Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stuki od strony pasażera (poduszka pod silni


Gość tomy1976

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomy1976

kupiłem niedawno megankę (1,9 dCi 2001) i uporałem się z większością problemów ale pozostał mi jeden konkretny i ... bardzo niekonkretne opinie mechaników

otóż:

podczas jazdy po nierównościach od strony pasażera słychać jakby trzaskanie ale nie takie metal o metal tylko nieco wytłumione

najgorzej jest przy szybszej jeździe jak auto jedzie prawą stroną po naszych cudnie równych poboczach albo wpada się w nieckę w asfalcie - wtedy czuć takie uderzenie z tej strony jakby nie było tam amorka

jeden mechanik stwierdził, że to listwa kierownicza - ale tam nawet nic nie cieknie

drugi z kolei - (i to mnie bardziej przekonuje) uważa,choć nie jest pewien że to poduszka pod silnikiem

i tu pytanie, jeśli ktoś ma takie auto - jak powinna ona wyglądać: - moja jest bardzo miękka - mogę bez problemu ruszać silnikiem chwytając go ręką za tę łapę, dochodzącą do poduszki - nie powinna być twardsza?

oryginalna kosztuje 360zł - może znacie jakieś dobre zamienniki?

charakterystyczny jest w niej sznurek ograniczający wychył

 

na szarpakach nic nie wychodzi, na badaniu amorków 72% - tylko na końcu testu słychać przy prawym kole ten dźwięk co w czasie jazdy tylko cichszy

 

jakieś pomysły - bo trochę szkoda mi kasy na takie podmianki mechaników - a może listwa kierownicza a może poduszka....

 

jeśli ktoś miał podobny problem będę wdzięczny za pomoc ( amoże ktoś ma dCi PhII i mieszka w pobliżu Gniezna - żeby porównać, ocenić? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie poduszka też jest mięka ,bez problemu ruszysz silnikiem,co do trzaskania to u mnie okazała się minimalnie wybita dolna zwrotnica,na szarpakach trzeba się było dobrze przyglądać żeby zobaczyć luz,po wymianie pomogło,tylko trochę dziwne że lewa,przeważnie mocniej wybita jest prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomy1976

siedząc za kółkiem to właśnie prawa strona

kolejny mechanik stwierzdił, że to amortyzator i taka usterka może nie wyjść na diagnostyce

ale ja uparty jadę dziś na jeszcze jedną diagnostykę :mrgreen:

podpowiem im Wasze sugestie po tym jak sami już coś stwierdzą :lol:

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby była to poduszka pod silnikiem to podczas ostrego ruszania lub nagłego dodania gazu powinny występować jakieś stuki lub szarpania. Jeśli słychać to na dołach wskazuje to na zawieszenie. Sworzeń? A jak nie to gumy na stabilizatorze. Potrafią naprawdę mocno hałasować!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

KOLEGO WYMIEŃ SOBIE GUMY NA KOŃCACH STABILIZATORA.KOSZT TYCH GU TO OK. 6 ZŁ. ZA SZTUKĘ.TAM NIE WIDAĆ USZKODZEŃ DOPIERO JAK TĄ GUMĘ ZDEJMIESZ TO ZOBACZYSZ JAKA JEST ZNISZCZONA Z DRUGIEJ STRONY. NAPRAWA ZESZŁA MNIE OK.PÓŁ GODZINKI.PROSTY ZABIEG

 

Proszę przeczytać regulamin forum bo nie zrobiłeś tego przy rejestracji i poprawić post - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

problem rozwiązała wymiana poduszek silnika - prawa (ta od strony rozrządu olejowa - ku...nie droga) załatwiła sprawę, ta pod skrzynią biegów uspokoiła lewarek - a trzecia nie dała nic

tak sobie myślę, że dla mnie megi I w kombi tak - ale w benzynce :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzięki za informację tomy. Ja wymieniłem amorki (monroe), sworznie wahaczy, gumy stabilizatorów, tuleje met-gum wahaczy, odbijacze kolumn McPherson, łożyska McPherson i mam dalej lekkie "telepanie" prawej strony na nierównościach.

Mam nowe opony więc dla pewności wymieniłem łożyska kół przód - dalej telepie.

Teraz wiem , że pozostają gumy zawieszenia silnika . Przy wymianie rozrządu zrobię to ale martwi mnie ,że koledzy meganowcy narzekają na te samochody w każdej fazie eksploatacji: od nówki do 10-latka. To moja 1-sza i ostatnia "francuzka".

"Next one" będzie japończyk lub niemiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja mam problem tego typu ze na biegu jałowym jak sie siedzi za kierownica to słychac taki stukot z prawej strony własnei jak by to poduszka jak sie wbije bieg i delikatnie pusci sprzegło to stukot ustepuje lub jak sie doda troszeczke nawet gazu to stukot ustepuje wie ktos co to mzoe byc ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!