Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie ze skrzyni biegów - ktoś miał tak


kult0035

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jeżdżę Megane I phase II z silnikiem 1.4 16V z roku 1999. Od nowości w rodzinie, przebieg 141 kkm. Olej w skrzyni biegów jest od początku fabryczny, nie zmieniany, i jest go odpowiednia ilość. Od dłuższego czasu (może z rok) mam dziwne dźwięki ze skrzyni biegów:

A. Przy ruszaniu, szczególnie jeśli szybko zmienię z jedynki na dwójkę lub jadąc bardzo powoli muszę wrzucić dwójkę (np. dojeżdżam do skrzyżowania, hamuję ale nie do zera i zapala się zielone światło) słychać takie średnio głośne, ale jednak dobrze słyszalne "terkotanie" ze skrzyni. Tak jakby ktoś w rowerze jadąc powoli dotykał patykiem szprychy koła. Tylko dźwięk jakby bardziej drewniany mam. Na wyższych biegach raczej nie występuje to zjawisko. Na pierwszych dwóch biegach też nie występuje zawsze, ale raczej często, ostatnio coraz częściej Natomiast jeśli ruszam bardziej żwawo czyli zmieniam na drugi bieg przy około 3500 obrotów lub później zjawisko nie występuje, lub sporadycznie.

B. Jadąc za miastem na 5 biegu około 90kmh lub troszkę wolniej na 4 słyszę wyraźny "świst" ze skrzyni biegów. Nie jest jakiś szczególnie mocny, ale jednak wyraźnie słyszalny i irytujący. Jeśli jadąc te 90kmh wrzucę na luz i się toczę rozpędem świst całkowicie zanika.

Pytania: (proszę o odpowiedzi osoby znające się na rzeczy lub takie które miały podobnie i jak sobie poradziły)

1. Czy objaw opisany jako punkt A świadczy o "kończących się" synchronizatorach, a punkt B o "kończących się" łożyskach? Ktoś miał podobnie? Jeśli tak, to co pomogło? Orientacyjne koszty naprawy?

2. Czy wymiana oleju w skrzyni pomoże/nic nie zmieni/pogorszy zjawisko? Niby tego oleju się nie wymienia, ale przecież ma już ponad 10 lat, więc chyba można go w końcu zmienić? Mam zamiar go wymienić, ale boję się, że wymiana na nowy wykończy mi skrzynię?

3. Jeśli wymienić, to na jaki. Renault o ile wiem polecało TRANSELF TRJ. Jest już chyba nie produkowany i zastąpił go TRANSELF NFJ. Ktoś (praktyk) wie, czy wybrać ten NFJ, czy może jakiś inny?

Pozdrawiam, Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej się wymienia

Ja też jestem tego zdania ale co niektóry twierdzą, że skoro producent nic o tym nie pisze. Wg mnie w aucie, które ma przebieg, rzędu 150 - 200 kkm olej w skrzyni powinien być dawno wymieniony. W takim byle jakim polonezie zaleca się wymianę oleju bodaj przy 100kkm w skrzyni biegów i w tylnym moście. I tak samo powinno się postępować w renufkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W obecnie produkowanych autach nie ma korka spustu oleju w skrzyni biegów, są zalane pełnym syntetykiem (np. Honda zalewa je olejem silnikowym) i czy w nich też się wymienia olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

W mojej 1.4 z 98 r z przebiegiem zaledwie 120 tyś jest podobny objaw :shock: - terkotanie przy mniejszych prędkościach około 60/h, a przy szybszej jeździe terkot przechodzi w głośny huk. 2 mechaników powiedziało że to łożyska na mechaniźmie różnicowym. Dodam że te odgłosy występują również przy jeździe na luzie i są nieco głośniejsze na zakrętach. Zauważyłem wczoraj wieczorem (było chłodniej) że jakby się hałas zmniejszył, może gęstość oleju przy niższych temp. ok 15-17 stopni poprawia sytuację. Ilość i czystość oleju w skrzyni była sprawdzana i jest. Końcem miesiąca będę chciał to dać naprawić. Napisz jak Ty rozwiązałeś problem ze skrzynią.

 

[ Dodano: 2011-01-27, 13:02 ]

Temat trochę odgrzewany ale napiszę - za terkotanie w skrzyni biegów było odpowiedzialne zużyte jedno łożysko mechanizmu różnicowego. Po wymianie cisza i -500 zł w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!