Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyrzuciło olej przez filtr oleju


onufry81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam (Grand Scenic II 1,9 dci 120KM 2004r)

 

Pewnego mroźnego dnia rano (ok -15 st C) po uruchomieniu silnika po pewnym czasie zapaliła się lampka ciśnienia oleju. Po zgaszeniu silnika zajrzałem pod maskę a tu olej wyciekł przez filtr oleju. Zawiozłem auto lawetą do mechanika ten obejrzał dokładnie i stwierdził , że rzeczywiście olej wyciekł tamtędy, ale także, że podgrzewanie filtra było przemienione (cokolwiek by to znaczyło). Miałem wtedy filtr Filtron-a. Zakupiłem nowy filtr tym razem w serwisie Renault zamiennik oryginału troszkę się różnił od filtrona grubsza uszczelka i większa średnica, myślałem że to jest to tyle się mówi złego o zamiennikach. Niestety dzisiaj także olej "uciekł" przez filtr. Proszę napiszcie jak może być tego przyczyna czujnik, pompa, a może to podgrzewanie? Dodam, że ostatnio walczyłem z odpowietrzeniem okładu chłodzenia w dzień przed tym jak pierwszy raz się to stało właśnie odpowietrzałem układ, a w następny dzień jak odebrałem auto od mechanika wskaźnik podszedł prawie pod czerwoną kreskę. Zaniepokoiło mnie to ale już się to nie pojawiło.

 

z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi

 

[ Dodano: 2009-12-29, 21:53 ]

Po rozmowie z kilkoma mechanikami, którzy też nie mają pojęcia co to może się dziać już sam nie wiem co mam myśleć o tej sytuacji. Zastanawiam się czy w pompie oleju jest coś takiego jak zawór zwrotny, ale czy takowy w tej pompie jest?

Ewentualnie czy to mogą być zużyte pierścienie na tłokach też takie przypuszczenia są. Mi się ta opcja nie zbyt podoba ze względów oczywiście finansowych, a po drugie zużyte pierścienie muszą wykazywać jakieś objawy. Auto nie dymi, nie zużywa oleju. Jest to możliwe , że bez objawów zewnętrznych zużyły się pierścienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy przypadkiem nie zamarzło przewietrzanie skrzyni korbowej-odma. Przewód przewietrzania skrzyni zamarza (wilgoć, brud), pojawia się nadciśnienie, które wyrzuca olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też o odmie myślałem. niestety teraz muszę zrobić porządek z uszczelką pod głowicą, gdyż zapowietrza się układ chłodzenia i wykryto CO2 w płynie chłodzącym.

 

I mam w związku z tym pytanie czy płyn także podgrzewa np. filtr oleju lub przebiega przez chłodnicę oleju lub inną cześć która może spowodować niedogrzanie oleju i ew. przymarznięcie. Troszkę zagmatwane ale mam nadzieję że się dobrze wyraziłem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety teraz muszę zrobić porządek z uszczelką pod głowicą, gdyż zapowietrza się układ chłodzenia i wykryto CO2 w płynie chłodzącym
rozumiem,że ktoś Ci zrobił test wykrywający spaliny w zbiorniczku wyrównawczym?

Po drugie-skąd masz pewność,że to tylko uszczelka(obym się mylił)?Przecież bez rozebrania żaden mechanik nie jest tego w stanie zdiagnozować.

Zastanawiam się też czy te wywalanie oleju z uszkodzoną uszczelką pod głowicą ma jakikolwiek związek... oby nie :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO2 wykryto specjalnym urządzeniem, jakim nie widziałem, ale także nie mówiłem mechanikom że mi się układ chłodzenia zapowietrza i ubywa płynu. Zmierzona została kompresja i na 2i 3 cylindrze wynosiła nie spełnia 20 a powinno być 30. te dwa fakty zostały powiązane i diagnoza odnośnie kompresji wynosi że to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą, jeżeli nie to jeszcze pierścienie ale i tak trzeba głowicę ściągnąć.

 

Co do oleju dalej nie mam pojęcia co to może być zaworek, odma , czy też pierścienie, a może co innego jak np. woda w filtrze oleju zamarzająca, ale szczerze mówiąc nie widziałem żadnych oznak płynu chłodzącego w oleju a po drugie czy płyn chłodzący który przeniknął do oleju morze zamarznąć jak jego zamarzanie wynosi - 35 st C :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% problem z pompą oleju a konkretnie z zaworem przelewowym. Co ciekawe w Renault w ASO powiedzieli mi że nie wiedzą co to jest i najprawdopodobniej się szykuje remont silnika, a mechanik co się Renówkami zajmuje mówi , że ma sporo takich przypadków z 1,9dci w tym roku i najczęściej jest to pompa. Do piątku będę wiedział już na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi znowu mechanik powiedział ze to może być zapchana chłodniczka oleju. Odkręce ja dzisiaj i zobacze. Może ona jes wadliwa.

 

[ Dodano: 2010-01-06, 15:10 ]

A nie wiesz może czy żeby wyjąć miske olejową trzeba sie mocno gimnastykować? tzn jakies przeszkody tupu sanki itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiesz może czy żeby wyjąć miske olejową trzeba sie mocno gimnastykować? tzn jakies przeszkody tupu sanki itp.?
Owszem. Silnik trzeba unieść aby wyciągnąć miskę. Przeszkadzają sanki i "smok" wewnątrz miski.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!