Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik spalania stukowego


Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś problem poruszałem na liście Pikurowej.

 

Sprawa wygląda tak.

Wpiąłem się multimetrem w złącze ECU aby zmierzyć napięcie jaki daje czujnik spalania stukowego. Wynik jaki uzyskałem to permanentne 4V. Niezależnie od obrotów i obciążenia silnika (próby ruszenia z zaciągniętym ręcznym) napięcie sie nie zmienia.

Na liście dostałem odpowiedź, że wszystko jest OK bo nie ważne jakie jest napięcie tylko częstotliwość impulsów, a tego to nie pomierzę multimetrem tylko oscyloskopem. To niewontpliwie prawda. Tak więc przestałem drążyć temat. Ostatnio jednak przeglądając książkę WKŁ "Sam naprawiam..." znalazłem, że napięcie jakie powinien generować w/w czujnik waha się w granicach 0,1-0,7V.

No i co o tym mysleć? Co sądzicie? Jest OK, czy nie?

Spróbuję jeszcze pogadać z moim mechanikiem (też od dawna jeździ renówkami)

:->

 

A może ktoś z Was jest w stanie zmierzyć woltomierzem jakie napięcie daje taki czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czujnik stukowy reaguje naprzykład na lekkie stuknięcie czymś twardym w jego okolicy- podobne do stukowej pracy silnika. Zwykłym multimetrem elektronicznym tego nie wychwycisz, musisz mieć oscyloskop, a jak nie masz takich możliwości to podłącz zwykły analogowy woltomierz i powinien Ci podskoczyć. Moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś mierzyłem go analogowym multimetrem i też wskazywał 4V. Powinien 0-0,7V. Gdyby nie działał, nie dawałby żadnego napięcia. wygląda to jakby było jakieś zwarcie i dostaje napięcie z jakiegoś innego żródła.

WKŁ pisze, że wskazuje OV przy braku korekcji kata. Gdy pojawia się napiecie (wykrycie ss) zapłon jest opóźniany do skutku (zaniku napięcia na czujniku). Wygląda na to, że cały czas jeżdżę na zapłonie opuźnionym. Wybieram się ciągle do warsztatu z wymianą przednich amorków. Przy okazji polecę sprawdzenie zapłonu. Tylko ten brak czasu :-| arbeit i arbeit :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!