Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

piszczący pasek


h2o

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich jestem tu na forum nowy więc jeżeli coś nie tak robie lub pisze to sory ale do rzeczy: mianowicie zawsze po odpaleniu zimnego silnika słychac pisk jakby pasek od alternatora ale? wymieniłem na nowy i to samo wymieniłem koło pasowe na alternatorze i nic posiadam scenica z 1999 z silnikiem 1,9D moje pytanie jest czy możliwe jest że to może kolo pasowe wału?i jak moge to sprawdzić ?dodam ze jak psikne na pasek (specjalny preparat) na rowki to na chwile ale krótką przestaje po chwili znowu ,po rozgrzaniu sie jest ok cicho,pozdrawiam wszystkich i prosze o rade (wszystkiego dobrego w nowym roku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie paska sprawdzałeś wszystkie rolki i alternator? Jak się kręcą ? Jaki masz napinacz? Sprężynowy czy na mimośrodzie ? Podejrzewam , że na sprężynie, oglądnij go dość starannie, oś musi być prostopadle (bywały że "klękały" w jedną stronę). Generalnie jak napinacz nie wymieniany sto lat to na niego stawiam. Jednak wytrzymaj aż temp.podskoczą jak się nie poprawi to wymień na początek napinacz. Oczywiście jeżeli żadna z rolek i kół "nie trzyma" czyli się nie zaciera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Vivaldi za odpowiedz na mój post-wiesz sprawdziłem rolki, oprócz koła pasowego wału bo znajomy mechanik twierdził że to nie możliwe by to koło szfankowało,napinacz mam raczej sprężynowy tzn.alternatorem naciągam pasek (może nie fachowo pisze ale pewnie mnie rozumiesz) jeżeli to napinacz to myślę że mniejsze zło,bo kolega mi opowiedział o historii właśnie związanej z kołem pasowym wału w "RENI" jego ojca i nie wyglądało to dobrze.dzięki jeszcze raz i będę wdzięczny za każdą pomoc i podpowiedz pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

h2o, jesteś pewien, że u Ciebie naciąg paska reguluje się "ustawieniem" alternatora? Mnie się wydaje, że masz napinacz. Może się kończy i dlatego piszczy pasek? A jak rzeczywiście masz naciąg "na alternator" spróbuj naciągnąć może przestanie piszczeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no hej przemo właśnie wróciłem z garażu i mam tak że pasek reguluje się alternatorem i naciągnąłem mocno i nic nadal piszczy prysnąłem na pasek od środka w miejscu gdzie dochodzi do koła pasowego wału i na moment przestał -sam już nie wiem co robić, kolega twierdzi że to pasek ale czytając wiele opisów może to byc też koło pasowe wału,aj szlak mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to mam jak zapale ,ale po kilku chwilach pasek sie rozgrzeje i jest OK.Te dzisiejsze paski są do kitu,jak przyjdzie ciepło bedzie dobrze.Nienaciągaj zabardzo bo przedobrzysz i naprawde bedziesz musiał wymieniac łozyska.Daj na luz ,niech chwilke pochodzi na wolnych obrotach i potem OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam wszystkich i serdeczne dzięki za odzew w Mojej sprawie,dziś wieczorem znajomy sprawdzi koło pasowe(bo ma podobno na to jakiś sposó:),oczywiście też uważa że to raczej wina paska,jak wszystko się wyjaśni to napisze,jeszcze raz dzięki wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!