Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwny dźwięk


ekmir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Od niedawna pojawił mi sie dziwny dźwiek w czasie jazdy - tak jakby łożysko. Ale występuje tylko gdy silnik przekazuje napęd tzn. występuje podczas jazdy a jak wcisne pedał sprzęgła to zjawisko to znika. Najmocniej słychać na 4 i 5 biegu, ale to chyba z tej racji ze to jest najcichszy bieg i wtedy ten dźwięk najlepiej słychać.

 

Na ten temat wystawiono już trzy diagnozy:

1. łożysko w skrzyni biegów,

2. przegub wewnętrzny,

3. łożysko wyciskowe (dociskowe)

 

Mam Renault Megane Scnic 1,6i 1997 r 8-zaworowy.

Za wszelką pomoc WIELKIE dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten temat wystawiono już trzy diagnozy:

1. łożysko w skrzyni biegów,

2. przegub wewnętrzny,

3. łożysko wyciskowe (dociskowe)

 

Ja stawiałbym raczej na łożysko na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów (czyli na punkt 1). Sprawdź czy ten dźwięk występuje również na postoju przy niewciśniętym sprzęgle i po wciśnięciu znika. Jeśli tak jest to przynajmniej możesz spokojnie wykreślić punkt 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna pojawił mi sie dziwny dźwiek w czasie jazdy - tak jakby łożysko.

 

Możesz sprecyzować? Szumi, brzęczy, dzwoni, stuka?

Tak z Twojego opisu to pewnie łożysko wyciskowe i "powinno" (znaczy się jak jest OK to nie powinno...) lekko dzwonić...

Nie jestem pewien ale to może nie być groźne (chociaż uciążliwe). Najgorzej jest jak ostro szumi lub buczy po naduszeniu pedału sprzęgła - wtedy "padające" łożysko dodatkowo piłuje sprężynę na docisku (tzw. "słoneczko"), ale u Ciebie to raczej nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na postoju jest OK, niezależnie czy sprzęgło jest wciśnięte, czy nie.

Zjawisko to występije podczas jazdy, ale tylko podczas przekazywania napędu - jak sie wcisnie sprzęgło to niezależnie od prędkości problem znika.

Ten dźwięk to raczej takie buczenie (może ostry szum), napewno nie stukanie i nie dzwonienie. Po nacisnięciu pedału sprzęgła ustępuje. Natomiast w trakcie normalnej jazdy (bez włączonego sprzęgła) słychać ten dźwięk, który jest dokuczliwy.

Czy można to jakoś zdjagnozować(ustalić) co jest przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z Twojego opisu wynika, że to raczej łożysko w skrzyni...

Robiłeś już coś ze skrzynią? Jaki masz olej wlany? (powinien być chyba syntetyk o małej lepkości jak mnie pamięć nie myli, jak ktoś wlał np. hipol 15f to mogą być jaja...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pefi - bądź poważny, kto szanujący swoje auto wlewa hipol do skrzyni ;-)

Stary a może tak opony założyłeś zimowe i one często to do siebie mają że są dużo głośniejsze - no i będzie bardziej słychać im szybciej będziesz jechał czyli na 4 i 5 biegu :mrgreen: Mogą to też być same łożyska w kołach. Wtedy też takie jakby buszenie słychać a autko masz już niemłode :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

koła odpadają i opony też (jeszcze nie zmieniałem) ponieważ nawet przy prędkości ok. 100 km/h podczas normalnej jazdy (wciskam tylko gaz) słychac ten dźwięk. Natomiast przy tej samej prędkości ok. 100 km/h (i tym samym biegu) ale wciśniętym pedale sprzęgła dźwięk ten znika.

Oleju w skrzyni biegów nie zmieniałem od momentu sprowadzenia auta z Niemiec, sprawdzalem tylko jego stan - i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbys mial zimowki to moglyby to byc na prawde opony, bo ksztalt bieznika i ilosc naciec powoduje ze wlasnie jak lekko nawet wcisniesz gaz to opony zaczynaja szumiec, nawet przy utrzymywaniu predkosci, jak puscisz auto samopas to dzwiek znika. ale skoro masz letnie to tez stawaim na skrzynie. dyfer raczej wykluczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy na forum, ale z wlasnych doswiadczen moge spekulowac ze chodzi o lozysko w skczynu na walku atakujacym.

 

Przegub napewno nie on by nie szymial tylko stukal

a lozysko oorowe by szymialo przy wcisnietym sprzegel a kolega pisze o sytuacji kiedy sprzeglo jest wylaczone.

 

Pozdrawiam Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pefi - bądź poważny, kto szanujący swoje auto wlewa hipol do skrzyni ;-)

Co do hipolu - jakbym nie widział to bym nie pisał - przy spuszczaniu wyglądał jak farba złoty metalik, swoją drogą bardzo ładny kolor :mrgreen:

Pozdrawiam i proszę o pomoc ( w innym wątku...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witam. Mam chyba taki sam problem, na piątym biegu niezależnie od prędkości po wciśnięciu gazu zaczyna coś piszczeć ( wraz ze wzrostem prędkości ten dźwięk staje się coraz wyższy) po odpuszczeniu gazu piszczenie ustaje. na innych biegach ani w żadnej innej sytuacji nic takiego nie występuje tylko piątka pod obciążeniem. Jest jeszcze sprawa poruszającego się znacznie lewarka zmiany biegów w czasie dodawania i odpuszczania gazu. Proszę o pomoc, wszelkie informacje mile widziane. Może ktoś jeszcze miał taki problem i wie co z tym zrobić lub czym to się może skończyć. Jak sprawdzałem to poziom oleju w skrzyni był ok, ale sam wygląd oleju - ciemny i konsystencja jakby wodnista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety do dziwnego piszczenia na piątym biegu doszedł jeszcze cichy dźwięk drzewa ciętego piłą tarczową na 2 i 3 biegu oraz problem z poruszanym, w którymś z innych postów "kwik" podczas ruszania z większych obrotów lub pod górkę. I tak się zaczęło:

 

700,- skrzynia biegów (używka, odpukać chodzi o niebo lepiej, bez żadnych dodatkowych sound efektów, a lewarek zmiany biegów nie próbuje mi już urwać ręki)

323,- sprzęgło valeo kpl. (ponieważ stara tarcza miejscami była już rozebrana do golasa ;-), a przy wciskaniu pedału sprzęgła czasami pojawiało się jakby skrzypienie, łożysko dociskowe było też w kiepskim stanie))

140,- olej do skrzyni ELF NFP 75W80 (bo taki chyba powinien być - mam nadzieję)

xxx,- sporo pracy zaufanego mechanika (nie drogiego na szczęście)

 

Przy okazji wyciągnięcia silnika wymienił mi także uszczelki:

45,- pod miską olejową

52,- pod głowicą

36,- pod deklem

 

(ceny z pobliskiego sklepu)

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!