Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1,4 8 V - Kto mi powie coś o tym silniku ?


Liber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w grudniu kupiłem Megi z silnikiem 1,4 8V. Czy ktoś mnie oświeci jakie rodzaje silników występowały w Megance z 1996 roku? Bo widze zę jedni maja jakieś 1,4e, jedni eco, a jeszcze jedni bez niczego. Powiem że nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat silników, mocy i czy jest to awaryjna jednostka. Jak kupowałem miałem do wyboru 1,6 oraz 1,4 8V ale z klimą i to zdecydowało o kupnie a teraz nie wiem czy dobrego wyboru dokonałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 szału nie zrobi ale to dobry silnik. Miałem taki w clio-jest na jednopunktowym wtrysku.

Jak będziesz dbał o olej i regulacje zaworków bo klepać lubią to bedziesz śmigał i śmigał(ja ponad 300tyś bez remontu najechałem).

1.6 byłby lepszy(mocniejszy) ale tak masz klime, mniejsze opłaty i tańsze części <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu. Zastanawiam za nad kupnem Megi właśnie z motorem 1,4 oznaczenie e. Na szafie ma przejechane 290tys(na 100% nie kręcony) Wszystko robione w porę samochód od nowości jeden właściciel. Moje pytanie brzmi jakie przebiegi robi ten motor? Jaki koszt remontu i czy jest wogóle opłacalny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu to nie wiem, ale co do remontu mogę się wypowiedzieć, z resztą to też zależy co poszło.

Ja zajeździłem swój na 230k km.

Panewki, korbowody, wał, tłoki, pierścienie i cylindry do wymiany, koszt ponad na pewno ponad 1tys zł, nie wiem ile dokładnie.

Używany motor kupiłem za 600 zł, robocizna nie wiem ile bo sam wymieniałem, co do oznaczenia 1.4e, oznacza to wersję Eco, bodajże 75km, 8v, bardzo wdzięczny silniczek jeżeli o niego dbać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodajże 75km

Tak jest :)

przejechane 290tys(na 100% nie kręcony)

Jeździj dalej :) i pochwal się kiedy stuknie 300kkm :)

 

Teraz tak od siebie do jazdy po mieście fajny silniczek jednak jak jadę gdzieś dalej to czasami brakuje mocy ;) zaletą jest to, że cieżko jest przekroczyć dopuszczalną prędkość na autostradzie (oczywiście jak nie ma ograniczeń) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździj dalej i pochwal się kiedy stuknie 300kkm

No i okazało się że u mnie licznik nie działa..;/ Wiec albo ma już przekroczone 300kkm albo po postoju(ok pół roku) samoczynnie przestał działać na razie dochodzę usterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sam licznik czy prędkościomierz???

jak licznik to prawie na pewno był kręcony prędkosciomierz trochę mniej prawdopodobne ale też sie zdarzało

 

Chess175:

Nie bój nic, i 160km/h pójdzie (1.4e) tylko strasznie plastiki trzeszczą hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sam licznik czy prędkościomierz???

jak licznik to prawie na pewno był kręcony prędkosciomierz trochę mniej prawdopodobne ale też sie zdarzało

 

Nie działa prędkościomierz oraz licznik km. Przebieg na 100% nie był kręcony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

E7J 626 to silnik z MeganeI PhII - 99-02 np. LAOV(sedan).

W wersji PhI były 2 silniki 1.4

- E7J 624 - oznaczenie na drzwiach 1.4ECO (ekonomiczy). Jest to silnik 8V, wtrysk jednopunktowy, kolektor metalowy, 70KM, typ pojazdu BAOT.

- E7J 764 - oznaczenie na drzwiach 1.4e. Różni się od poprzedniego głównie mocą - 75KM, typ pojazdu BAOE i LAOE.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A powiedzcie mi czy któryś z tych silników jest na łańcuszku czy wszystkie 1,4 8V są na pasku. Bo wiem ze w R19 był jakiś silnik 1,4 na łańcuszku. Pytam bo muszę wymienić w tym miesiącu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault chyba tylko stosuje paski rozrządu bynajmniej w mojej 1.4 ECO tak jest <ok>

Jak koledzy wcześniej napisali puki robisz przegląd co 10 - 12 tyś (mechanik do tej jednostki polecił mi ELF SRI Sport 15W/40) jednostka nie do zajechania moja ma 260 tyś i chodzi jak nówka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam też mam taki problem a mianowicie zastanawiam się ile mocy ma moja megi Jest to silnik 1.4 na dzwich na listwie pisze 1.4e ale w dowodzie mam 1.4rt . Jeśli chodzi o osiągi to na kolach 15/50/195 poszła jakieś 185 km/h . wiem z to silnik 1.4 v8 to jest pewne bo megi z roku 98jest wie kotś możne ile to ma koni ??

 

[ Dodano: 2010-04-04, 18:41 ]

a takie jeszcze jedno pytanie (sorki ze na tym dziale ale odpowiedniego znaleźć nie mogę) chciałbym przełożyć silnik do megi z 1.4 v8 na 1.6 badz 1.8 orientuje się ktoś czy mocowania sa te same i jakich zmian trzeba dokonać ?? pozdrawiam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!