Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kiepskie ładowanie i długie grzanie świec


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Temat dotyczy [Megane 99r. lift - 1.9 D F8Q]

Mam problem z ładowaniem, zwłaszcza na początku jak uruchomię silnik. I to bez względu na to czy silnik jest ciepły czy też zimny. Zawsze przez jakieś 3,5 min (obliczyłem z zegarkiem w ręku) po uruchomieniu silnika grzeją mi sie świece. Napięcie mierzone na alternatorze i na akumulatorze w tym czasie jest w granicach 12,9 V. Czyli praktycznie brak ładowania. W tym czasie nie mogę włączyć nic w samochodzie bo napięcie spada jeszcze niżej. Po tych 3,5 minutach świece przestają grzać i napięcie ładowania wskakuje na 14,4 V. Ale jak uruchomię np: wentylator to na najwyższym biegu wentylatora napięcie spada do prawie 12,V. Alternator oddałem do sprawdzenia i stwierdzono, że jest OK.

Wolne obroty mam coś w granicach 600 obr/min. i na takich obrotach właśnie w tym początkowym czasie (3,5 min) po uruchomieniu silnika ładowania nie ma. Jak nacisnę pedał gazu i zwiększę obroty do 900-1000 to pojawia się ładowanie.

No i mam teraz do Was kilka pytań:

1. W jakich granicach powinienem mieć wolne obroty?

2. Jak wzbudza się mój alternator? (Są przy nim dwa przewody, czerwony gruby idący do akumulatora i cienki idący do lampki ładowania na desce na którym jest napięcie takie jak na akumulatorze) Dodam, że odpięcie tego przewodu niczym nie skutkuje oprócz tego, że nie zaświeca się w ogóle kontrolka ładowania.

3. Czy mimo grzania się świec nie powinno być z alternatora dostarczane napięcie 14,4 V? (Jak odepnę świecę i zapalę silnik to napięcie jest właśnie te 14,4 V ale nie będę przecież odpinał świec zaraz po uruchomieniu silnika bo to bez sensu)

4. Jak jest u Was z tym ładowaniem (pytanie do użytkowników tego typu silnika) też macie takie objawy? Jak dla mnie to mam coś skopane tylko nie wiem co. Byłem przekonany że to alternator ale jak mi po sprawdzeniu powiedziano, że jest OK to już nie mam pojęcia .

Mam też "fajny" objaw że jak naciskam pedał hamulca na wolnych obrotach to silnik wchodzi z obrotów 600 na 900 B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty powinieneś mieć ok 750 na ciepłym i koło 900-1000 na zimnym

Co może być przyczyną, że zawsze mam około 600 (bez względu na temperaturę silnika)?

 

[ Dodano: 2010-01-20, 07:06 ]

A w jakim stanie jest akumulator ? Może pobiera na tyle dużo prądu, że na inne odbiorniki już nie wystarcza ?

Akumulator ma dopiero 3 lata ale chyba faktycznie jest kiepski już. Kupiłem sobie taką kontrolkę z trzema diodami wkładaną do gniazda zapalniczki i zauważyłem, że przy uruchomianiu z rana pokazuje mi że akumulator słabiutki. Dzisiaj ledwo zakręciłem.

Albo faktycznie czas zmienić akumulator albo coś mi go w nocy pożera.

Tak czy inaczej kupuję nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy był wymieniany akumulator B) W jakim jest stanie B)

Właśnie zakupiłem nowy akumulator, podmieniłem i dupa. Ciągle to samo.

Po uruchomieniu silnika przez pierwsze parę minut gdy świece ciągle się grzeją ładowania nie ma.

Według mnie mam skopany alternator a dokładnie regulator. Przecież ten regulator chyba jest od tego by regulować napięcie i utrzymywać na "stałym" poziomie bez względu na to ile odbiorników i jakie są włączone (oczywiście bez przesady)

Inna możliwość to to, że świece mi się w porę nie wyłączają, chociaż to bym wykluczył bo zawsze grzeją przez ten sam okres czasu od momentu uruchomienia silnika.

Gdzieś wyczytałem że świece powinny się wyłączać jeżeli spełniony jest jeden z trzech warunków:

1. temp. silnika osiągnie jakąś wartość (np: 20 stopni)

2. prędkość samochodu wzrośnie do pewnej wartości (np: 15 km/h)

3. minie określona ilość czasu pracy silnika (np: 3,5 min)

No i ta trzecia ewentualność u mnie tak jakby zostaje spełniona B)

Ale wolałbym by spełniane były też te inne .

Jak to jest z wyłączaniem się świec żarowych? I co radzicie bym jeszcze sprawdził, ewentualnie wymienił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Czy oryginalny to głowy nie dam. Jak go wymontowałem to zauważyłem na nim napis "Megane" czymś białym (jakby kredą szkolną). Pewnie własciciel przede mną go wymieniał. Tak naprawdę to mam dwa alternatory. Drugi (używany - od Kango, też z silnikiem 1.9 D) kupiłem bo myślałem, że to wina alternatora ale jak zamontowałem go to sytuacja nie uległa zmianie. Oczywiście sprawdziony był na przyrządach i nie wykazał błędów działania.

szczotki sprawdzałem przy tym pierwszym i były OK.

Zaczynam mysleć że to wina wolnych obrotów. Ciągle mam na zakresie 600, a powinny być chyba wyższe po odpaleniu silnika zwłasza przy temperaturach minusowych. Przy zimnym silniku jak zwieksze do 900 to już ładowanie mam. Da się w tych silnikach jakoś wyregulować wolne obroty?

 

Regulamin forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!