Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.4 TCE


Ptaszek06

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:) mam takie pytanko:)czy jezdzi ktos z Was megnaka z silnikiem 1.4 tce?Interesuje mnie spalanie bo ja po jakims 1 tys km jestem przerazony spalanie.Na trasie ledwo co naciskam gaz a spalanie scyluje w granicy 9 litrow.czy moze ten silnik musi sie dotrzec i wtedy spalanie spadnie?Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoć ten typ tak ma, benzyniaki potrzebują trochę czasu żeby się ułożyło spalanie. Jednak zbyt dużo to raczej nie oczekuj 1.4Tce sporo pali - sam go rozważałem, jednak po poczytaniu opinii stwierdziłem że wole 6l od 10l w mieście i wybrałem dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Megankę z tym silnikem i mam przejechane ok.10000km. Uważam że silnik jest rewelacyjny! Jest bardzo cichy, ciągnie od 2000obr/min i mało pali. Mało tzn. że na trasie (Zabrze - Kielce i z powrotem) jazda z prędkoscią do 100km/h średnio spalił 6.1l/100km W codziennej jeździe do pracy (Zabrze - Bytom) spala średnio 8.2l/100km. Przy większych korkach dochodzi prawie do 8.5l/100km. Spalanie do 9.5l/100km w mieście miałem tylko na początku gdzieś do 3000km. Oczywiście mówię o raczej spokojnej jeździe. Zauważyłem że przy 130km/h pali ok. 7,7l Biegi zmieniam przy prędkości ok. 10km/h większej niż proponuje komputer oczywiście uwzględniam ukształtowanie terenu i jak jest górka to ciągnę na niższym biegu dłużej choć na wyższym też spokojnie jedzie ale więcej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przejechane 2900 km i jak bym nie jeździł nie spada ponizej 10,3 :-(. na początku było 12,4 przez pierwsze 1000 km.

 

jezdze po warszawie, sporo korków. mam nadzieje, ze spadnie. poza tym musze sprawdzic samemu spalanie bo cos mi sie wydaje że troche przekłamuje.

no i te akcje z rezerwą. dzis po zapaleniu rezerwy przejechałem ze 30 km i wlałem 47 l paliwa. ale to tak na marginesie :-)

 

poza tym silnik jest rewelacyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jak bym nie jeździł nie spada ponizej 10,3 :-(

 

nie liczyłbym że dużo spadnie - ja też jeżdżę po Warszawie - co prawda 2.0 TCE - ale spalanie mam na poziomie 13.0-14.0 (zależnie od tego jakie sie korki trafią)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tego lepsza alternatywa dla 1,4TCE jest 1,6 110km :-)

W mieszanym pali 7l i mniej problemow bo nie ma turbiny no i 1,6 jest juz sprawdzona jednostka. Bo jak sie juz bierze TCE to tylko 2.0 zeby naprawde byla frajda :-)

Ale wybor nalezy do ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tego lepsza alternatywa dla 1,4TCE jest 1,6 110km

:shock:

 

Przecież tzw "downsizing" robiony był właśnie w celu zmniejszenia spalania.

1.4 TCE ma większą moc niż 1,6 110KM. Jeżeli miałbym go porównywać to z 1,6 130KM (ten sam co w Clio GT) a tutaj 1,4TCE powinien pokazać już swoją przewagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mówię o osiągach, tylko o spalaniu. Idea była, że mały doładowany silnik ma spalać mniej niż większy wolnossący o porównywalnych parametrach. VW doładowało silnik 1400ccm turbiną i kompresorem i spalanie nie jest wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mówię o osiągach, tylko o spalaniu. Idea była, że mały doładowany silnik ma spalać mniej niż większy wolnossący o porównywalnych parametrach.

20 koni więcej to nie są porównywalne parametry. Dlatego też porównując silniki wypadało by postawić obok siebie dwa o podobnej mocy (mimo wszystko mocniejszy silnik musi zużyć więcej paliwa). Do 1.6 bliżej jest 1,2 TCE a tutaj różnica w spalaniu może być znaczna.

 

Cytując za Renault:

Pomimo pojemności 1,4l dysponuje momentem obrotowym dla silnika 2,0l oraz mocą silnika o pojemności 1,8l.

 

Na koniec - spalanie zależy w dużym stopniu od kierowcy i stylu jazdy. Megane 1.6 którym jechałem "na próbę" a które jeździło w wypożyczalni miało na komputerze spalanie ponad 9l/100.

 

VW doładowało silnik 1400ccm turbiną i kompresorem i spalanie nie jest wysokie.

Co to znaczy, że "nie jest wysokie"? Dla mnie spalanie na poziomie 14l nie jest wysokie. Poza tym na papierze każdy silnik pali mało. Życie weryfikuje przechwałki (a raczej kłamstewka) producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie 110 km w samochodzie z takim wyglądem to porażka :-) .

a tak poważnie, te 130 było takim minimum i jak patrze na obecne spalanie to żałuje że nie kupiłem wersji 180 km. co dziwne teraz naprawde daje mu ognia i spalanie ani się nie zwiększa ani nie zmniejsza, więc sobie nie załuje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy, że "nie jest wysokie"?
Na poziomie Renówkowego 1.6 16V.
Cytując za Renault: Cytat:

Pomimo pojemności 1,4l dysponuje momentem obrotowym dla silnika 2,0l oraz mocą silnika o pojemności 1,8l.

Tyle, że spalanie tez wyszło większe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!