Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwny dźwięk


ekmir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Od niedawna pojawił mi sie dziwny dźwiek w czasie jazdy - tak jakby łożysko. Ale występuje tylko gdy silnik przekazuje napęd tzn. występuje podczas jazdy a jak wcisne pedał sprzęgła to zjawisko to znika. Najmocniej słychać na 4 i 5 biegu, ale to chyba z tej racji ze to jest najcichszy bieg i wtedy ten dźwięk najlepiej słychać.

 

Na ten temat wystawiono już trzy diagnozy:

1. łożysko w skrzyni biegów,

2. przegub wewnętrzny,

3. łożysko wyciskowe (dociskowe)

 

Mam Renault Megane Scnic 1,6i 1997 r 8-zaworowy.

Za wszelką pomoc WIELKIE dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten temat wystawiono już trzy diagnozy:

1. łożysko w skrzyni biegów,

2. przegub wewnętrzny,

3. łożysko wyciskowe (dociskowe)

 

Ja stawiałbym raczej na łożysko na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów (czyli na punkt 1). Sprawdź czy ten dźwięk występuje również na postoju przy niewciśniętym sprzęgle i po wciśnięciu znika. Jeśli tak jest to przynajmniej możesz spokojnie wykreślić punkt 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna pojawił mi sie dziwny dźwiek w czasie jazdy - tak jakby łożysko.

 

Możesz sprecyzować? Szumi, brzęczy, dzwoni, stuka?

Tak z Twojego opisu to pewnie łożysko wyciskowe i "powinno" (znaczy się jak jest OK to nie powinno...) lekko dzwonić...

Nie jestem pewien ale to może nie być groźne (chociaż uciążliwe). Najgorzej jest jak ostro szumi lub buczy po naduszeniu pedału sprzęgła - wtedy "padające" łożysko dodatkowo piłuje sprężynę na docisku (tzw. "słoneczko"), ale u Ciebie to raczej nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na postoju jest OK, niezależnie czy sprzęgło jest wciśnięte, czy nie.

Zjawisko to występije podczas jazdy, ale tylko podczas przekazywania napędu - jak sie wcisnie sprzęgło to niezależnie od prędkości problem znika.

Ten dźwięk to raczej takie buczenie (może ostry szum), napewno nie stukanie i nie dzwonienie. Po nacisnięciu pedału sprzęgła ustępuje. Natomiast w trakcie normalnej jazdy (bez włączonego sprzęgła) słychać ten dźwięk, który jest dokuczliwy.

Czy można to jakoś zdjagnozować(ustalić) co jest przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z Twojego opisu wynika, że to raczej łożysko w skrzyni...

Robiłeś już coś ze skrzynią? Jaki masz olej wlany? (powinien być chyba syntetyk o małej lepkości jak mnie pamięć nie myli, jak ktoś wlał np. hipol 15f to mogą być jaja...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pefi - bądź poważny, kto szanujący swoje auto wlewa hipol do skrzyni ;-)

Stary a może tak opony założyłeś zimowe i one często to do siebie mają że są dużo głośniejsze - no i będzie bardziej słychać im szybciej będziesz jechał czyli na 4 i 5 biegu :mrgreen: Mogą to też być same łożyska w kołach. Wtedy też takie jakby buszenie słychać a autko masz już niemłode :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

koła odpadają i opony też (jeszcze nie zmieniałem) ponieważ nawet przy prędkości ok. 100 km/h podczas normalnej jazdy (wciskam tylko gaz) słychac ten dźwięk. Natomiast przy tej samej prędkości ok. 100 km/h (i tym samym biegu) ale wciśniętym pedale sprzęgła dźwięk ten znika.

Oleju w skrzyni biegów nie zmieniałem od momentu sprowadzenia auta z Niemiec, sprawdzalem tylko jego stan - i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbys mial zimowki to moglyby to byc na prawde opony, bo ksztalt bieznika i ilosc naciec powoduje ze wlasnie jak lekko nawet wcisniesz gaz to opony zaczynaja szumiec, nawet przy utrzymywaniu predkosci, jak puscisz auto samopas to dzwiek znika. ale skoro masz letnie to tez stawaim na skrzynie. dyfer raczej wykluczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy na forum, ale z wlasnych doswiadczen moge spekulowac ze chodzi o lozysko w skczynu na walku atakujacym.

 

Przegub napewno nie on by nie szymial tylko stukal

a lozysko oorowe by szymialo przy wcisnietym sprzegel a kolega pisze o sytuacji kiedy sprzeglo jest wylaczone.

 

Pozdrawiam Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pefi - bądź poważny, kto szanujący swoje auto wlewa hipol do skrzyni ;-)

Co do hipolu - jakbym nie widział to bym nie pisał - przy spuszczaniu wyglądał jak farba złoty metalik, swoją drogą bardzo ładny kolor :mrgreen:

Pozdrawiam i proszę o pomoc ( w innym wątku...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witam. Mam chyba taki sam problem, na piątym biegu niezależnie od prędkości po wciśnięciu gazu zaczyna coś piszczeć ( wraz ze wzrostem prędkości ten dźwięk staje się coraz wyższy) po odpuszczeniu gazu piszczenie ustaje. na innych biegach ani w żadnej innej sytuacji nic takiego nie występuje tylko piątka pod obciążeniem. Jest jeszcze sprawa poruszającego się znacznie lewarka zmiany biegów w czasie dodawania i odpuszczania gazu. Proszę o pomoc, wszelkie informacje mile widziane. Może ktoś jeszcze miał taki problem i wie co z tym zrobić lub czym to się może skończyć. Jak sprawdzałem to poziom oleju w skrzyni był ok, ale sam wygląd oleju - ciemny i konsystencja jakby wodnista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety do dziwnego piszczenia na piątym biegu doszedł jeszcze cichy dźwięk drzewa ciętego piłą tarczową na 2 i 3 biegu oraz problem z poruszanym, w którymś z innych postów "kwik" podczas ruszania z większych obrotów lub pod górkę. I tak się zaczęło:

 

700,- skrzynia biegów (używka, odpukać chodzi o niebo lepiej, bez żadnych dodatkowych sound efektów, a lewarek zmiany biegów nie próbuje mi już urwać ręki)

323,- sprzęgło valeo kpl. (ponieważ stara tarcza miejscami była już rozebrana do golasa ;-), a przy wciskaniu pedału sprzęgła czasami pojawiało się jakby skrzypienie, łożysko dociskowe było też w kiepskim stanie))

140,- olej do skrzyni ELF NFP 75W80 (bo taki chyba powinien być - mam nadzieję)

xxx,- sporo pracy zaufanego mechanika (nie drogiego na szczęście)

 

Przy okazji wyciągnięcia silnika wymienił mi także uszczelki:

45,- pod miską olejową

52,- pod głowicą

36,- pod deklem

 

(ceny z pobliskiego sklepu)

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!