Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy diesle z Renault są awaryjne?


kubakuba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam możliwość kupienia za poniżej 20k lekko stukniętą megankę z 2003 roku, typu HB.

Silnik jaki tam jest to 1.5 diesel, nie wiem dokładnie jaki model.

Słyszałem jednak od znajomego mechanika, żeby "nigdy nie kupować diesla w renault". Ponoć są bardzo awaryjne, średnio co 50-60k kilometrów się sypią a naprawa tania nie jest, co powie mi ponoć każdy mechanik. Ten znajomy nie ma w tym żadnego interesu więc na pewno mnie nie kłamie, mówi z własnego warsztatowego doświadczenia.

W dodatku całkiem dużo palą jak na takie małe autko.

Proszę o skomentowanie tej opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o skomentowanie tej opinii.

Lepiej ją zostawić bez komentarza <ok>

Poczytaj na forum o spalaniu i zobaczysz że 1.5 dCi daje radę :(

I pomyśleć, że kiedyś francuskie diesle były uznawane za jedne z najlepszych na świecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć są bardzo awaryjne, średnio co 50-60k kilometrów się sypią a naprawa tania nie jest, co powie mi ponoć każdy mechanik.
wyssane z palca.Ja swoją 1.9dCi przejechałem 280tkm i tylko sprzęgło sie posypało.

No...psuły mi sie w międzyczasie klocki,tarcze,nie wiem czemu tak szybko zużywał się olej i fltry ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu drugi mechanik twierdzi, że faktycznie, trzeba o nie dbać tzn jak pompa paliwowa zła to silnik się często psuje itd. Podobnie jak zła ropa.

Widocznie kumpel zawsze trafiał na takie "zaniedbane" silniki i teraz tak raczej odradza. Choć ja do jego fachowości nie mam wątpliwości i chyba każdy kulturalny człowiek nie ocenia kompetencji drugiego na podstawie jego zdania na jakiś temat.

No ale wiadomo - każdy swoje chwali.

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam choć jeszcze będę tu zaglądał w celu większej ilości opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba każdy kulturalny człowiek nie ocenia kompetencji drugiego na podstawie jego zdania na jakiś temat.

Nie ma się co dziwić. Kolega mechanik mówi takie bzdury, że od razu wychodzi jego brak wiedzy na temat Reno. Auto z importu z dużym przebiegiem? Z tego rocznika 1.9 jest pewniejszy i tego się trzymaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o diesla Renault to są one dosc awaryjne np. 2.2 DCI który jest totalnie nieudanym silnikiem. Najmniej awaryjną jednostką diesla jest 1.5 DCI. Ale jeśli mam być szczery to sugerowałbym jednak zakup benzynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten znajomy nie ma w tym żadnego interesu więc na pewno mnie nie kłamie

Otóż może mieć interes w takim straszeniu. Bardziej jest oblatany w silnikach innych jak Renaulta, czyli jak kupisz taki inny to ma potencjalnego klienta czyli dopływ kasy. Jak kupisz Renię, to będzie Cię musiał odprawić z kwitkiem do kogoś co się na tym lepiej zna od niego. To tak samo jak z częściami do aut w sklepikach motoryzacyjnych. Do VW kupisz prawie każdą część od ręki bo jest w magazynie, (jest popyt na te częśći więc opłaca się mieć na zapleczu) chcąc kupić coś do renaulta trzeba zamówić i pofatygować się na drugi dzień. Powód: " Panie, tego na codzień nie kupują, nie opłaca mi się inwestować w towar który zalega"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, z całym szacunkiem ale wierzyć kumplowi czy tobie... Jak to mówią: swój swoje chwali, rozumiem cie. Tylko po co szukasz dziury w całym? Mówmy o silnikach.

Nik, dzięki za szczerą odpowiedź. Jednak z tym "mitem" to może być prawda w takim razie. Gadałem znowu z tym kumplem to mówił, że już kilka razy to samo widział w dieslach Reno i chyba muszę mu wierzyć bo szkoda mi będzie za jakiś czas wymieniać motor.

Waldek, nowe to powinno być lepsze i poprawione <ok> No ale ja mam na oku meganke z 2003 i jak mi z nią "nie wyjdzie" to nie będę szukał na siłę innego egzemplarza tylko ogólnie każdą markę/model rozpatrzę.

Oczywiście jeszcze raz dzięki za wypowiedzi i cieszę się, że wasze auta długo wytrzymują bez tego typu poważnych awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, z całym szacunkiem ale wierzyć kumplowi czy tobie

Wierzyć nie musisz (jak również w inne wypowiedzi, nie pokrywające się ze zdaniem Twojego znajomego ale w takim razie po co pytasz), pod rozwagę możesz wziąć i właśnie w tym celu moje spostrzeżenie w poprzednim poście przedstawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to popytaj ludzi o opinie o dieselkach w Nissanie czy Mitsubishi.

A propo tego diesla o którym mowa: z tego co mi wiadomo problemem są wtryski, a konkretnie to, że sypią się przez złe paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!