Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie mozna odpalić scenica.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

po 2 tygodniach stania pod chmurką, nie mogę odpalić Scenica II (2003 1,9 dci). Po naciśnięciu START wyświetlacz odpala się normalnie, nie zapala się kontrolka świec żarowych no i rozrusznik ani drgnie. Pojawia się komunikat NISKIE CIŚNIENIE OLEJU oraz "LOW BATTERY" i załącza się dmuchawa na chłodnicy i do zdjęcia klemy nie można jej wyłączyć. Akumulator jest OK. Olej jest na max poziomie więc ie wiem o co mu chodzi. Myślałem, ze problem jest ze złączami na komputerze w komorze silnika, ale wszystko wygląda OK. Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o kontakt.

pozdr

Dar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku też tak myślałem, ale podpiąłem się pod inny samochód przy pomocy kabli i problem nie ustał ... pompa oleju mogłaby wytwarzać słabe ciśnienie ale musiałaby do tego pracować. W tym przypadku nie chce drgnąć rozrusznik - ostatnio wymieniałem bezpiecznik od świec żarowych bo mi się spalił. Musze chyba jeszcze przejrzeć wszystkie bezpieczniki - zwłaszcza te główne - lubią śniedzieć. pozdr. D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator doładowałem i sprawdziłem, przejrzałem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika. Podłączenie masy do silnika wygladają OK. Wydaje mi się że problem to jakaś masa. Nie do wszystkich można się dostać w prosty sposób ;-( Czekam na propozycje ... ;-) pozdr D.

 

[ Dodano: 2010-01-30, 19:20 ]

po dodatkowym sprawdzeniu okazało się ze mam akumulator do wymiany. Kupiłem nowy, ale problem nie ustał. Dodatkowo zauważyłem, że po zamknięciu samochodu coś mi pobiera 1,39 A prądu - tyle zmierzyłem między +akumulatora a klemą +. Zauważyłem, że jeden z przekaźników (mały, brązowy umieszczony pod modułem przekaźnikowym) miał skorodowane styki, wyczyściłem go, ale nie wygląda za pewnie tak, że jest do wymiany. Jeżeli ktoś ma pomysły to proszę o kontakt.

 

[ Dodano: 2010-02-08, 23:03 ]

posprawdzałem jeszcze raz wszystko ... duży pobór prądu jest ale tylko przez około 1 min.. potem wszystko ustala się na poziomie 0,11 A.

Przekaźnik wymieniłem, ale problem nie ustał ... no cóż trzeba będzie podholować do warsztatu ... ;-( .... pod chmurką niewiele zdziałasz przy -5 st. ;-P

pozdr

 

[ Dodano: 2010-03-14, 22:19 ]

No i problem się rozwiązał ... u Fachowca. Okazało się, że było zwarcie w wiązce między komputerem silnika a skrzynką przekaźników (tej po lewej stronie w komorze silnika). Wiązka przebiega w okolicy podstawki akumulatora i w okolicy jego mocowania zwierały się dwa przewody powodując uszkodzenie komputera silnika. Uszkodzenie z zewnątrz było praktycznie niewidoczne.

Temat uznaję za zamknięty ... ;-D

pozdr Dar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!