Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatyczny włącznik/wyłącznik świateł nie


dubek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem z automatycznym włacznikiem świateł.

Jestem w tej chwili w Finlandii (jeżeli to pomoże to temperatura ok -10 C) i wsiadłem przed chwilą do mojej meganki i po przejechaniu paru kilometrów nie chcą mi sie wyłączyc światła. Odpiąłem klemy akumlatora chwile postał z odpiętymi i po podłączeniu to samo, czyli światła dalej świecą.

Może wiecie czym to moze byc spowodowane??

Prosiłbym o każdą wskazówkę gdyż planujemy jechac wgłąb Finlandii i niechciałbym stracic swiateł po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie skleiły się styki przekaźnika. Jak wiesz gdzie ten wyłącznik się znajduję, to go poprostu wypnij. U mnie tak się zagrzał, że lut na ścieżkach popłynął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mogłbys mi powiedziec gdzie znajduje sie ten przekaźnik ponieważ bede to musiał zrobic u finskiego mechanika a po finsku ani słowa nie potrafie i pozostaje próba dogadania się po angielsku. A jakbys mi wytłumaczył gdzie moze byc taki przekaznik to moze sam dałbym rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki masz ten automatyczny wyłącznik świateł i czy on był fabrycznie zamontowany (ale raczej wątpie, bo mam taką samą megankę, ale bez niego) lub później. Przekaźnik znajduje się w tym automatycznym wyłączniku. Trudno mi powiedzieć gdzie on może być umieszczony. Przypuszczam, że gdzieś w pobliżu kierownicy, bo jest wpinany z reguły w wiązkę która idzie do wyłącznika świateł na kierownicy i wyłącznika zapłonu. U mnie w corolli automatyczny wyłącznik ES-03 to pudełko wielkości paczki papierosów z gniazdem wtykowym (chyba 16 pinowe) do którego wetknięta jest wtyczka wpięta w/w wiązki i znajduje się z lewej strony kierownicy przy bezpiecznikach (pod plastikową obudową) na wysokości kolana. Tak jest u mnie i wystarczy wtedy tylko wyjąć wtyczkę. Jak jest u kolegi nie wiem. W automatycznych wyłącznikach na Allegro takiej wtyczki nie widziałem, jest przewodami wpinany do wiązek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz bede go szukał ale wydaje mi sie ze był orginalnie zamontowany ponieważ meganka był sprowadzona ze szwecji lub danii (nie pamietam dokładnie)

Ale mam jeszcze jedno pytanko, czy odłaczenie przekaznika nie poskutkuje jakimis problemami z normalnym włączaniem świateł (ręcznym poprzez obracanie manetki)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w listwie bezpieczników wewnątrz auta czy elektryk, który montował Ci ten przekaźnik nie wyszedł może z bezpiecznikiem od niego do tej skrzynki. Również posiadam podobny sterownik i zgodnie z tym co mówi gimak znajduje się on nad bezpiecznikami, pod obudową po lewej stronie kierownicy. Tam jest najlepsze miejsce do umieszczenia tego "pudełeczka". Ponadto osoba, która instalowała mi przekaźnik wyszła z bezpiecznikiem i przynajmniej w moim przypadku odłączenie bezpiecznika skutkuje dezaktywacją sterownika automatycznego włączania świateł co jest dużym plusem w przypadku jakiejkolwiek awarii urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto osoba, która instalowała mi przekaźnik wyszła z bezpiecznikiem i przynajmniej w moim przypadku odłączenie bezpiecznika skutkuje dezaktywacją sterownika automatycznego włączania świateł co jest dużym plusem w przypadku jakiejkolwiek awarii urządzenia.

Wszystko zależy od tego, jak jest realizowane załączanie świateł. Jeżeli zapalenie żarówek powoduje podanie "+" oraz ten "+" jest brany z w/w bezpiecznika, to wyjęcie tego bezpiecznika załatwi sprawę. W sytuacji gdy "+" jest brany z innego miejsca lub załączenie zapalenie żarówek realizowane jest przez podanie "-" (masy), to przy sklejonych stykach przekaźnika wyjęcie w/w bezpiecznika nic nie załatwi, ponieważ w/w bezpiecznik nie jest w obwodzie żarówek. W takiej sytuacji, jeżeli nie ma innej możliwości rozłączenia obwodu (złączka, wtyczka), trzeba ciąć właściwy przewód(y) i miejsca cięcia zaizolować. Tyle wyjaśnienia do tej sprawy, dodam jeszcze, że w megance I ph II którą ja posiadam, załączanie świateł realizowane jest przez podanie "+", ale już w corolli przez podanie "-" (masy).

Dodam jeszcze, że wyjęcie bezpiecznika czy przecięcie przewodów o których pisałem nie powinno mieć wpływu na oryginalną realizację załączania świateł, automatyczny wyłącznik działa równolegle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to poszukałem przekaźnika i niestety nie umiem go zlokalizować. Odstawiłem auto do fińskiego mechanika (stawka 60euro/godz :/). Zobaczymy co na to poradzi.

Powiedziałem zeby odłączył przekaźnik jezeli go znajdzie.

Nieomieszkam napisac o efektach.

 

[ Dodano: 2010-01-15, 21:47 ]

Już wszystko naprawione. Kontynuuje podróż via Baltica. Mechanik skasował 20 euro. Powodem był przepalony przekaźnik. Jeżeli ktoś bedzie w miejscowości Lapua w Finlandii i bedzie miał problem z autkiem niech sie odezwie na gg to podam kontakt.

Pozdrawiam z Kiruny w Szwecji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!