Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dalszy ciąg przygód z układem chłodzenia...


Rekomendowane odpowiedzi

Uporałem się z uciekającym płynem chłodzenia - pęknięty wężyk i pęknięta obudowa termostatu były winne. Wszystko niby cacy ale nie pokoi mnie jedna rzecz, mam płynu tak do połowy w zbiorniczku, wiadomo jak się zagotuje podchodzi tuż pod max no i dalej jest coś dziwnego, bo jak silnik ostygnie to płyn nie opada (a tak chyba powinno być) i utrzymuje się pod max. Układ odpowietrzałem, wycieków tez nie widać nigdzie, nawet jak odkręcę odpowietrznik to opada do takiego poziomu jak był, czyli płynu nie ubywa, tylko tak jakby cały czas się zapowietrzał. Spotkał się ktoś z takim czymś? Uszczelka była robiona jakieś 2 miesiące temu, a w zbiorniczku nie ma "masła", olej tez czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze raz porządnie odpowietrzyć układ. Nawet parę razy.

Tylko nie rozumiem tego

wiadomo jak się zagotuje

Nie ma prawa się zagotować. Termostat masz sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wygląda na to, że masz przedmuchy i nie musisz mieć masła i olej też możesz mieć czysty. Sprawdzenie tego jest bardzo proste. Zamiast oryginalnym, korkiem zbiorniczek wyrównawczy zatkaj szczelnie innym korkiem, z wyprowadzonym przezeń wężykiem. Koniec tego wężyka zanurz (do dna) w butelce np. 025 litra po wodzie mineralnej z nalanym do niej do połowy płynem (taki jaki masz w układzie chłodzenia) - takie zamknięcie wodne jak w balonie z fermentującym winem. Weżyk do dna butelki, bo płyn może jeździć tam i z powrotem.

Butelkę zamocuj gdzieś w widocznym miejscu pod maską silnika. Możesz spokojnie jeżdzić. Na gorącym pracującym silniku (na wolnych obrotach) zobacz co się dzieje w butelce. Jak cały czas będą lecieć bąbelki z końca wężyka, to chyba nie muszę nic więcej pisać.

Istotne jest tylko to, aby wyciągać wnioski z obserwacji gdy temperatura silnika jest ustabilizowana (normalna temperatura pracy silnika).

Jak będzie się koledze chciało przeprowadzić ten eksperyment, to jestem ciekawy jaki będzie wynik.

Ja miałem podobne perturbacje z układem chłodzenia w megance. W serwisie (nie jednym) twierdzili, że przedmuchów nie ma, a zastosowana metoda wykazała, że niewielki, ale jednak przedmuch jest. Mało tego wygląda na to, że on istnieje parę lat.

Teraz jeżdżę nadal z tą butelką (układ chłdzenia otwarty - bezciśnieniowy).

Przy najbliższym przeglądzie wymienię rozrząd (bo na niego czas) i przy okazji uszczelkę pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, źle się wyraziłem, chodziło mi o to że po jeździe jak jest rozgrzany silnik. A jak porządnie odpowietrzyć? Bo ja trzymam jakieś 5 minut na otwartym korku od zbiorniczka tak na 2,500 tyś, później zakręcam, następnie trzymam aż się wiatrak włączy i tyle. Może coś źle robię?

 

baciuś, miałeś dziurawą chłodnicę i miałeś tak jak ja? Kurcze myślałem że płyn przy dziurawej chłodnicy powinien wyciekać a nie zapowietrzać się układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obudowie termostatu masz śrubkę, odkręcasz aż pocieknie woda, zakręcasz, odpalasz i trzymasz 2500 rpm aż się zagrzeje, wyłączasz silnik, czekasz aż trochę ostygnie i ponownie odkręcasz tą śrubkę. Pamiętaj aby uzupełnić płyn w zbiorniczku.

Jak to nie pomoże to co podejrzewa gimak może być prawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej megance nie da się całkowicie odpowietrzyć układu, a konkretnie chłodnicy, przypuszczam, że w innych megankach też.

