Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwana szpilka w głowicy do kolektora wydech


DaRu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wczoraj postanowiłem wymienić katalizator na zamiennik ze strumienicą.

Dzisiaj po jeździe próbnej strasznie mi pukał, a raczej ta sonda przed katem (teraz strumienicą). Z tego co patrzałem to kolektor wydechowy przy łączeniu z rurą z katem, miał szpliki, jedna która miała dystans, za który już nie można było przykręcić dalej nakrętki.

A druga szpilka nie miała tego dystansu. Co bardzo przekręcało mi tą rurę ze strumienica w stronę lewą ( od kierowcy) . Więc chciałem tą śrubę z dystansem wykręcić i wkręcić zwykłą śrubę gwintowaną 8mm z kontrą. Abym mógł równo przykręcić te rurę ze strumienicą by nie obijała z jednej strony. Dodam że rurę oryginalną z katalizatorem również mi trochę obijała o konstrukcję auta ale już katalizatorem. Być może rura przestawiona lekko jest.. hmm

 

Przykręcając kolektor zerwała mi się jedna śruba , pierwsza z prawej (od pasażera).

Niestety tak niefortunnie ,że z 1 mm w głowicy.

Więc nie miałem wyjścia musiałem ją rozwiercić. Do tego musiałem odkręcić zbiorniczek z płynem układu wspomagania bo bym nie wywiercił tego otworu w zerwanej śrubie.

Gdy już odkręciłem zabrałem się za wiercenie, wiertłem 3 mm grubości.

Gdy już miałem około 15mm wywiercone postanowiłem jeszcze trochę, (ponieważ gwint szpilki ma długość 20mm, wiercę jeszcze trochę, a tu nagle trach, wiertło wpadło i zaczął płyn od chłodnicy sikać, wyleciało może z pół litra.

Wtedy się załamałem, prawdopodobnie przewierciłem aluminium. W "sam naprawiam" nic o tym nie ma ani o szpilkach, a z rysunku wyglądało że długość gwintu jest taka sama, czyli po 20 mm. Zacząłem wiercić wiertłem 5 mm, następnie użyłem rozwiertaka, którym wyciągnąłem resztkę śruby.

 

I teraz proszę powiedzcie mi czy ja przewierciłem blok ? czy może ta śruba po prostu oryginalnie na wylot wychodzi ?

Kupię w sklepie takie szpilki ?? Jak nie to kupić śrubę 8mm jakąś mocniejszą , ale ile musi mieć mm długości ??

Czy wtedy wziąć tą szpilkę na silikon 360 st. i wkręcić w blok ?

 

Proszę o szybką odpowiedź w sprawie tych szpilek i w sprawie szpilek kolektora przy łączeniu rury ze strumienicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co rozumie to przewierciłeś sie w głowicy. Raczej będziesz miał do wymiany głowice, sprawdź czy każda szpilka po wykręceniu przechodzi na "wylot", jak nie to masz do naprawy głowice lub wymiany, koszt głowicy to jakieś 400 do 500 zł, napawa w zależności co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DaRu, spoko, dobrać tylko odpowiednie śruby/ szpilki, osuszyć otwór, odtłuścić i potraktować silikonem. Śruba uszczelni gwint a silikon zaklei otwór. Płyn chłodniczy go nie wypłucze. Auto zezłomowania doczeka z taka naprawą :)

E viva Silikon OLE :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, to ja o takim patencie nie widziałem :-P , jak na warsztacie gościu przyjechał z Omegą (też przewiercił głowice) to mu trzeba było głowice wyciągnąć i dać do naprawy, ale w sumie tam on sie przebił praktycznie do komory spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie tam on sie przebił praktycznie do komory spalania.

Tam występują znacznie większe ciśnienia, w płaszczu chłodzącym takowych nie ma.

15 czy tez 20 mm gwintu metrycznego na silikonie i do tego kropelka na wierzchołku szpilki do zaklejenia otworu, jest wystarczającym korkiem na uszczelnienie układu chłodzenia.

Na czujnikach jest tylko gwint, bez silikonu i nie obcieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie od rana zabrałem się za auto a więc informuję i ogłaszam... NIE JEST ŹLE :)

 

Wykręciłem dwie szpilki z głowicy, jedną z górnej partii i jedną z dolnej.

3 sztuki są u góry a 4 na dole.

 

2.jpg

 

Ta którą odkręciłem u góry, pod śruba była pełna, czyli aluminium,

Ale ta którą odkręciłem na dole, NIE i leciał trochę płyn od chłodnicy.

Także odetchnąłem z ulgą.

Pojeździłem po sklepach motoryzacyjnych i w jednym kupiłem taką szpilkę jak na zdjęciu.

Trochę krótka, ale innych nie było. No i tą starą szpilkę dłuższą z dłuższym gwintem, dałem w dolną partię, czyli tam gdzie mi się urwała, nałożyłem trochę silikonu do 360 st.

W otwór głowicy w górnej partii przykręciłem tą nową z krótszym gwintem.

 

1.jpg

 

Poskręcałem wszytko do kupy. Jeszcze musiałem lekko podgrzać rurę gdzie mam strumienice , w miejscu sondy, bo nie dało rady, sonda za blisko była konstrukcji silnika i pukała przy odpalaniu i na wstecznym, ( tak to jest jak się kupuje zamiennik, do tego ze strumienicą.) Jakoś przegiąłem i już w tym miejscu nie puka.

Trochę muszę pokombinować z tyłu, bo przy końcowym tłumiku i przy belce puka mi czasem o blachę tą osłaniającą podłogę.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być krótsza oby nie za dużo ,sam wymieniałem ukręconą szpilkę :) ,podobnie jest ze szpilkami w kolektorze ,też są na wylot i jak wykręcisz to spaliny wylatują przez otwór po szpilce.Wymieniając szpilki w głowicy sam też na początku przewierciłem je na wylot i płyn poleciał ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.Odgrzeje temat.

Mam prawie podobny problem <piwko> z tym że nie mam dziury na wylot , tylko w jednym z górnych otworów gdzie wkręca się szpilkę , uszkodzeniu uległ gwint i nie da rady dokręcić tej śruby-szpilki.Do tego wali mi spalinami nie wspominając o hałasie.Dzięki za jakieś rady.

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!