Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadek mocy silnika


Ari72

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

dopadł mnie check engine 0487 ;)

Utraty mocy nie widzę, choć moze kiedyś było trochę lepiej: nie mniej auto leci te 150 jak trzeba. Tak czy inaczej chce pozbyć sie błędu. 

 

Podsumowując dotychczasowe posty, kroki diagnozy są następujące:

0. Wymiana Filtra Powietrza

1. Odpinamy przepływomierz i sprawdzamy jak chodzi silnik

2. Odpinamy egr i sprawdzamy jak chodzi silnik 

3. Można czyścić przepływomierz/egr

4. Egr i przepływomierz nie powinny być oba dopięte jednocześnie (może spowodować check engine [choć ja i tak go już mam])

 

Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie jest przepływomierz oraz zawór EGR dla silnika F9Q800 [120km]

-- Edit --

 

Ok dzisiaj sie zabrałem za temat. 

0. Filtr wymieniłem, wydaje mi się, że jest lepiej, bo jak widać na zdjęciu poprzedni był mocno zasyfiony. 

1. Wydaje mi się, że czuję wzrost mocy na niskich obrotach, ale nie wiem czy jest to zasługa odpięcia przepływomierza, czy to efekt wymiany filtra, zmiany nie są aż tak mocne bym po odpięciu przepływomierza czuł wielkiego kopa, ale zdaje mi się, że jest lepiej niż przed zmianą filtra. 

2. EGR w tym modelu jest schowany z tyłu, aby dostać się do wtyczki, najlepiej wymontować plastykową rurę. Jak już to zrobiłem (także by sprawdzić przepływomierz) to już stwierdziłem, że wymontuje ten EGR cały. 

3. Przepływomierz wydaje się czysty, a dojście do śrub na dole jest dość trudne, więc go zostawiłem na miejscu. 

4. EGR odkręca się ciężko. Trzeba lekko stukać tak by go nie rozwalić, psikać w 40 i czekać aż wyjdzie. (Kręcimy go ZGODNIE z ruchem wskazówek zegara by wykręcić). 

5. EGR sam w sobie nie wydawał się mega zasyfiony. Bardziej zasyfiony był styk części mechanicznej z elektroniczną- wyleciała stamtąd chyba tona pyłu. 

6. Wyjętą część mechaniczną moczę w benzynie ekstrakcyjnej, jutro zamontuję z powrotem. 

Przeplyw.JPG

ERG_ELEKTR.JPG

filtry.JPG

EGR_MECH_przed_odkr.JPG

egr_mech1.JPG

egr_mech2.JPG

EGR_installacja.JPG

lokacja.JPG

Edytowane przez Piwniczne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!