Chłodnica nie ma odpowietrzenia w górnym punkcie, a wlot do chłodnicy jest mniej więcej w 2/3-3/4 jej wysokości, więc nie ma fizycznej możliwości w całości (ponad wlotem)wypełnić jej płynem. Dlatego jest takie duże bujanie poziomu w zbiorniczku między silnikiem zimnym i gorącym, ale na zimnym powinien ustawiać stale na tym samum poziomie.

Jeżeli nie wraca to mogą być dwie przyczyny: lekki przemuch do układu, albo niedziałający zaworek podciśnieniowy w korku zbiorniczka (nie nadciśnieniowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem! Co ma do tego, że otwór wlotowy jest niżej? To nie ma znaczenia, po to są odpowietrzniki w układzie. Normalnie, sprawna pompa wodna powinna wypchnąć część powietrza poprzez zbiorniczek wyrównawczy, a to czego nie wypchnęła "spuszcza" się odpowietrznikiem. Nie może być tak, że w górze chłodnicy jest powietrze. Właśnie po to odpowietrza się układ chłodzenia. Renault chyba nie bez potrzeby opracował procedurę odpowietrzania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, w F7R jest tylko jeden odpowietrznik na górze węza wchodzącego do chłodnicy. mam jeszcze jeden korek w domu, nie oryginalny, z intercarsu. Spróbuję jego założyć i zobaczę co będzie, jak nie pomoże będzie test z butelką :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem! Co ma do tego, że otwór wlotowy jest niżej? To nie ma znaczenia, po to są odpowietrzniki w układzie. Normalnie, sprawna pompa wodna powinna wypchnąć część powietrza poprzez zbiorniczek wyrównawczy, a to czego nie wypchnęła "spuszcza" się odpowietrznikiem. Nie może być tak, że w górze chłodnicy jest powietrze. Właśnie po to odpowietrza się układ chłodzenia. Renault chyba nie bez potrzeby opracował procedurę odpowietrzania?

Kolego, ja napisałem jak to jest w mojej megance i tylko zaznaczyłem, że tak może być w innych.

U mnie jest tylko jeden punkt do odpowietrzania - przy obudowie termostatu. Na chłodnicy, tam gdzie zgodnie z logiką powinien być, go nie ma. Ten jeden punkt wystarczy do takiego odpowietrzenia układu, aby układ działał, ale to nie znaczy że układ jest całkowicie pozbawiony powietrza. To jedna sprawa. Druga to jest to, że powietrze jako lżejsze zawsze będzie u góry, pompa nie ma takiej wydajności, by przy takiej powierzchni przekroju (dla płynu) zmusiła pęcherz powietrza (nie będącego na drodze przeływającego płynu - jest nad nim) do "zanurkowania" i wypchnięcia go z chłodnicy dolnym wylotem.

Tyle uwag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jest jeden odpowietrznik, ja też mam jeden. A po wymianie płynu w swoim Scenicu odpowietrzałem go chyba z trzy razy w odstępach 3-4 dniowych zanim się uspokoiło. A na wiosnę czekam mnie wymiana płynu i płukanie układu wiec zabawa ponowna. Konstrukcja układu chłodzenia we wszystkich meganakach (pewnie nawet wszystkich renufkach z racji zastosowania tych samych elementów) jest taka sama.

Możecie mi wierzyć lub nie, ale nawet gdy u góry, w chłodnicy po wymianie płynu zostanie powietrze to zostanie ono przepchnięte do układu i wyleci przez zbiorniczek wyrównawczy. Jego nadmiar "spuszcza" się przy odpowietrzaniu, a to co zostanie po jakimś czasie zostanie usunięte z chłodnicy.

gimak tak jak napisałeś, masz przedmuch pod głowicą i stąd takie objawy, choć powiem szczerze, nie bardo w to wierzę.

