Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadek mocy silnika


Ari72

Rekomendowane odpowiedzi

[center:66cac444ed]Ranault Megane 1.9 dTi z 1999 r., Silnik F9Q

[/center:66cac444ed]

Opis usterki:

Problem narastał stopniowo, w ciągu kilku miesięcy nastąpił drastyczny spadek mocy silnika.

 

Przyspieszenie fatalne, natomiast maksymalna osiągalna możliwa prędkość to 120 km/h (przy długim, kilku minutowym wciśnięciu gazu do oporu w trasie można rozpędzić samochód do 130 km/h, kiedyś przed usterką do 185 km/h).

 

Podczas dodawania gazu efekt jest taki że, silnik przyspiesza dopiero po dłuższej chwili, ale reaguje na wciskanie pedału tylko do połowy. Wciśnięcie od połowy do końca (czyli do podłogi) nie powoduje już praktycznie żadnej zauważalnej reakcji silnika.

 

Obroty na biegach 2 i 3 dochodzą do 4 tys. Natomiast na biegu 4 i 5 jedynie do 2,5 tys.

Kiedyś mogłem powoli jechać na drugim biegu bez wciskania gazu, bo sam utrzymywał prędkość.

Teraz po chwili sam się zatrzymuje, jakby coś go hamowało.

 

Nadmienię jeszcze tylko, że :

- Wszystkie filtry wymienione na nowe

- Od 4 lat paliwo tylko ze stacji Shell

- Rozrząd wymieniany 2 lata temu

- Przy skrzyni biegów było coś robione 3 lata temu

 

W celu znalezienia przyczyny byłem już kilkakrotnie w różnych warsztatach, nie rzadko płacąc jedynie za obejrzenie silnika i hipotetyczną diagnozę.

 

 

Do tej pory udało mi się ustalić :

 

- Przepływomierz raczej jest OK. (dwa badania komputerowe w stacji Bosh i Renault "clipem" nie wykazały żadnych błędów w układzie elektroniki).

 

- Turbina jeszcze sprawna, choć już nie „dmucha” pełną mocą.

 

- Zawór EGR sprawny.

 

- Wtryski raczej też OK. (spec od wtrysków stwierdził „skoro nie pali więcej i nie ma problemu podczas uruchamiania, to nie wtryski”.

 

- Pompa wtryskowa raczej też OK. (spec od pomp wyregulował pompę oraz poprawił recyrkulację spalin, co spowodowało nieznaczną poprawę).

 

 

Proszę o pomoc.

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc w ustaleniu przyczyny takiej pracy silnika, lub polecić kogoś kto pomoże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hadson,

Podjadę jutro do warsztatu, żeby to sprawdzili.

 

Czytałem na forum, że czasami uszkodzenie przepływomierza nie wychodzi na badaniu komputerowym. Może pójść tym tropem ?

 

Tylko jak to sprawdzić, żeby nie być zmuszony w serwisie do zakupu nowego przepływomierza za 800 zł, nie mając gwarancji załatwienia sprawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tak zastanawiam. jak mi się przyblokował albo EGR bo auto stało nie ruszane przez 2-3 miechy (jak go kupiłem), albo przyblokował się czujnik sterujący turbiną to auto jechało z dużymi prędkościami i wszystko było ok oprócz przyśpieszenia. Kopa dostawało powyżej 3000 obr. Teraz wszystko jest ok i łapie od ok 1600obr.

 

I tak się zastanawiam że skoro na 1,2 biegu idzie ok, a na 4,5 słabnie to być może coś ze sprzęgłem. Albo docisk, albo tarcza albo coś innego.

 

Pamiętam jak u matki w aucie jeździliśmy to jak padła tarcza sprzęgła i się ślizgała to właśnie były takie objawy że auto słabo jechało na wyższych biegach. Nie pamiętam jak to było z obrotami. Bo w sumie nie powinno mieć to związku z obrotami. Wręcz przeciwnie. Powinny być ok a nawet wyższe.

 

Jeśli chodzi o przepływomierz. To spróbuj znaleźć szrocik albo sklep z używkami i załóż taki sam ale inny w sklepie i postaraj się dogadać czy możesz w razie czego zwrócić jeśli to nie pomoże. Przejedziesz się raz i będziesz wiedział.

Cena używanego z pewnością będzie w okolicy 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w kolejnym warsztacie, wykluczyli problem z tarczą sprzęgła.

 

Powiedzieli, że to raczej wina słabej turbiny i powinienem poszukać warsztatu gdzie ją zregenerują.

