Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

scenic II i przyczepa kempingowa...


123

Rekomendowane odpowiedzi

witam

w związku z tym iż od prawie 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem kempingu Hobby :-) (masa 700/1000kg - jedna oś) kilka / kilkanascie wypadów w sezonie na jakies weekendy (200-300km )w tym raz nad morze (700km) :-)

 

do tej pory jeździłem z przyczepą "niemcami" ...Golf 4 TDI 90 PS, Mercedes C 220 95PS i to sie sprawdziło zarówno jesli chodzi o spalanie jak i trwałość aut a także komfort podróżowania oraz ceny części ... :-)

jednak mam ochotę na coś młodszego, większego, bezpieczniejszego i lepiej wyposażonego..... :-)

skłaniamy się do Scenica 2 w wersji grand..... :-)

chciałbym na niego przeznaczyć ok 30 tyś....oczywiście bliższy memu sercu jako "ciągacz" ze względu na moment jest diesel.... raczej 1.9 (120 lub 130 PS) :-) niż 1.5 (105 PS) :-) ...

 

....jednak mam obawy czy renault to dobry pomysł na holownik.... :-|

wiadomo, że nie katuje auta bo jadąc z "ogonkiem" i dziećmi mam wyobraźnię i odpowiedzialność i nie ciągam przecież "cycepy" na codzień.... ale kilka pytań do znawców tematu

 

1) czy konstrukcja zawieszenia tylnego jest w miarę trwała i jak z cenami części

2) czy wszystkie diesle miały koło dwumasowe

3) czy wszystkie diesle miały filtr cząstek FAP jakże modny u franzuzów

4) jak wpinamy wiązkę elektryczną haka (czy istnieje jakiś moduł czy na tzw "żywca")

5) czy dużo roboty z montażem haka....

6) I PRZERAŻA MNIE DOSTĘP do osprzętu pod maską...

(wiem że nie kupuje ise auta aby go naprawiać, ale tej maski to chyba nie warto otwierać ;) bo i tam nic nie widać)

 

 

pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

123, temat opisujący to zagadnienie już istnieje. Jako, że piszesz w dziale z poradami przed zakupem to temat zostawiam, tu możesz przeczytać co już napisano: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=13451

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

 

....jednak mam obawy czy renault to dobry pomysł na holownik.... :-|

wiadomo, że nie katuje auta bo jadąc z "ogonkiem" i dziećmi mam wyobraźnię i odpowiedzialność i nie ciągam przecież "cycepy" na codzień.... ale kilka pytań do znawców tematu

Co drugi sprowadzany scenic ma hak (lub miał jak mój :-) ), więc statystycznie masz odpowiedź. Myślę, że z silnikiem 1.9 dCi 120KM to bez problemu, ale z 1.5dCi zwłaszcza słabszą wersją lub Grandem to z przyczepa może być gorzej.

witam

1) czy konstrukcja zawieszenia tylnego jest w miarę trwała i jak z cenami części

2) czy wszystkie diesle miały koło dwumasowe

3) czy wszystkie diesle miały filtr cząstek FAP jakże modny u franzuzów

4) jak wpinamy wiązkę elektryczną haka (czy istnieje jakiś moduł czy na tzw "żywca")

5) czy dużo roboty z montażem haka....

6) I PRZERAŻA MNIE DOSTĘP do osprzętu pod maską...

(wiem że nie kupuje ise auta aby go naprawiać, ale tej maski to chyba nie warto otwierać :-) bo i tam nic nie widać)

Ad. 1

Zawieszenie to nie jest problem w Scenicu - jest bardzo klasyczne: wleczone, belka skrętna i sprężyny.

Ad. 2 dCi tak, ale przy wymianie można wstawić zamiennik klasyczny (dużo taniej i problemów nie ma)

Ad. 3 nie wszystkie, na pewno 2.0 dCI po lifcie (2006)

Ad. 4 wpina się po wiązkę tylnego reflektora

Ad. 5 niedużo - trzeba zdjąć tylny zderzak (lampy), pod zderzakiem jest belka która się odkręca i na jej miejsce montuje hak. Pod mocowaniami belki są otwory w które wsuwa się mocowania haka i przykręca je w bagażniku przy kole zapasowym. Podobnie w GS.

Ad. 6 Niestety z dostępem jest fatalnie. Zresztą we wszystkich autach tego typu. Scenik jest na płycie podłogowej Megane, czyli taką nadmuchana wersją. A już w Megan dostęp jest słaby więc co tu mówić o SC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!