Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.4 TCE


Ptaszek06

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli wierzyć w te 10,3L/100

IMO jest chyba trochę zawyżone. Spalanie, które zaprezentował jan999 bardziej mi tu pasuje. 10,3 jest realne przy jeździe typowo miejskiej. Poza tym miasto miastu nierówne. Moja krowa w Łodzi pali jakieś 2l mniej niż we Wrocławiu (tak, tak Łodzianie - wasze korki to pikuś :-) )

2.0 16V wypada ciut ekonomicznie

Mój 2.0TCE też jest ekonomiczny - 7,5l/100 (*). Jak widać, nie można pisać, że coś jest ekonomiczniejsze bez podania szczegółowych danych - od masy pojazdu i opon poczynając na stylu i miejscu jazdy kończąc. To wszystko ma wpływ na spalanie - tu kropelka, tam kropelka i już mamy 2 litry różnicy.

Wracając do VW - kiepsko porównywać wyżyłowany silnik o mocy 170 KM (choć trzeba przyznać, że taka moc z takiej pojemności to niezły wynik) do 1.4TCE 130 KM - to aż 40 KM różnicy (silnik VW ma prawie tyle mocy co 2.0TCE). Sęk w tym, że silniki TCE są zestrojone raczej w dolnym przedziale swoich możliwości. Z 2.0TCE można wycisnąć 250KM. Z 1.4 TCE może być podobnie. Chciałbym zobaczyć porównanie tych silników gdy będą dysponować podobną mocą. Na razie nie ma to sensu.

--

(*) ale tylko w trasie gdy mi się nie spieszy :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać, nie można pisać, że coś jest ekonomiczniejsze bez podania szczegółowych danych
No nie podawałem, ponieważ tak jak habibi jeżdżę po Warszawie a moje GT raczej lżejsze nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się nie dziwię, że te silniki tyle palą. Jeżeli przy 2200 ma się 190Nm (mała i lekka turbina o niskiej bezwładności) to aż chce się korzystać z tych 130 KM. Trzeba bardzo delikatnie obchodzić się z pedałem gazu, żeby mieć te katalogowe spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega habibi odczuwa niesamowita różnicę w przyspieszenie pomiędzy 1.4Tce a 1.6 16v Brawo !! aż 0,9 sekundy rozumiem twoje zniesmaczenie faktem iż "auto o takim wyglądzie może mieć 110 Km " ale żeby auto z takim wyglądem miało taki malutki silniczek ? :-) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu wcale nie chodzi o te 0.9 sekundy ale o elastycznosć, której każdy zwykły benzyniak moze pozazdrościc TCe czy dCi.

Jezdziłem wczesniej laguną 1.6 16V i wiem co to jest niemoc na niskich obrotach.

Pomimo tego że i laguna i moja obecna meganka mają zblizone czasy do setki to stanowczo bardziej komfortowo jezdzi mi sie samochodem z turbiną.

 

zanim w zwykłym benzyniaku zmienisz na niższy bieg to ja już będę dawno na równo z Tobą :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem cel tej dyskusji... ja wiem ze jest w polsce tendencja na zanizanie spalania swojego auta :-) niektore posty w sieci powalają :-)

130 koni swoje wypije. nie wazne czy dostarczone przez wolnossace 2 litry czy 1,4 turbo.

skoro przykladowo nasto-letnia Vectra 2.0l o porownywalnej mocy (136 KM) palila w miescie regularnie 11,7 a w trasie 7,5. To niech ten "downsizing" urwie litr w miescie i 0,5 - 0,8 w trasie i juz jest fajnie... a do tego - turbo jest podatne na tuning. i zaden 1,6 110 KM nie ma nic do powiedzenia w tej kwestii.

FYI. moj TCE180 po przejechaniu wlasnie 1500 KM pokazuje w Warszawie spalanie ok 13 i jest ok. w trasie oscyluje w oklicach 8,5. i to tez jest jak najbardziej w normie.

tak sobie wlasnie probuje przypomniec czy ktorekolwiek z moich aut (a bylo ich troche) o porownywalnych rozmiarow i przewaznie slabszym silniku zeszlo ponizej 10 litrow w miescie - i jakos nie pamietam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nic nie zaniżałem i mam nadzieję, że dzielimy się żetelnie wiedzą.

kończac - liczyłem że po prostu wynik nie będzie 2 cyfrowy.

na usprawiedliwienie dodam że od 8 lat różne diesle więc benzyny uczę się od nowa.

 

a z jimbo22 zgadzam się całkowicie.

 

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie czytam i myślę... Na razie mam przejechane 900km od nowości; średnie spalanie głównie po mieście to około 10,3l; przy -15°C było nawet w okolicach 16l! (ale krótkie trasy), jak zrobiłem w weekend 600km - pokazał 7,3l (3 osoby i pół pełny bagażnik). Wynik chyba przeciętny jak na Grandtoura. Zastanawiam się, czy po dotarciu coś się zmieni, czy bardziej jak na zewnątrz będą wyższe temperatury. Co sądzicie? Do tej pory jeździłem Punto 1.4 77KM i ten co by się nie robiło palił 6,4l, natomiast stara Brava 1.6 103KM to tez pochłaniała 10-11l więc co...? cieszyć się elastycznością i frajdą 130KM i uznać ze 10l/100km to rozsądna ilość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim auto-świecie był test porównawczy kilku kompaktów,megane 1.4TCE była miedzy nimi.Niestety mimo podobnych silników miała największe zapotrzebowanie na paliwko.

W ogóle zajęła ostatnie miejsce ale to chyba już norma w niemieckiej gazetce.Na 1 pierwszym miejscu jak zwykle "KRÓL" Golf.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa, helmuckie pisma tak maja.Szkoda,ze awto szmata nie pamieta juz porownania megane kombi i golfakombi w ktorym to musieli juz powymyslac punktacje za ubezpieczenie, zeby golf zdobyl 2pkt przewagę. Inne kwiatki z germanskich gazet: Laguna III" zbyt duzo przyciskow do obslugi" ale jakos nie przeszkadzaim prawdziwe 40 w astrze..albo wyswietlacz megane razi noca w oczy, albo ergonomia...w tej dziedzinie nie przeszkadza im wyswietlacz navi ktory umieszczonyjest w golfie ponizej wzroku, tam, gdzie w megane jest radio, albo przeladowana funckami kierownica.

Zieeeew i tyle/

Zeby jednak nie bylo w 100% OT,to zwroccie uwage, ze 1.4tce zniszczyl wszystkich konkurentow elastycznoscia, golfa wkazdym zakresie o ok.2 sek. to jest przepasc. Co zas do spalania, niektorym sie wydaje, ze jak cos ma w folderze nazwe dałnsajzing i małą pojemność to bedzie palić 2 litry. To se ne da. Turbo zyje turbo pije. :)

Pzdr i szczesliwego nowego ROKU!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyswietlacz megane razi noca w oczy

Bo debile nie wiedzą, że po lewej stronie od kierownicy jest suwak do regulacji intensywności :) i można tak wyregulować, żeby w nocy nie raziło, a w dzień świeciło wystarczająco mocno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!