 

Faktycznie, jak dodaje gazu to ten przewód od intercoolera prawie nie reaguje (powinien się naprężyć). Nie słychać charakterystycznego świstu i od dawna nie czułem tego specyficznego wypchnięcia do przodu przy 2 tys. obrotów.

 

Sprawdzę to jeszcze przed wymianą przepływomierza i napisze co ustaliłem.

Intercooler też podobno trzeba sprawdzić ?

 

[ Dodano: 2007-06-12, 15:57 ]

Byłem u speca od turbin, przejechał się i stwierdził, że nie ma co mierzyć mocy, turbina nie "dmucha". Poradził jednak aby przed kosztowną naprawą turbiny, wyciąć katalizator, bo już jest dawno do bani przy przejechaniu 166.000 km. Twierdzi, że zna wiele przypadków kiedy to pomogło i nie trzeba było ruszać turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator to dobry trop. Spora poprawa, choć turbiny nadal nie czuć, to można już przyspieszać. Maksymalne osiągi sprawdzę w weekend.

 

[ Dodano: 2007-06-16, 08:54 ]

Teraz szybciej przyspiesza i osiąga dość szybko prędkość 140 km/h. Po dłuższym czasie dochodzi nawet do 160 km/h, ale dalej nie idzie. Na piątym biegu dochodzi maksymalnie do 3,5 tys. obrotów. Wyraźnie brakuje mu mocy, jaką pewnie daje sprawna turbina.

 

[ Dodano: 2007-06-21, 09:23 ]

Dzięki niebywałej uprzejmości jednego z czytelników tego forum, mogłem sprawdzić działanie mojej turbiny. Okazało się, że ciśnienie przy dodawaniu gazu jest prawidłowe.

 

Zatem wykluczam w moim przypadku turbinę jako sprawcę problemu z mocą silnika.

 

Po próbnej jeździe podobnym modelem meganki, stwierdzam, że przyspieszenie jest w normie.

 

Pozostaje mi jednak nadal, znalezienie przyczyny, tak niskiej prędkości maksymalnej pojazdu.

 

Po kolejnej jeździe za miastem, maksymalna prędkość 140 km/h podczas wyprzedzania okazała się dość dyskomfortowa. Szczególnie, że od 120 km/h do 140 km/h silnik potrzebuje sporo czasu aby przyspieszyć (natomiast do 160 km/h, to już potrzeba kilku minut prostej i pustej drogi).

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc koledze Grzegorzowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

bez przepływomierza autko nigdy nie będzie jeździło normalnie. Gdyby nawet przepływomierz miał uszkodzony, to sterownik powinien to sam wykryć i wejść w stan awaryjny a tym samym nie będzie zbieral z niego wartości. Czyli być może kolega ARi już jeździ tak jakby miał przepływomierz odpięty, wiec różnicy może wcale nie zauważyć. Jedyna rada, to podmianka z meganki która ma moc i wyraźnie czuć, ze ciągnie od 2 tys obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tu sie z toba nie zgodze , przerabialem kiedys ten temat u siebe wiec wiem, auto zaczelo zdychac, ledwo sie rozpedzalo, odpiolem przeplywomierz i zaczelo jezdzic normalnie (wlasnie jak jest odpiety to nie ma skad brac wartosci ilosci powietrza wiec bierze je z kompa w ktorym sa wpisane wartosci srednie-autko nawet lepiej sie zbiera ale pochlania tez wieksze ilosci ropy), wymienlem przeplywomierz na nowy (urzywany) i problem znikl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz sie nie zgadzać, ja napisałem co u mnie zaobserwowałem.

moje auto nie jest dynamiczne, ale po odłączeniu przepływomierza spokojnie polonez na gazie może sie ze mną ścigać, czyli jest jeszcze gorzej. Byc może odłączanie poszczególnych czujników, może naprowadzić na trop uszkodzenia czy źle działającego czujnika, wszystkie chwyty dozwolone. Jestem natomiast przekonany, ze ARI powinien to sprawdzić, i podzielić sie z nami tą informacja. Czekamy wiec ARI na test....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem ze swoją Meganka co kolega Ari72, z tym że posiadam silnik 1.9dci. EGR jest sprawny, dzisiaj wymieniłem filtr paliwa i też nic sie nie poprawiło, katalizator też jest dobry tak wiec to nie może być przyczyną. Powiedzcie gdzie się odłącza ten przepływomierz może to on będzie przyczyna:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!