Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwana szpilka w głowicy do kolektora wydech


DaRu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wczoraj postanowiłem wymienić katalizator na zamiennik ze strumienicą.

Dzisiaj po jeździe próbnej strasznie mi pukał, a raczej ta sonda przed katem (teraz strumienicą). Z tego co patrzałem to kolektor wydechowy przy łączeniu z rurą z katem, miał szpliki, jedna która miała dystans, za który już nie można było przykręcić dalej nakrętki.

A druga szpilka nie miała tego dystansu. Co bardzo przekręcało mi tą rurę ze strumienica w stronę lewą ( od kierowcy) . Więc chciałem tą śrubę z dystansem wykręcić i wkręcić zwykłą śrubę gwintowaną 8mm z kontrą. Abym mógł równo przykręcić te rurę ze strumienicą by nie obijała z jednej strony. Dodam że rurę oryginalną z katalizatorem również mi trochę obijała o konstrukcję auta ale już katalizatorem. Być może rura przestawiona lekko jest.. hmm

 

Przykręcając kolektor zerwała mi się jedna śruba , pierwsza z prawej (od pasażera).

Niestety tak niefortunnie ,że z 1 mm w głowicy.

Więc nie miałem wyjścia musiałem ją rozwiercić. Do tego musiałem odkręcić zbiorniczek z płynem układu wspomagania bo bym nie wywiercił tego otworu w zerwanej śrubie.

Gdy już odkręciłem zabrałem się za wiercenie, wiertłem 3 mm grubości.

Gdy już miałem około 15mm wywiercone postanowiłem jeszcze trochę, (ponieważ gwint szpilki ma długość 20mm, wiercę jeszcze trochę, a tu nagle trach, wiertło wpadło i zaczął płyn od chłodnicy sikać, wyleciało może z pół litra.

Wtedy się załamałem, prawdopodobnie przewierciłem aluminium. W "sam naprawiam" nic o tym nie ma ani o szpilkach, a z rysunku wyglądało że długość gwintu jest taka sama, czyli po 20 mm. Zacząłem wiercić wiertłem 5 mm, następnie użyłem rozwiertaka, którym wyciągnąłem resztkę śruby.

 

I teraz proszę powiedzcie mi czy ja przewierciłem blok ? czy może ta śruba po prostu oryginalnie na wylot wychodzi ?

Kupię w sklepie takie szpilki ?? Jak nie to kupić śrubę 8mm jakąś mocniejszą , ale ile musi mieć mm długości ??

Czy wtedy wziąć tą szpilkę na silikon 360 st. i wkręcić w blok ?

 

Proszę o szybką odpowiedź w sprawie tych szpilek i w sprawie szpilek kolektora przy łączeniu rury ze strumienicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co rozumie to przewierciłeś sie w głowicy. Raczej będziesz miał do wymiany głowice, sprawdź czy każda szpilka po wykręceniu przechodzi na "wylot", jak nie to masz do naprawy głowice lub wymiany, koszt głowicy to jakieś 400 do 500 zł, napawa w zależności co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DaRu, spoko, dobrać tylko odpowiednie śruby/ szpilki, osuszyć otwór, odtłuścić i potraktować silikonem. Śruba uszczelni gwint a silikon zaklei otwór. Płyn chłodniczy go nie wypłucze. Auto zezłomowania doczeka z taka naprawą :)

E viva Silikon OLE :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, to ja o takim patencie nie widziałem :-P , jak na warsztacie gościu przyjechał z Omegą (też przewiercił głowice) to mu trzeba było głowice wyciągnąć i dać do naprawy, ale w sumie tam on sie przebił praktycznie do komory spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie tam on sie przebił praktycznie do komory spalania.

Tam występują znacznie większe ciśnienia, w płaszczu chłodzącym takowych nie ma.

15 czy tez 20 mm gwintu metrycznego na silikonie i do tego kropelka na wierzchołku szpilki do zaklejenia otworu, jest wystarczającym korkiem na uszczelnienie układu chłodzenia.

Na czujnikach jest tylko gwint, bez silikonu i nie obcieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie od rana zabrałem się za auto a więc informuję i ogłaszam... NIE JEST ŹLE :)

 

Wykręciłem dwie szpilki z głowicy, jedną z górnej partii i jedną z dolnej.

3 sztuki są u góry a 4 na dole.

 

2.jpg

 

Ta którą odkręciłem u góry, pod śruba była pełna, czyli aluminium,

Ale ta którą odkręciłem na dole, NIE i leciał trochę płyn od chłodnicy.

Także odetchnąłem z ulgą.

Pojeździłem po sklepach motoryzacyjnych i w jednym kupiłem taką szpilkę jak na zdjęciu.

Trochę krótka, ale innych nie było. No i tą starą szpilkę dłuższą z dłuższym gwintem, dałem w dolną partię, czyli tam gdzie mi się urwała, nałożyłem trochę silikonu do 360 st.

W otwór głowicy w górnej partii przykręciłem tą nową z krótszym gwintem.

 

1.jpg

 

Poskręcałem wszytko do kupy. Jeszcze musiałem lekko podgrzać rurę gdzie mam strumienice , w miejscu sondy, bo nie dało rady, sonda za blisko była konstrukcji silnika i pukała przy odpalaniu i na wstecznym, ( tak to jest jak się kupuje zamiennik, do tego ze strumienicą.) Jakoś przegiąłem i już w tym miejscu nie puka.

Trochę muszę pokombinować z tyłu, bo przy końcowym tłumiku i przy belce puka mi czasem o blachę tą osłaniającą podłogę.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być krótsza oby nie za dużo ,sam wymieniałem ukręconą szpilkę :) ,podobnie jest ze szpilkami w kolektorze ,też są na wylot i jak wykręcisz to spaliny wylatują przez otwór po szpilce.Wymieniając szpilki w głowicy sam też na początku przewierciłem je na wylot i płyn poleciał ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.Odgrzeje temat.

Mam prawie podobny problem <piwko> z tym że nie mam dziury na wylot , tylko w jednym z górnych otworów gdzie wkręca się szpilkę , uszkodzeniu uległ gwint i nie da rady dokręcić tej śruby-szpilki.Do tego wali mi spalinami nie wspominając o hałasie.Dzięki za jakieś rady.

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!