Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 85kony czy 1.9 120 konny?? Proszę o pomoc pilne


Silver

Rekomendowane odpowiedzi

To zależy czy więcej użytkujesz samochód w mieście czy na trasie.

Na miasto wystarczy 1,5.

Ja więcej jeżdżę po trasie więc ja wybrałbym 1,9. Zużycie ropy jest dosyć podobne, a co do ich wytrzymałości niech wypowiedzą się posiadacze takich silników B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no prawdopodobnie postawie na tego 1.9 :-P

tak na prawdę to 75% mojej jazdy to miasto ale trasy 25% też są B) tak wiec sam nie wiem, a biorąc pod uwagę to że ja lubię modzić auta, wszystkie moje pozostałe megi miały dużo powyżej serii :-P to 1.9 będzie lepszy do tego B)

ale 1.5 znowu ma genialne spalanie B)

DLA TEGO PYTAM użytkowników jak to jest ??

co wybrać ???? czy coś się psuje, jakieś naprawy?? wady?? zalety??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli już 1.9 to nie tanim kosztem :-P bo to nie o to chodzi B)

mody konkretne:P intercoller, nowy program i inne takie tam rzeczy, i na koniec chip sugeruje moc ok 160-200max wszystko wyjdzie w paraniu B)

rolkos, tego 1.5 105 konnego nawet bym przyjął, bardzo przyjemnie mi się nim jechało ale jest dużo droży bo w wersji po fl a tak daleko nie mierze B)

choć tydzień się spóźniłem :-/ miał bym takie cacuszko ... :-(

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11050581

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z przodu miał dzwona

i maksymalnie z możliwych tuningowany silnik- jeździ tak szybko,

że aż mu przednią szybę podgrzewa.

W podróżach po mieście 1.5dci w opcji 85, a 105KM już robi sporą różnicę w spalaniu.

Dlatego nie zdecydowałem się na 1.9.

Zresztą 6-bieg i poza miastem nie zawsze jest miejsce zapodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scar, pierdoły gadasz :-P

 

A taki 1.9 niech by palił mi w mieście przy oszczędnej jeździe 7L to i tak będę bardzo zadowolony :-P 1.6 16V zimom mi pali 10.7 i jeszcze cena paliwa a ropy do tego dochodzi no makabra, + fakt że latem ropa idzie w dół B) czas zmienić benzynę na ropę

Jechałem testowym 1.5 105 konnym, calutki dzień po mieście, mam znajomości że tak powiem i na prawdę żeby tam przekroczyć 6L SPALANIE to trzeba być zdolnym B) butowałem, ostro jeździłem a on spalił po 347km 5,7 :shock: REWELA no to niech ten 1.9 palił by 7 litrów też rewelacja B)

Zmiana z dwóch powodów, 1 chce mieć ładne bogato wyposażone kombi, druga rzecz ceny paliwa :-P ostatnio jeżdżę bardzo dużo i za pomocą takiego dieselka zmniejszę koszta w miesiącu o dobra połowę B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scar, pierdoły gadasz :-P

za pomocą takiego diselka zmniejszę koszta w miesiącu o dobra połowę B)

Poznaniak ;-)

teraźniejsze mrozy:

105KM- 6,5; 6,8l/100km

85KM- 5,3l

używane naprzemiennie na tych samych przejazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam 1,5 dci 74 kW . I powiem tyle do miasta starczy teraz zima srednie spalanie w korkach to waga 6,8-7,8 czyli dużo. Odnosnie wyboru auta gdybym miał kupywac 2 raz ( może niedługo ) na 100% będzie 1,9. Jak dla mnie 1,5 wystarczy ale rakietą nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam 1,9 130 kucyków i powiem że jak dla mnie świetnie się zbiera. Na trasie przy wyprzedzaniu nie zastanawiam się czy zdążę, po prostu wciskam gaz i do przodu. Spalanie przy 70%trasy i 30% miasto wychodzi u mnie w granicach 6.7 - 7.0 l/100 (przy obecnych temperaturach) z tym że na trasce nie oszczędzam jak tylko nawierzchnia sucha i warunki sprzyjające to poniżej 120 nie schodzę. Natomiast jeżeli Ty zamierzasz robić więcej jazdy po mieście to zapewne 1,5 będzie odpowiedni (ekonomiczny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli większość z was jest przychylna 1.9 :-P nikt nie narzeka na 1.5 ale mimo to za drugim razem kupił by 1.9 ;-) ten problem raczej mamy rozwiązany, gadałem juz nawet z moim mistrzem od klekotów i jak sam stwierdził do 160-200 kucy go da się podciągnąć <ok> to będzie git :)

Pozostaje tylko znaleźć ładnego Megana II 1.9 120konnego do 22tys najlepiej :-P z ładnym wyposażeniem, propozycje można wklejać :( ps. wolał bym już chyba kombi :-P dziadygą niby nie jestem ale nie raz by mi się przydała dobra pojemność kombi a druga rzecz to myślę już przyszłościowo :-P choć jak na razie to co rok wymieniam auto jak na razie z moimi pozostałymi dwoma megankami mam kontakt i właściciele są strasznie zadowoleni co mi się chwali i serce raduje, dopieściłem, wzmocniłem i działają jak talala :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!