Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kiepskie ładowanie i długie grzanie świec


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Temat dotyczy [Megane 99r. lift - 1.9 D F8Q]

Mam problem z ładowaniem, zwłaszcza na początku jak uruchomię silnik. I to bez względu na to czy silnik jest ciepły czy też zimny. Zawsze przez jakieś 3,5 min (obliczyłem z zegarkiem w ręku) po uruchomieniu silnika grzeją mi sie świece. Napięcie mierzone na alternatorze i na akumulatorze w tym czasie jest w granicach 12,9 V. Czyli praktycznie brak ładowania. W tym czasie nie mogę włączyć nic w samochodzie bo napięcie spada jeszcze niżej. Po tych 3,5 minutach świece przestają grzać i napięcie ładowania wskakuje na 14,4 V. Ale jak uruchomię np: wentylator to na najwyższym biegu wentylatora napięcie spada do prawie 12,V. Alternator oddałem do sprawdzenia i stwierdzono, że jest OK.

Wolne obroty mam coś w granicach 600 obr/min. i na takich obrotach właśnie w tym początkowym czasie (3,5 min) po uruchomieniu silnika ładowania nie ma. Jak nacisnę pedał gazu i zwiększę obroty do 900-1000 to pojawia się ładowanie.

No i mam teraz do Was kilka pytań:

1. W jakich granicach powinienem mieć wolne obroty?

2. Jak wzbudza się mój alternator? (Są przy nim dwa przewody, czerwony gruby idący do akumulatora i cienki idący do lampki ładowania na desce na którym jest napięcie takie jak na akumulatorze) Dodam, że odpięcie tego przewodu niczym nie skutkuje oprócz tego, że nie zaświeca się w ogóle kontrolka ładowania.

3. Czy mimo grzania się świec nie powinno być z alternatora dostarczane napięcie 14,4 V? (Jak odepnę świecę i zapalę silnik to napięcie jest właśnie te 14,4 V ale nie będę przecież odpinał świec zaraz po uruchomieniu silnika bo to bez sensu)

4. Jak jest u Was z tym ładowaniem (pytanie do użytkowników tego typu silnika) też macie takie objawy? Jak dla mnie to mam coś skopane tylko nie wiem co. Byłem przekonany że to alternator ale jak mi po sprawdzeniu powiedziano, że jest OK to już nie mam pojęcia .

Mam też "fajny" objaw że jak naciskam pedał hamulca na wolnych obrotach to silnik wchodzi z obrotów 600 na 900 B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty powinieneś mieć ok 750 na ciepłym i koło 900-1000 na zimnym

Co może być przyczyną, że zawsze mam około 600 (bez względu na temperaturę silnika)?

 

[ Dodano: 2010-01-20, 07:06 ]

A w jakim stanie jest akumulator ? Może pobiera na tyle dużo prądu, że na inne odbiorniki już nie wystarcza ?

Akumulator ma dopiero 3 lata ale chyba faktycznie jest kiepski już. Kupiłem sobie taką kontrolkę z trzema diodami wkładaną do gniazda zapalniczki i zauważyłem, że przy uruchomianiu z rana pokazuje mi że akumulator słabiutki. Dzisiaj ledwo zakręciłem.

Albo faktycznie czas zmienić akumulator albo coś mi go w nocy pożera.

Tak czy inaczej kupuję nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy był wymieniany akumulator B) W jakim jest stanie B)

Właśnie zakupiłem nowy akumulator, podmieniłem i dupa. Ciągle to samo.

Po uruchomieniu silnika przez pierwsze parę minut gdy świece ciągle się grzeją ładowania nie ma.

Według mnie mam skopany alternator a dokładnie regulator. Przecież ten regulator chyba jest od tego by regulować napięcie i utrzymywać na "stałym" poziomie bez względu na to ile odbiorników i jakie są włączone (oczywiście bez przesady)

Inna możliwość to to, że świece mi się w porę nie wyłączają, chociaż to bym wykluczył bo zawsze grzeją przez ten sam okres czasu od momentu uruchomienia silnika.

Gdzieś wyczytałem że świece powinny się wyłączać jeżeli spełniony jest jeden z trzech warunków:

1. temp. silnika osiągnie jakąś wartość (np: 20 stopni)

2. prędkość samochodu wzrośnie do pewnej wartości (np: 15 km/h)

3. minie określona ilość czasu pracy silnika (np: 3,5 min)

No i ta trzecia ewentualność u mnie tak jakby zostaje spełniona B)

Ale wolałbym by spełniane były też te inne .

Jak to jest z wyłączaniem się świec żarowych? I co radzicie bym jeszcze sprawdził, ewentualnie wymienił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Czy oryginalny to głowy nie dam. Jak go wymontowałem to zauważyłem na nim napis "Megane" czymś białym (jakby kredą szkolną). Pewnie własciciel przede mną go wymieniał. Tak naprawdę to mam dwa alternatory. Drugi (używany - od Kango, też z silnikiem 1.9 D) kupiłem bo myślałem, że to wina alternatora ale jak zamontowałem go to sytuacja nie uległa zmianie. Oczywiście sprawdziony był na przyrządach i nie wykazał błędów działania.

szczotki sprawdzałem przy tym pierwszym i były OK.

Zaczynam mysleć że to wina wolnych obrotów. Ciągle mam na zakresie 600, a powinny być chyba wyższe po odpaleniu silnika zwłasza przy temperaturach minusowych. Przy zimnym silniku jak zwieksze do 900 to już ładowanie mam. Da się w tych silnikach jakoś wyregulować wolne obroty?

 

Regulamin forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!