Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zakup scenica I phII


talgo

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie

znalazłem to szanowne forum z powodu iż moja małżonka upatrzyła sobie nowy samochód dla siebie w właściwie widziała takiego na parkingu mianowicie scenic I phII czarny metalic na białych alufelgach wiadomo kobieta widzi oczami a nie to co w środku siedzi

ja z racji tego że mam renault 19 Ph II który oprócz konieczności wymiany tego co się zużywa jestem z niego zadowolony bo bez usterki przewiózł mnie już 230000 km więc jak najbardziej jestem za sceniciem z tego powodu iż jest to auto duże i rodzinne i komfortowe

 

generalnie przeglądając allegro mało jest samochodów w tym kolorze a i duża rozbieżność w wyposażeniu na pewno ja osobiście chciałbym aby był w miarę bezpieczny czyli 6x pp

abs esp i asr jeden to nawet miał webasto tylko nie wiem czy nie robił sobie sam czy już była możliwość wyboru takiej opcji

 

ale faktycznie jest w czym wybierać nie wiem tylko co taki scenic ma w standardzie a co w opcji

 

 

Centralny zamek z pilotem

Podgrzewane lusterka

Podgrzewana przednia szyba

4 x Elektryczne szyby

KLIMATYZACJA typu KLIMATRONIC

Skórzana kierownica

Komputer pokładowy

Podłokietnik

Halogeny

Relingi

6 x Airbag

Elektryczne lusterka

ABS

ASR

ESP

Tempomat

PRZEDNIA SZYBA FOTOCHROMATYCZNA

Otwierana szyba tylnej klapy

Szyberdach lub 2 elektryczne szyberdachy

Fotochromowe lusterka

Regulacja ustawienia świateł

Regulacja kierownicy

webasto

Wielofunkcyjna kierownica

 

na pewno będzie to silnik benzynowy bo chcę założyć gaz sekwencyjny

jaki silnik będzie optymalny do gazu najpopularniejszy to chyba 1.6 16v bo przy 2.0 to już chyba ubezpieczeni wzrasta dość wysoko

rocznik -2001-2002

 

nie wiem co oznacza CT bo w jednym opisie był taki zapis

- ABS/ ESP/CT

myślałem że to climatronic ale na zdjęciach go nie miał

 

jak sprawują się climatronic czy komputer pokładowy duże są problemy z elektryką

nie chciał bym aby stał po zakupie 2 miesiące u elektryka

 

generalnie na tym etapie chciałbym się dowiedzieć dużo od samych użytkowników a później dopiero będę was męczył ofertami ;-)

 

a czym się różnią poszczególne modele

EXA

AIR

RXE

RT

PRIVILEGE

EXPRESSION

EXPRESSION +

ATHENTIQUE

EVO1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

talgo, Sceniki mają bardzo zróżnicowane wyposażenia, dlatego trudno jest odpowiedzieć na Twoje pytania.

Twoje wymagania powinny spełniać Sceniki od 2001 roku wzwyż, bo od tego rocznika zostało wprowadzone ESP itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się wypowiedzieć na temat Scenica IphII AIR. Jest to wersja mocno podstawowa: ręczna klima, 6 poduszek, ABS, szyby przód i lusterka ustawiane elektrycznie, fotel kierowcy regulowany na wysokość. Brak stoliczków w oparciach przednich foteli, tylko środkowy fotel w II rzędzie można przesuwać. Lekko tandetna tapicerka (nie ma przetarć ale mimo wpływu czasu nie lubię jej). Z silnikiem 1,6 16V jeździ całkiem dobrze, nieproblemowy, spalanie rzędu 7,8-9l/100km (ostatnio więcej jazdy po mieście) nawet nie myślałem o zakładaniu gazu. Przejechane przez prawie 3 lata od zakupu 38000km. i tylko drobne usterki. Ogólnie godny polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak stoliczków w oparciach przednich foteli, tylko środkowy fotel w II rzędzie można przesuwać
Ciekawe, nawet nie wiedziałem, że takie cuda wypuszczali bo nawet w moim ph1 siedzenia wszystkie się suwają, o stolikach nie wspomne.

Co do wyposazenia seryjnego, które kolega wymienił to:

centralny zamek

podgrzewane i elektr. regul. lusterka

halogeny

abs

regulacja świateł i kierownicy

reszta to opcja w zalezności od wersji oczywiscie choć moge sie mylić :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w SIPhII był ASR/ESP, a nawet jak był to napewno była opcja dodatkowa. Tak samo będzie z szyberdachem, podłokietnikiem, webasto i otwieraną tylną szybą, Tempomat tej jest opcją dodatkową, prawdopodobnie z końcówki produkcji (2003).

Reszta to praktycznie standard. Możesz też trafić na wersję z mechanicznymi podnośnikami szyb z tyłu. Z klimatyzacją też bywało różnie. W PhII zależnie od opcji była albo klimatyzacja ręczna albo automatyczna, w wyższych wersjach napewno była klima automatyczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gres, nie pogniewaj się ale to co dopisałeś to chyba już od tamtego czasu jest standartem w Renault więc nawet nie pisałem :) Mam wrażenie że moja wersja to totalnie niskobudżetowe wyposażenie. Ponieważ jest to mój "drugi" samochód w domu nie cierpię z tego powodu-zasadniczo do dalszych wyjazdów moich słuzbowych i rodzinnych jest drugi samochód który juz rozpieszcza wyposażeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, myślałęm że wszystkie sceniki mają 3 suwane fotele z tyłu a stoliczków nie ma tylko mer du nord. A lista wyposażenia dotyczyła pytania kolegi, który założył ten wątek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mam 2001 i posiadam:

-podłokietnik

-półskóra

-ESP

-otwierana tylna szyba

-automatyczna klima

-wszystkie szyby elektryczne + lusterka

-wszystkie fotele regulowane

-regulowana kolumna kierownicy

-regulowana wysokosc przednich foteli

-6xairbag

Nie mam podgrzewanych foteli, szyberdachu, tempomatu...ale ogólnie wystarcza to co jest. Założyłem gaz KME sekwencyjny i póki co wszystko w jak najlepszym porządku. Co prawda przejechałem nim dopiero 11 tys km ale jestem zadowolony - silnik 1,6 16v.

Spalanie gazu 11-11,5l/100km, a zimą trochę ponad 12l/100km. Co do korozji to u mnie nie wystepuje ale nie jest to miarodajne na polskie warunki bo auto jest z Włoch. To tyle - powodzenia , bo wiem czym jest szukanie i kupno auta :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!