Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zimny-długi rozruch


Jacek1l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem polega na tym że przy uruchamianiu na zimnym silniku długo muszę "kręcić" rozrusznikiem - ok. 3-5 sekund.

Rozruch przy rozgrzanym już silniku odbywa się na "dotyk".

Czy to jest normalne, a jeżeli nie to jaka może być przyczyna takiej sytuacji?

Akumulator dobry.

Auto to Scenic z 1997r, 1,6 8V

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może paliwo się cofa do zbiornika po dłuższym postoju, spróbuj zastosować zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jacek1l, trochę za mało informacji. Masz LPG, ale nie piszesz co to za zwierz. Czy startujesz z benzyny czy z gazu? Ja w takiej sytuacji w pierwszej kolejności sprawdzam czy przeczyną nie jest właśnie nieszczelna instalacja i w efekcie zagazowany dolot. Zakręcić gaz na butli i pojeździć ze dwa trzy dni tylko na beznzynie i sprawdzić jakie będą rozruchy. Jeżeli nie będzie problemów, to odpowiedź jest gotowa wyżej i tam trzeba szukać. Jeżeli problem pozostanie, to sprawdziłbym czy nie ma za dużych spadków napięcia w czasie rozruchów (styki połączeń - słabe styki > duże spadki napięcia na nich > niższe napięcie na cewce zapłonowej > niższe WN > gorsze warunki do zaistnienia iskry). Sprawdziłbym jak wygląda wzbogacenie mieszanki na zimnym silniku (czujniki temperatury). Cofanie się paliwa wg mnie raczej nie wchodzi w rachubę, bo jest pompka elektryczna, która chyba załącza się po włączeniu zapłonu, więc to łatwo sprawdzić, po włączeniu zapłonu po chwili zakręcić rozrusznikiem i powinien zaskoczyć od razu. Niewydolności pompy też nie zakładam, bo byłyby kłopoty przy dużych obciążeniach silnika, a o tym kolega nie pisze.

Tyle uwag gościa, który nie lubi roboty dla roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

No to trochę mam podpowiedzi co szukać.

 

Dodam, że: rozruch tylko na benzynie, potem parę kilometrów jazdy i dopiero na gaz.

Co do szczelności gazu, to niecały miesiąc temu robiłem przegląd LPG więc chyba lub może nieszczelność można wykluczyć.

Cofanie paliwa też chyba raczej odpada jako powód, bo przecież nawet gdyby się cofało to przy przekręceniu kluczyka jeszcze przed zapłonem pompa robi ciśnienie.

Może to faktycznie czujnik temp. o którym nie pomyślałem, sprawdzę w tygodniu (w poniedziałek oddaję auto do wymiany tulejek i łożyska tylnej belki, więc dopiero jak odbiorę)

tylko muszę jeszcze poszukać jakie opory na czujniku mają być.

Pozdrawiam

Jacek1l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szczelności gazu, to niecały miesiąc temu robiłem przegląd LPG więc chyba lub może nieszczelność można wykluczyć.

Nieszczelność o której ja pisałem to nieszczelność elektrozaworu bezpośrednio przed reduktorem lub jeżeli masz na wtryskiwaczach gazowych (ostatni element odcinający gaz do dolotu silnika), może to być również sam reduktor (w niektórych sekwencjach reduktor jest połączony bezpośrednio wężykiem z kolektorem ssącym-dolotem (kompensacja). Przy takiej nieszczelności dochodzi do zagazowania dolotu w czasie postoju, gazem pozostającym w przewodach. Gazu tego może być za mało, aby "wylewał" się na zewnątrz, ale utrudnia rozruch. Poza tym na to trzeba trochę czasu, a przegląd z reguły robi się z biegu. Dlatego pisałem o tym zakręceniu gazu na butli i przeprowadzeniu paru prób rozruchu zimnego silnika, aby wykluczyć lub potwierdzić ten przypadek.

Nie wiem jaką stosujesz taktykę z tankowaniem benzyny. Ja dawniej tankowałem rzadko i do pełna i co jakiś czas miałem takie właśnie problemy - efekt starzejącej się benzyny.

Winą za to można obciążyć pochłaniacz oparów benzyny, który pochłania bardziej lotne składniki benzyny, a pozostałe przy zimnym silniku gorzej parują i silnik gorzej zapala. Możesz ten przypadek łatwo sprawdzić przez dolanie nowej benzyny do baku. Jeżeli to pomoże, to trzeba tankować mało, ale częściej. Ja się z tego początkowo śmiałem, ale teraz się do tego stosuję i nie mam problemów (zastanawiam sie nad wyrzuceniem pochłaniacza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!