Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana żarówki w przednich przeciwmgłowych


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy

 

Może ktoś z Was drodzy forumowicze wie bądź dokonywał samodzielnej wymiany żarówki w przednich lampach przeciwmgłowych?

Jak się do tego ustrojstwa dobrać, w leflektorach wiadome przekręcić zaślepke i widzimy wnętrze, a tam na dole jak?

Próbowałem przekręcić coś w rodzaju takowej zaślepki jak przy lampie H1-H7 ale nic nie drgnęło.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

master_graphic, jest dokładnie tak samo jak w reflektorach, z jednym wyjątkiem - ten dekiel o wiele ciężej schodzi i - przynajmniej w moim przypadku - wchodził z powrotem na gwint tylko w 2 pozycjach. Jesli masz możliwość, podnieś auto na podnośniku/wjedź na kanał. ja podnosiłem samochód lewarkiem i leżąc pod samochodem wymieniałem żarówkę. Strasznie się ukłąłem próbując ząłożyć dekiel ponownie B) . To jest H1 i ma standardowe mocowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za odpowiedź faktycznie idzie przekręcić taki dekielek tylko siły potrzeba do tego niezmiernie.

Widząc po Twojej fotce jeździmy identycznymi przodami ;-)

Po przekręceniu dekielka zanic nie mogłem wyszarpać tego dekla - może pomoże wypięcie wtyczki tylko napisz kolego jak sie te wtyczki wypina ba za ch......e nie chce zleźć.

Żarówki już kupione do drogowych założyłem Osram Night Breaker (efekt o niebo zadowalający) i do przeciwmgłowych też takie zakupiłem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to był właśnie mój problem. ja podważalem dekiel małym płaskim śrubokrętem, metodą taką samą, jak np. ściąga się oponę z felgi - wsadziłem wkrętak płytko pod dekiel i jechałem naokoło. Potem nie mogłem go założoyć i dość sporo czasu mi to zajęło - kręciłem dociskając aż wszedł z jednej strony, potem posżło gładko. Nie ma innego sposobu, a przynajmniej ja go nie znam. Do wtyczki żarówki dostaniesz sie dopiero po zdjęciu dekla. zabezpieczenie żarówki o ile pamiętam jest takie jak w reflektorach - jest taka sprężynująca obrączka z drutu. Wtyczkę wtedy wypinasz juz normalnie - w taki sam sposób jak w przypadku reflektorów. Te światla jeżdzą nisko, są narażone na więcej szkodliwych czynników niz reflektor, to je francuzi lepiej zabezpieczyli. Poza tym rzadziej się tam zagląda;) Daj znać jesli znajdziesz inny sposób na to ustrojstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za odpowiedź, przekręciłem dekielek lecz nie wyrwałem (próbowałem od góry ręką) jak tylko znajde jakiś suchy garaż to sie położe pod nim z browczykiem ;-)

Jak tylko wymienie to dam znać jak to zrobiłem i czym (postaram sie jeszcze to zrobić w tym tygodniu) bo mnie wnerwiają świecąco na zdechły żółty światełka.

Lekko w "wyrwaniu" dekielka z pod maski przeszkadza wtyczka a bardziej złączka która doprowadza prąd do lampy. Zobaczymy co wypatentuje z nimi.

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Wy się tam dostaliście?

W prawej(od str.pasażera)lampie jest łatwiej,ale lewa-załamka,ja musiałem wjechać na kanał,odkręcić osłonę dolną,odgiąć jakieś plastiki i... wykręcić całą lampę,żeby się dostać do żarówki,bo za nic w świecie nie wiedziałem co i jak.Już nie wspomnę o latarce i nadgarstku w trzech miejscach zgiętym.

Całą "imprezę"porównałem do wymiany żarówki światła pozycyjnego w DU Tico,gdzie wystarczyło skręcić koło na max(na zewn.)i odkręcić nadkole,ale z nadgarstkiem było tak samo.

Wymiana żarówki trwała 1h i kosztowała mnie 3 B) ,wiele słów B) i podrapane przedramię.Ale radość,że wszystko B) po wymianie-bezcenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i żaróweczki wymienione, poradnik w toku przygotowania dla pdf-a.

 

Odkręcamy w lewo tą osłonke żarówki, odciągamy górę do siebie jednocześnie dół musi wskoczyć do środka. Potem rączkami ginekologa wyjmujemy-wyszarpujemy (z dozą delikatności dla naszych kobitek) osłonke, odpinamy u góry spinke przytrzymującą żarówke i po sprawuni.

Zakładamy nową, zapinamy kabelek oraz spinke. wkładamy od dołu osłone i poruszając wskakuje nam góra, przekręcamy w prawo i idziemy pić browczyka.

Nie potrzebny był żaden wkrętak, łom etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

stary kotlecik.. ale jest :)

powiedzcie szanowni koledzy jakie mamy lampy? chodzi mi o wtyk, gdyż znalazłem na allegro dwa rodzaje i raczej nie wyglądają na zamienne.

1390635447

czy

1353597276

 

Oczywiście jakbym miał możliwość to bym się położył i zobaczył pod zderzak, wolę jednak kontakt ze śniegiem ograniczyć do obuwia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sergiu83, najlepiej będzie jak zajrzysz. Ja w coupecie i Scenicu mam inne wtyczki, mimo, że halogeny niby takie same. Do tego jeszcze dochodzą zamienniki, które też mają inne wtyczki i są na żarówkę h3 :) Powinieneś zobaczyć tą wtyczkę spod maski, próbuj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, mam za dużą głowę żeby ją wciskać w okolice chłodnicy ale dzięki :->

Teraz pytanie z serii "facepalm",

i są na żarówkę h3

to oryginały są na inne?

Oba zdjęcia pochodzą z zamienników, więc mam rozumieć że masz jeszcze inne rodzaje wtyczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to oryginały są na inne?

Oryginały są na H1.

mam rozumieć że masz jeszcze inne rodzaje wtyczek?

Raczej tak, bo u mnie wtyczka wchodzi od razu do podstawki żarówki, nie wisi tak jak tu na kablu.

mam za dużą głowę żeby ją wciskać w okolice chłodnicy ale dzięki :->

Nie przesadzaj, na avatarze nie jest taka duża :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!