wszystkich autach tego typu. Scenik jest na płycie podłogowej Megane, czyli taką nadmuchana wersją. A już w Megan dostęp jest słaby więc co tu mówić o SC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!