Powiem tylko, że u mnie różnica poziomu w zbiorniczku na zimnym i gorącym silniku to jakieś 2, no może 3 cm. Stąd wnoszę, że układ nie został dobrze odpowietrzony. Nie chce mi się tego liczyć ale da się to wyliczyć, przy założeniu że w układzie jest sama woda. Rożnica nie będzie duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba specjalnie liczyć. Wystarczy do garnka z wodą wstawić butelkę 5 litrową po wodzie mineralnej napełnioną wodą do 4-5 cm poniżej górnej krawędzi, ogrzać to do temperatury 90* i sprawdzić o ile się podniósł poziom w butelce w stosunku do zimnego stanu (jaki jest przyrost objętości). I po uwzględnieniu różnicy powierzchni cieczy w butelce i w zbiorniku wyrównawczym można oszacować o ile powinen podnieść się poziom w tym ostatnim.

Przy ewentualnym przeprowadzaniu tego doświadczenia butelkę w garnku postawić na jakiejś ścierce (izolacja od dna) i nie zakręcać butelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No więc odpowietrzanie nie daje nic za bardzo. Byłem dzisiaj tez u chojanckeigo na chwile i on zaczął mi wmawiać że nie koniecznie płyn powinien opadać zawsze, że nie ma pojęcia czemu tak jest itd. Zauważyłem też że po ostrzejszej jeździe węże były gorące a chłodnica tak nie bardzo, na środku była gorąca, pól dołu letni, pół zimny, góra podobnie. I wydaje mi się ze jest zaciek na niej. Chociaż nie mam warunków żeby to obadać dokładnie. Zamówię nową chłodnicę i przełożę. Zobaczę czy będzie tak samo , jak tak to jadę do chojackiego i niech poprawia to co jego "fachowcy" zje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam moje ogrzewanie w megi 1.6e 8v 96r. tez pozostawia wiele do życzenia oprócz falowania wskaźnika temp. i zbyt wysokiej temp. na wskaźniku i słabym ogrzewaniu, przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym płyn tak się podnosi że z poziomu połowy zb. potrafi się przelać górą na wyższych obrotach jak ujmę gazu poziom opada, dzisiaj zmostkowałem przewody przed nagrzewnicą i nic to nie dało termostat wymieniłem pompę wody też biorę się za nagrzewnice.troszkę dzisiaj poczytałem na forum i mogą to być też przedmuchy wyczytałem sposób na butelkę ale mam pytanie czy przy spuszczonym płynie mozna przetestować układ kompresorem pod ciśnieniem? i z czego można dopasować korek do testu zb. wyrównawczego?

jaka może być najbardziej prawdopodobna przyczyna

z góry dzięki za odpowiedz

 

prosił bym jeszcze o wymiary nagrzewnicy do mojej renówki

w sklepie gość nie wiedział z 2 rodzaju która właściwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą butelką to chyba mnie masz na myśli. Ja jako korka użyłem zakrętki chyba od vanisha (odplamiacz), a dodatkowo w rowek wsadziłem oring (bo nie był dakładnie szczelny. W zakrętce zrobiłem otwór trochę mniejszy od średnicy wężyka i ten wężyk przeciągnąłem przez otwór w zakrętce tak, aby po zakręceniu zakrętki wężyk 3-4cm wystawał do środka zbiorniczka. Drugi koniec wsadzasz do butelki do dna. Tym sposobem nie tracisz płynu, bo to co zbiorniczek wypluje do butelki przy zwiększeniu obrotów, spowrotem zassie po spadku obrotów. Dobrze, aby ta butelka była odporna na wysoką temperaturę. Radzę poobserwować zachowanie się płynu w butelce i wyciągnięcie właściwych wniosków. Ze wzglądu na to, że chłodnicy (w moim przypadku ze wzglądu na jej budowę) nie da się całowicie odpowietrzyć na poczatku mogą z wężyka w bulelce lecieć pęcherzyki, ale po rozgrzaniu silnika i ustabilizowaniu się warunków termicznych pęcherzyków nie powinno być.

Co chcesz sprawdzać kompresorem po spuszczeniu płynu. Z płynem po wytworzeniu ciśnienia ujawnią się wycieki płynu, ale te na zewnątrz, uszczelki pod głowicą moim tak zdaniem tak nie sprawdzisz.

Zamiast zakrętki może być każdy zwykły korek odpowiedniej średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!