Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.4 TCE


Ptaszek06

Rekomendowane odpowiedzi

A jak wygląda kwestia ksenonów?

Czy rzeczywiście widoczność jest dużo lepsza w stosunku do zwykłych świateł?

 

Jak masz kasę - bierz. Rewelacyjna sprawa, działają genialnie, nie ma porównania do zwykłych świateł. A doświetlanie zakrętów... cud miód malina :-) Bardzo dobrze działają, doświetlają idealnie (a mam gdzie sprawdzić), świecą mocno. Polecam.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem podczas jazdy próbnej M III 1.6 16V 110 KM poprosiłem sprzedawcę by otworzył maskę silnika, gdyż na wolnych obrotach odczuwalne były wibracje. Silnik niesamowicie się trząsł ?

 

To chyba bylo cos nie tak z tym egzemplarzem.

Mam MIII 1,6 16v juz prawie od dwoch lat i nic mi w aucie nie drga, czy to na jalowym czy podczas jazdy :-)

A przy 130 jest jeszcze super cicho, gdzie slychac tylko szum powietrza jak i opon.

Przy wiekszych predkosciach nie ma wiele gorzej gdyz samochod wg mojej opinii jest swietnie wyciszony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na wstepie, od tygodnia jestem posiadaczem meganki z w/w silnikiem. Jak narazie auto robi na mnie pozytywne wrazenie aczkolwiek obiektywne odczucia przekaze z czasem a raczej kilometrami. Zastanawia mnie jeden fakt, serwis twierdzi ze na wymiane oleju mam sie zglosic za 30tkm, czy to nie jest przesada? Dodatkowo do tej pory spotykalem sie z wymiana oleju po 5tkm od zakupu . Prosze o opinie w tym temacie. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju po 30 tys. dotyczy chyba wszystkich modeli meganki, nie tylko TCe. Jeśli jestem w błędzie, to mnie poprawcie. Niemniej jednak do 30 tys. nie czekałem i pewnie inni także nie.

Są różne szkoły co do pierwszej wymiany oleju, jedni wymieniają po 1 tys., inni po 3 tys., kolejni po 10 tys. wiec jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskasz. Ja wymieniłem olej po 3 tys. dla własnego dobrego samopoczucia. Samopoczucie kosztowało mnie ok 450 zeta :)

Na pewno nie będę czekał do 30 tys. na kolejne wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wymieniałem olej i filtr po 1.5 tys km - przynajmniej część syfu który sie zawsze wydziela po pierwszych kilometrach został osunięty. Dalej zamierzam serwisować tak jak książka pisze - czyli przy 30 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przejechane raptem 800km a juz pierwsza rzecz mnie zdraznila i odrazu udalem sie do serwisu. Pedal hamulca po lekkim wcisnieciu ok. 0,5cm wydaje dziwny odglos (takie chrobotanie) czuje rowniez wyrazny przeskok. W serwisie sprawdzili i powiedzieli ze dziwne i umowilem sie na piatek. Wsiadlem przy okazji do innej meganki w salonie i tez miala podobna przypadlosc ale w mniejszym stopniu. Czu ktokolwiek inny rowniez dopatrzyl sie podobnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich. Moją megankę kupiłem na początku pazdziernika ubiegłego roku. Dotychczas przejechałem niecałe 2500 km,głównie jeżdżę do pracy 6 km w jedną stronę. Zaliczyłem jedną trasę 200 km. Średnie spalanie na komputerze dojazd do i z pracy oraz wkoło komina to 9,5. Zaliczona trasa obniżyła spalanie do 9,1. Samej trasy nie litrażowałem, ale następnym razem to zrobię. Jak na taką zimę jaka już była to spalanie nie jest takie straszne. Myślę że jak silnik się ułoży to spalanie w mieście i dojazdach do i z pracy spadnie do 8 litrów. A jak nie spadnie to też będę zadowolony bo kultura pracy tego silnika jest super. Mnie w salonie nikt wogóle nie sugerował żeby wczesniej wymienić olej.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radzio000,

U mnie takich objawów nie ma. Winowajcą mogą być klocki lub tarcze. Może muszą się dopasować.

 

MOTORMANN,

Producent nie sugeruje aby wymieniać olej wcześniej, komputer wskazuje u mnie, że dopiero po przejechaniu 30k km należy wymienić olej. Dzisiejsze oleje są znacznie lepsze niż kiedyś do tego silniki są wstępnie docierane już w wazie produkcji. Chociaż część producentów (w tym Renault) zaleca w pierwszym etapie użytkowanie nie przemęczanie silnika (nie korzystać z górnych zakresów obrotów oraz nie przekraczać pewnych prędkości). W tym okresie silnik jeszcze układa się jak niektórzy mówią. W Renault to okres 1000km, lecz dobrze nie przemęczać silnika od razu po przejechaniu tego okresu, ale stopniowo przechodzić do korzystania z jego możliwości. Poza tym w początkowym okresie silnik może mieć niższą niż deklarowana moc.

Wracając do wymiany oleju po przejechaniu pierwszych 1000-4000 km to są różne opinie, jedni są za inni przeciw. Dobrej jakości oleje nie wymagają szybszej wymiany, ja jednak w swoim 1.4TCe wymienię olej po przejechaniu ~3000 km. Zrobię to raczej jako w pewnym sensie dmuchanie na zimne, bo nie jestem w cale w 100% przekonany do tego. Po prostu koszt nie jest jakiś ogromny, więc jakoś to przeżyję a może jakoś pozytywnie wpłynie do na żywotność silnika. Zwolennicy wymiany oleju często zwracają uwagę, że w czasie docierania silnika do oleju trafiają drobinki metalu, które mogą szkodzić silnikowi. Chociaż te drobinki w teorii powinien wychwycić filtr oleju. Cóż ja pozostaje przy filozofii, że nie zaszkodzi a może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że argumenty na temat zakupu się skończyły a zaczynacie o rzeczach eksploatacyjnych i innych nawijać - temat zamykam.

Jeśli ktoś się będzie chciał coś dowiedzieć na sprawy związane z zakupem to zobowiązany jest o zgłoszenie się do administracji forum w celu otwarcia tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!