Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Nowy" nabytek


kloney

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jest to mój pierwszy post na tym forum, także przepraszam z góry za błędy świeżaka.

Do rzeczy. Kilka dni temu moja Corsa (1.0, 99r) nie przeżyła wypadku. Poszła na złom. W sumie i dobrze.

No i tak los chciał, że zostałem posiadaczem Renault Megane (1.4, 98r, hetchback, zielony metalik przebieg 89 tys. mil)

Więc samochodzik w momencie gdy go kupowałem posiadał pewne wady. Ale liczylem sie z tym. Nie są to tam jakieś wielkie mankamenty, myślę, że z biegiem czasu wszystko będzie działać jak trzeba.

Ogólnie miło byłem zaskoczony przesiadką z Opla na Renault.

Z rzeczy, które mam do zrobienia:

1. Nie działają mi przednie szyby elektryczne (jak mechanik stwierdził do wymiany obydwa mechanizmy)

I tutaj moje pierwsze pytanie. Czy jest różnica pomiędzy mechanizmami w samochodach z kierownica po lewej/prawej stronie? Ja posiadam model z kierownicą po prawej

2. Coś jest nie tak z immo i z centralnym. Tzn. Mam do samochodu 2 kluczyki (w podsufitce jest odbiornik w kształcie takiego jaja czarnego, więc przypuszczam, że kluczyki na podczerwień). Baterie są ok ale nie mogę otwierać ani zamykać drzwi "z pilota". Przycisk w środku działa, otwiera i zamyka drzwi. Jest taka możliwość żeby po przekręceniu kluczyka w drzwiach od strony kierowcy otwierały się wszystkie drzwi? Póki co jakoś strasznie mi nie zależy na tym, żeby otwierać samochód z pilota.

Odnośnie immo to chyba poprzedni właściciel już coś kombinował. Sprawa wygląda tak że jak się wsiada do samochodu to miga sobie dioda nad zegarami. Po przekręceniu kluczyka dioda zaczyna migać znacznie szybciej. Samochód normalnie pali nie gaśnie itp. Coś też jest nie tak trochę szperałem po forum ale nie umiem znaleźć co jest przyczyną.

3. Nie działa ogrzewanie. Mechanik odpowietrzył układ (niestety uszkodził przy tym sam odpowietrznik, więc do wymiany też będzie cały przewód z odpowietrznikiem). Po odpowietrzeniu dolałem płynu do chłodnic (wcześniej układ był zalany jak to w Irlandii bywa wodą :/ ) Ogrzewania w środku jak nie było tak nie ma. Silnik nie przegrzewa się temperatura dochodzi do polowy wskaźnika. Jakie macie sugestie? Wymieniać nagrzewnice czy może ją jakoś płukać, dmuchać ??

4. Przy prędkościach około 10 - 30 km/h słychać jakby tarcie gdzieś z okolic lewego przedniego koła. Samo koło to chyba nie jest bo dźwięk jest bardziej słyszalny w środku niż na zewnątrz samochodu. Powyżej 30 km/h dźwięku tego nie ma. I tutaj też pytanie co to może być

5. Z takich rzeczy które też wymagają odrobiny pracy. Musze wymienić siłowniki w bagażniku, coś pogrzebać przy zamku bo mam wrażenie, że się bagażnik nie domyka spojrzeć na lewą dysze od spryskiwaczy bo coś słabo woda z niej leci

Myślę, że powoli doprowadzę sobie samochodzik do takiego stanu, że będę do niego wsiadał codziennie rano z uśmiechem na twarzy. Póki co wrażenia z jazdy bardzo pozytywne w porównaniu do Opla. Samochód poza tymi dziwnymi dźwiękami z okolic lewego koła nie stuka nie puka. Silnik, jak zostało stwierdzone po oględzinach kilku osób które na pewno znają się lepiej niż ja, zdrowy. Samochód nie bierze oleju. Odpala bez problemów.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie. I dziękuje za wszystkie wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) Nie sądzę.

Ad2) ?

Ad3) do nagrzewnica do płukania lub wymiany (jest na forum dość duży temat)

Ad4) być może trzeba przeczyścić zaciski hamulcowe (też jest na forum)

Ad5) o zamku klapy też znajdziesz, co do spryskiwacza to może wpadł jakiś paproch i po prostu ją zatkał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1) nie mam różnicy, ale stawiłbym najpierw na problemy z elektryką skoro naglę 2 nie działają, zacznij od prawych drzwi (w twoim przypadku bo masz anglika)

ad2) (to pytanie najbardziej mnie ciekawi), jak siedzisz w aucie to możesz pilotem zamknąć i otworzyć drzwi?, podejrzewam że masz wycięte imo, jeżeli mam rację to wystarczy żebyś dokupił sobie nowy odbiornik (najlepiej radiowy) i pilota

ad3) możesz sprawdź czy obydwa węże od nagrzewnicy są ciepłe (tak dla pewności), ale prawdopodobnie nagrzewnica jest cała zasyfiona, koszt samej nagrzewnicy nie jest wielki, gorzej z wymianą bo jest dużo roboty

ad4) ---

ad5) drobnostki, tu raczej nie trzeba doradzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

1. Elektryka sprawdzona. Drzwi byly rozbierane przez mechanika i od strony kierowcy slychac silniczek od strony pasazera niestety silniczek odmowil posluszenstwa.

Stwierdzil ze do wymiany 2 mechanizmy. Tylko teraz pytanie odnosnie kompatybilnosci mechanizmow. z jakich modeli czy sa takie same na samochody z kierownicą po lewej/prawej stronie??

2. Pilot działa. Tzn. tylko jeden. Sprawdzałem aparatem w telefonie. Drugi 0 odznak życia pomino przyciskania guzika i sprawnych baterii. Mimo to nie moge otworzyć drzwi. Ani siedzac w samochodzie ani stojąc na zewnątrz. Więc otwieram drzwi od strony kierowcy, a później guzikiem umieszczonym w okolicy pokręteł nawiewów otwieram reszte drzwi i bagażnik. Zamykanie tak samo tylko w drugą strone.

Immo jak sie dowiedziałem od poprzedniego właściciela zostało usunięte. Ogólnie na immo mi nie zależy. Chciałbym tylko móc otwierać samochód "z pilota". No i dioda immo jest dość denerwująca. W czasie jazdy non stop szybko miga.

3. A jest jakaś opcja płukania nagrzewniy. Tylko łopatologicznie wytłumaczone. Sorry ale nie umiem znaleźć na forum. Znalazłem tylko manuala o wymianie.

4. --

5. Spryskiwacz dalej słabo "spryskuje" B)B) klapa z bagażnika raczej będzie się jeszcze chwile tłuc bo nie mam gwiazdki, żeby odkręcić tą śrube w bagażniku. Śrube już ktoś próbował odkrecać przez co zniszczył troche samą śrube, więc wole poczekać aż znajde klucz.

 

Regulamin forum polecam jako lekturę :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!