Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jasność świateł drogowych, mam wątpliwości ..


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Meganke w grudniu i pierwsze co zobaczyłem to ze światła strasznie słabo świecą, przynajmniej w porównaniu z moja ostatnia Fiestą rok 1997, a także Cinquecento. Też tak macie? Pisałem już takiego posta wcześniej ale gdzieś zniknął. Ktoś mi odpisał że to może być wina wypalonych zwierciadeł czy jakoś tak. Miał ktoś takie same wrażenie co do jasności świateł drogowych i jak sobie poradziliście? Ja kupiłem żarówki +90% światła i jest znacznie lepiej, ale i tak Fiesta Biła na głowę. Chyba u mnie jest coś nie tak. Jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dysponujesz miernikiem to odpal silnik włącz światła zdejmij kostkę z żarówki zmierz napięcie na tej kostce jak będzie w granicach 13,5V -14,4 V to szukaj przyczyny w wypalonych reflektorach ich ustawieniu żarówkach itp. Jeśli napięcie będzie mniejsze to zmierz wtedy napięcie na klemach jak tam będzie mniejsze niż 13,5V-14,4V to szukaj problemów z ładowaniem, akumulatorem itp. jeśli na akumulatorze będzie wyższe sporo wyższe napięcie niż na kostkach przy lampach to szukaj przyczyny w instalacji świateł przekaźniki kable itp. a przede wszystkim w połączeniu masy przy światłach. To tak na początek napisz jakie masz napięcia i wtedy można coś powiedzieć na razie sytuacja się ma tak my wiemy że słabo Ci świeca światła i tyle…….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędko tego nie zrobię bo jestem poza krajem a Renia w Ojczyźnie : ) Myślałem że zadam pytanie i powiecie mi ze to normalne : ) to bym się uspokoił : ) a tak to nie będę spał po nocy : ) A jakie są wasze odczucia co do jasności świateł waszych Renówek w porównaniu z innymi autami jakie mieliście okazje prowadzić?

Ale jak zrobię temat to odnajdę ten post i napisze albo założę wątek od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak brałem auto z ''rajchu''to były żaróweczki jakieś żółtawe,światło nędzne,nie wiele było widać,po kupnie żarówek philipsa ogromna różnica ,może na początek pożycz jakieś dobre żarówki dla porównania

Prezes już edytowałem i poprawiłem <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie koledzy

Moja Renacia też przyjechała od towarzyszy z zachodu i żarówki ufffff - pozostawmy temat, kupiłem PHILIPS H7 BlueVision (mijania), drogowe H1 OSRAM NIGHT BREAKER, pozycyjne W5W PHILIPS BLUE VISION, do kierunków z racji że mam bezbarwne klosze z przodu i z tyłu aby nie było efektu sadzonego jajca P21W chromy też z Philipsa.

 

Niechce robić jakiejś kryptoreklamy żarówek ale po założeniu lapmy z przodu świecą idealnie na biało razem z pozycyjnymi, a kierunkowsazy nie wyglądają jak jajca na patelni. Faktycznie na wszystkie żarówki wydałem jakieś 250 zeta (puki co żona nic nie wie) ale wiem że świecą jak należy, i nie oślepiam nikogo żarówkami typu japan z supermarketu, a miałem taki przypadek zakładając awaryjnie do Scenica IphII, niejeden kierowca mrygnoł, a reflektory ustawione tak jak trzeba - na stacjach diagnostycznych za free.

 

Koledze z racji iż ma światełka jak sądze na H4 polecam również któreś z serji Blue Vision czy Night Breaker. H4 zapłacisz mniej niż za H7+H1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj przyczyny w instalacji świateł przekaźniki

A gdzie ty w megi I ph I widziałeś przekaźniki świateł :) Pierdoły piszesz.

jak zrobię temat to odnajdę ten post i napisze albo założę wątek od nowa.

Ja Ci zaraz założę nowy, chcesz do gipsu trafić <boks> :) :) Masz temat założony- tu pisz.

Niechce robić jakiejś kryptoreklamy żarówek ale po założeniu lapmy z przodu świecą idealnie na biało razem z pozycyjnymi.......wiem że świecą jak należy, i nie oślepiam nikogo żarówkami typu japan z supermarketu, a miałem taki przypadek zakładając awaryjnie do Scenica IphII...

Bardzo prawidłowe podejście do tematu.

Liber, Megi I Ph I ma to do siebie, że ma nędzne światła. Może to jest spowodowane wadami fabrycznymi, wypalonymi żarówkami lub starymi reflektorami. Tak jak w postach można przeczytać, wymiana żarówek na te firmowe, lepsze jakościowo, diametralnie poprawia widoczność w nocy. Polecam poszukać temat: "nie dam się więcej nabrać na żarówki +50%". Tam jest więcej potwierdzających to opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przedmówce, i widać że kolega wie o co chodzi. Albo dbamy o swoje bezpieczeństwo jakim jest m.in. światła albo nie. Jest faktem że klosz czy też szkło może się wypalić (żółknie lub jak w lagunach staje się szare), albo kwestja siedzi w tym co daje to światło. Należy pamiętać że nie tylko odbłyśnik czy klosz są za to odpowiedzialne ale również i konstrukcja jak i materiał użyty do produkcji żarówek (stąd jedne za 20 inne za 90 zł). Testowałem wiele zanim osiadłem na jednych. Naprawdę nie żałować kasy na dobre świeczki bo to wasze bezpieczeństwo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megi I Ph I ma to do siebie, że ma nędzne światła.

Nie zgadzam się. :-P

Moja Megula miała oryginalne reflektory Valeo i świeciły bardzo dobrze (ze zwykłymi żarówkami również).

Światła w Megane są dużo lepsze niż te w Astrze I, Lanosie, Polo (1996r), Corsie B.

 

A tak btw. to Meganki I mają już trochę lat, większośc miała jakieś tam przygody i często już nie mają oryginalnych lamp tylko jakieś tanie zamienniki pokroju Depo. A więc nie ma się co dziwić, że niektóre starsze autka mają obecnie kiepskie światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła w Megane są dużo lepsze niż te w...Lanosie...

No i tutaj z Kolegą się nie zgodzę(a mam porównanie,bo takowego posiadam)są porównywalne.Kwestią jest właściwe ich ustawienie i takie same żarówki(już nie wspomnę o czasie ich eksploatacji).Nawet szczerze powiedziawszy mały plus daje dla świateł Lanosa,ale może tylko dla tego,że różnica w przebiegu(lamp)jest znaczna,no i inny typ żarówek.

(Lani-2000-138000 km-H4-"Megalight+60%"-oryginalne lampy)

(Renia-2002-176000 km-H7-"Megalight+60%"-j.w)

 

Ps.Żarówki(w"Lanim"i"Reni")wymienione w listopadzie 2008r.

Co do pozostałych pojazdów się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownego Prezesa, chciałem pokazać koledzie o nicku Liber jak świecą moje światełka z świeczkami które założyłem, nie chciałem tylko pisać jakich użyłem, chciałem również pokazać. Nie chodziło mi w żaden sposób o chwalenie się (osobiście nie lubię). Jak będę jechał wieczorkiem a dane mi będzie mieć aparat ze sobą cykne fotkę na drogę jak oświetlają.

 

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!