Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kapryśny Megane (okazjonalnie nie kręci, nie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że jest to mój pierwszy post chciałam powitać wszystkich szczęśliwych posiadaczy francuskich puszek <ok>

 

Bardzo chciałabym napisać jak wspaniale śmiga się moją Q-petą 20. 8v z 99r. ale ostatnio nie mam zbyt wiele okazji by sprawdzać jak to jest.

 

Zaznaczam, że przeczytałam sporo postów z podobnymi objawami i w conajmniej jednym winnym okazał się czujnik położenia wału/

 

U mnie wygląda to tak:

- problem wystąpił już drugi raz, zawsze rano na parkingu przy zimnym silniku

- w pozycji zapłon zostają trzy standardowe kontroli

- przekręcamy i jest całkowita CISZA

- na czas rozruchu przygasa radio jeśli jest włączone

- nie pali się kontrolka od instlacji gazowej świadcząca o pracy na benzynie lub gazie (instalacja sequent 24 BRC) tzn. zapala się na chwilę po włączeniu pozycji "zapłon" i gaśnie

-akumulator jest nowy, z reszta gdy padł stary były inne objawy

- raczej nie jest to wina Immo, "wpisanie kodu awaryjnego też nic nie zmienia.

 

Dodatkowo przy próbie przetoczenia go na włączonym zapłonie i załączonym biegu, momentami kontrolka od "gazu" zapala się na chwilę. Niestety podczas tej próby coś jakby strzeliło (dźwięk na który dawniej się mówiło "strzelił mu gaźnik). Jakby z rury wydechowej. Czy już coś udało mi się zepsuć ? Rozrząd ?

 

I przede wszystkim co może być przyczyną tego, że nie kręci i nie odpala. Zainteresować się rozrusznikiem (pobieżnie wygląda dla mechanika OK ale nie był rozbierany) czy może czujnikiem położenia walu. A może ktoś ma inny pomysł ? Elektryka ? Już nie wiem od czego zacząć...:/

 

Dodam, że gdy zapali "z popychu"to cału dzień pali od dotyku nawet kilka razy pod rząd i przez kilka dni był spokój również z odpalaniem porannym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- w pozycji zapłon zostają trzy standardowe kontroli

- przekręcamy i jest całkowita CISZA

wygląda na problem z rozrusznikiem

 

że gdy zapali "z popychu"
tych samochodów się nie powinno odpalać na "popych"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Co do kontrolek to one same nie przygasają (w widoczny sposó<ok>, mówiłam o wyświetlaczu radia o ile jest wcześniej włączone.

 

Słyszalam, że z "popychu"nie powinno się odpalać16V ale wierzę na słowo. Dziwi mnie jednak,że kontrolka od wskazywania pracy gazu/benzyny na chwilę zapala się przy zapłonie i gaśnie by później pojawiać się na chwilę przy przetaczaniu samochodu z załączonym biegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ówiłam o wyświetlaczu radia o ile jest wcześniej włączone.
imo nic dziwnego, rozruch wykorzystuje przez moment praktycznie całą pojemność aku.

 

Co do samego niepalenia to póki nie sprawdzisz rozrusznika to chyba nikt nic innego nie wymyśli. Bynajmniej ja nie mam innych pomysłów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Potwierdzam, na początek zacznij od rozrusznika. Być może po całonocnym postoju wieszają Ci się szczotki i dlatego nie kręci, miałem tak w mojej Megi 1.6 8v. Spróbuj na początek puknąć w rozrusznik jakąś rurką i wtedy przekręcić, często pomaga jeśli szczotki się wieszają. Jeśli tak będzie, to może konieczna będzie jedynie wymiana szczotek, ja tak zrobiłem i pali aż miło :) Jeśli nie, zapewne coś innego w rozruszniku.

 

Co do przygasania radia, to jak już wcześniej ktoś wspomniał - normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też proponuje zacząć od rozrusznika. Może być pierdółka w stylu niestykający kabelek od elektromagnesu.

Słyszalam, że z "popychu"nie powinno się odpalać16V ale wierzę na słowo

Nie, tych które mają pasek, a nie łańcuch na rozrządzie, przynajmniej takie są zalecenia. Życie pokazuje to trochę inaczej. Jednym się udaje inni za takie próby słono płacą. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!