Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy wartoa kupić renault scenic


matizer1

Rekomendowane odpowiedzi

Ja raczej myślałem realnie o premacy (ale mi się nie podoba) a c-max lub corolla verso to moje marzenie ale chyba jeszcze poza zasiegiem cenowym. Zwłaszcza jestem napalony na forda. Może przy nastepnej zmianie, no chyba, że nic nie kupie i troche poczekam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...c-max ...jestem napalony na forda...

Wg mnie jest tam tragiczny brak miejsca z tyłu.Jest ok, jak się pozbędziesz środkowego fotela i fotelami "wjedziesz" do bagażnika.Niestety ubywa znacznie "litrów" z pojemności bagażnika.

Ja osobiście jestem pod wrażeniem DTI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na temat zafiry i merivy.

 

Meriwa ładna ale mała, zafira Fajna ale dopiero II po 2005r poza tym ma dużo twardsze zawieszenie (scenik tutaj górą) no i tylna kanapa jak dla mnie jest troszkę do bani (scenik ma to lepiej zrobione). No i duży plus zafiry to dodatkowe dwa fotele w bagażniku czyli mamy 7 miejsc, dla dzieciaków idealnie, dla dorosłych już gorzej niestety. Scenik 7 miejsc oferuje dopiero w wersji grand a szkoda... zafira w standardzie. I jak już pisałem dla fanów mocy jest wersja OPC i tu szacunek ode mnie dla opla za taką wersję, niepozorne a potrafi zostawić na światłach i nietylko cwaniaczków w dresach, bezcenne zobaczyć wtedy ich miny :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeździłem i testowałem różne auta klientów, które opisujecie Ople, Toyoty, Szmelcvwageny itp. W Zafirze trzeszcząca konsola i głośno w środku, a w wersji z dieslem trzeba słuchawki zakładać, w Turanie zawieszenie pada, siedzenia dodatkowe są kosztem bagażnika i to dla dzieci max. do 5lat, starsze po 15min zaczynają się kręcić bo im niewygodnie dla dorosłej osoby to już tortury, więc jeśli nie Scenik to tylko Marcedes ML.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Zafirze trzeszcząca konsola i głośno w środku, a w wersji z dieslem trzeba słuchawki

 

To jeżdziliśmy chyba różnymi autami bo zafira napewno jest lepiej wciszona i mniej tam trzeszczy niż w "scenikach". A bardzo lubię swojego scenica... :)

 

I tak rodzą się nieprawdziwe mity na temat silnika dci: "jak napisał kolega wicher123

ja nie polecam DCI, nie tylko ja ale też znajomy któy pracuje w Renault, mechanik który mi serwisuje auta.... Te silniki fajne są do ok 200tyś km i koniec.Później ( jest to regułą) następują dziwne dość drogie awarie silnika"

Moim zdaniem bzdura każde auto po 200tyś ma prawo sie popsuć, pozatym znam 2 użytkowników renówek w niemczech z silnikami 1,9 dci są to auta służbowe i nie są oszczędzane jedno ma przejechane 340tyś i po za tym że zużywa troszkę oleju to nic (turbina orginał) drugi motorek ma 230 tyś i to samo.

A opowieści naszych mechaników z ASO należy traktować z przymrużeniem oka niewielu jest niestety specjalistów a szkoda bo oddając auto do aso wydaje sie nam że oddajemy je w dobre ręce.... :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Scenikach z dieslami też wszystko się trzęsie i zgrzyta. Wynika to ze specyficznych drgań generowanych przez silnik diesla. Moja siostra ma SII 1,9dci którym jeżdżę od czasu do czasu różnica miedzy moim 2,0 16V jest naprawdę spora oczywiście na niekorzyść dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenikach z dieslami też wszystko się trzęsie i zgrzyta.

 

Proszę nie porównuj kultury pracy diesla i benzyny bo to dwie różne sprawy, oczywiście że na niekorzyść diesla, ale te najnowsze silniki diesla to fiu, fiu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy turbo upowszechni się w małych silnikach bezynowych to pies z kulawą noga nawet nie spojrzy na diesla. Diesel wróci na swoje miejsce czyli do TIRów gdzie jedyne co się liczy to spalanie na trasie 10 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy turbo upowszechni się w małych silnikach bezynowych

 

To pojawią się takie same kłopoty z turbinami jak dieslach :) i wtedy będzie psioczenie kto takie pierdoły wymyślił.... . jak benzyna to tylko od 2.0 w górę :) bez "dodatków"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że przy benzynie kultura pracy silnika i cisza pozostanie nadal taka sama, a wzrośnie moment, moc. Turbo przy Pb ma o wiele mniejsze obroty i dmucha 0,5 - 0,8 bara, a przy dieslach dwa razy więcej 1,5 bara i lepiej.

Dla przykładu podam, że silnik 1,8T 150KM tubro dmucha 0,6bara, a w 1,9tdi 150KM aż 1,5bara. Gdyby w 1,8T dmuchało 1,5bara silnik miałby ponad 200KM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuzyn ma Legunę 2,0T z 2003r zagazowaną i zrobił już 170tys.km na LPG bez najmniejszych problemów. Znajomy pomyka Audi A4 1,8T z LPG. Oczywiście instalacja IV gen. wtrysk gazu, a jest już na rynku V generacja wtrysk gazu w postaci płynnej.

Temat główny schodzi nam na pobocze :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!