Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witam, przyłączam się co prawda auto podobne, ale problem bardzo bliski. Podczas delikatnego rozpędzania auta przy 140 jest spokój, ale gdy robię to dynamicznie chcąc szybko osiągnąć prędkość, właśnie w okolicy 140km/h zaczyna drżeć mi kierownica. Dodam tylko, że sworznie, gumy, drążki i końcówki zostały wymienione ok 8tyś km wstecz - nic nie puka, zawieszenie pracuje jak powinno. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Czytałem podobne wątki na forum, widzę, że przypadłość dość powszechna. Zakładam nowy wątek by nie mieszać w tamtych, a u mnie jednak są chyba nieco inne objawy, więcej rzeczy wykluczam. Ale do rzeczy.

 

Przy prędkości ok. 120 km/h zaczyna mi drżeć kierownica. Co było sprawdzane:

- zbieżność przy przeglądzie rejestracyjnym - OK,

- luzy w zawieszeniu - OK,

- zmiana opon letnich na zimowych (czyli i wyważenie kół) - bez poprawy,

- zamieniałem koła miejscami - bez poprawy.

 

Czy możliwe by winne były felgi/felga (stalowe) - niestety nie bardzo mam jak sprawdzić na innych? Może zasugerowalibyście coś innego? Aktualnie biorę się za hurtową eliminację usterek tak więc chciałbym ogarnąć i ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak, jest problem z tylnymi hamulcami (przednie w porządku). Podczas hamowania słychać szum. Po kilku hamowaniach ustaje, ale wkróce z powrotem wraca (po przejechaniu dłuższego odcinka bez hamowania). Jest to jedna z napraw, które będą zrobione w środę.

2. Tak, mam kołpaki. Czy kołpaki mogłyby mieć na to wpływ? :)

3. Oj tego nie wiem, ale dzięki za cynk.

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłą sobotę będę miał dłuższą trasę po autostradzie - pojadę bez kołpaków <zolta> i zobaczę. Aczkolwiek przyznam, że jestem sceptycznie nastawiony do tego pomysłu. Warto jednak spróbować. Wprawdzie kołpaki od początku mam te same, ale może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem czy tu można pisać, ale drży mi kierownica na postoju, i mam pytanie w jakich granicach powinien być płyn do wspomagania. Nie ogarniam tej podziałki która jest na tym małym bagneciku. Megane I 1.6e 98r

 

Rozwiązanie drgań kierownicy w moim przypadku. Wymiana tarcz+klocki i drgania ustały. A były one dość znaczące, waliła kierownica góra dół jak chciała. Po wymianie jak ręką odjął :unsure:

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie problemy z drganiami również ustały. Koszt: 15 zł :D W tym roku postanowiłem zmienić opony w innym miejscu (zamiast 45 zł zapłaciłem 60 zł) i testując auto do prędkości ok. 150-160 km/h żadnych drgań nie odczuwałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam podobny problem jak w temacie. Przy prędkości okolo 120kmh i powyżej czuć dość mocne drgania kierownicy i nie daje mi to spokoju już od dłuższego czasu. Nie wiem w czym leży problem. Felgi są wyważone(bylem w dwoch zakladach), i nie są krzywe. Większość rzeczy w zawieszeniu rownież była wymieniona. Pierścienie centrujące również sa dobrane wedlug mnie dobrze. Sam już nie wiem gdzie leży przyczyna. Dodam jeszcze że trzymając hamulec na biegu "D" (automat) zwlaszcza kiedy auto jest jeszcze zimne slychac takie jak by stukanie na hamulcach, jak juz pojezdze i tarcze się rozgrzeją to tych stukow niema albo prawie niema. Czy powodem tych wibracji moga byc tarcze i czy w ogóle te dwie sprawy moga byc zwiazane ze soba? Mieszkam niedaleko Wrocławia i niema tu zbyt wielu fachowcow w tych sprawach. Pomóżcie.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

Pawel

Edytowane przez Pawel
Literki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz drugi komplet opon bez pierścieni centrujących?

Kolega długo nie mógł dojść co było przyczyną drgań na kierownicy, a okazało się, że był to kiepski pierścień centrujący.

Wyczyść dobrze szczotką drucianą powierzchnię przylegania na tarczach i na felgach.

Byłeś może na doważaniu kół w jakimś zakładzie oponiarskim?

Tarcze na 100% są proste?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, koła były sprawdzane w 3 zakładach. Tarcze według mechanika są jeszcze ok. Problem rzeczywiście może być z pierścieniem, od początku był z tym problem ponieważ mam jakby jakiś mniej standardowy otwór i trzeba było lekko obciąć obręcz. Jestem ciekaw czy te stukanie kiedy trzymam hamulec na "D" jest związane z tymi wibracjami. Może znacie jakiś zakład z okolic Wrocka, który dobrał by mi ten pierścień na miejscu. Mam nadzieje, że to jest przyczyną.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba bylo lekko obciąć obręcz.

Możliwe, że właśnie wskazałeś przyczynę drgań.

Jeżeli otwór środkowy nie był powiększony na tokarce, to zwyczajnie może być krzywy, albo jest mimośród.

Na wyważarce to nie wyjdzie, a ujawnia się dopiero podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wibracje okazały się być przez tarcze. Troche nie typowo to wyglądało i nie było takie oczywiste bo tarcze nie były specjalnie krzywe i starte a przynajmniej tak nie wyglądały. Klocek zaczął nachodzić na powierzchnie powyżej tego gdzie powinien być a w praktyce poza wibracjami nie było jakiś objawów, nic nie piszczało i nadal dobrze hamował. Druga rzecz to stukanie o którym pisałem wyżej i to była inna sprawa, na dodatek błachostka bo chodziło o gumy na tłumiku od strony silnika ale objawy jak zwykle jakieś nietypowe bo nawet na nierównościach jakoś się nie telepał, tylko najczęściej na zimnym silniku kiedy trzyma wyżej obroty dlatego pózniej to zanikało.

Edytowane przez lukas9191
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!