Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 16V silnik zgsał i nie chce odpalić.


ZaaQ

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj w czasie jazdy moja Renia odmówiła mi posłuszeństwa. Silniczek najzwyklej w świecie zgasł i nie chce już więcej odpalić. Do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów a tutaj taki zonk.

 

Teraz garść szczegółów:

- autko jechało normalnie i nagle zgasło, bez szarpnięcia, zgrzytów, obłoków dymu, nic. Jak by w trakcie jazdy wyłączyć stacyjkę.

- wcześnie bez zarzutu, równomierna praca silnika, bez dławień, falowań, do ostatniej chwili szedł jak burza.

- rozrusznik kręci i zapina (auto przestawiałem na pobocze za pomocą rozrusznika)

- kontrolki na desce OK, wszystko gaśnie tak jak powinno, immo reaguje prawidłowo. Paliwo jest, OIL OK (6 kółek), podczas uruchamiania słychać pracę pompy paliwa.

- wcześniej zero problemów, odpalanie zawsze od pierwszego strzału czy przy +40 czy przy -28stC (chociaż tutaj słychać było, że tak łatwo nie miała - termometr w aucie pokazywał -35C), silniczek zawsze pracował równo, bez falowania obrotów itp. (wyjątek jak się przełączył w tryb awaryjny przy usterce lambdy).

 

Jednak niepokoi mnie jedna rzecz i nie wiem czy to to może być przyczyną.

Mianowicie podczas kręcenia rozrusznikiem mam wrażenie, jak by ten miał za łatwo (może kwestia rozgrzanego silnika). Jak by kręcił tylko wałem (możliwe uszkodzenie rozrządu) jednak podczas próby rozruchu silnik normalnie drga (co już wskazuje, że nie tylko kręci wałem ale i całą resztą). Podczas rozruchu nie słychać żadnych dźwięków, które mogły by niepokoić. To co mogłem samodzielnie sprawdzić na drodze to bezpieczniki i wszystkie OK. Z drugiej strony przy uszkodzeniu rozrządu (zerwanie paska) silnik został by zablokowany (tak sądzę) i raczej po "cichaczu" by się to nie stało.

 

Nie mam możliwości w chwili obecnej żeby autem wjechać pod dom (śniegu w trzy dni napadało tyle, że ciężko przejść mimo roztopów) więc Megi stoi sobie teraz u mechanika i czeka na swoją kolej. Jeśli dobrze pójdzie to we wtorek (dziś sobota) pójdzie na "kanał" ale mimo to jestem ciekaw co mogło się stać.

Może któryś z forumowiczów spotkał się z czymś takim (chociaż na forum nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie ani niczego podobnego).

 

Kurcze jak nie urok to sraczka. Żabcia teraz potrzebna jak nigdy, narzędzi zostały w aucie i robota leży. Jutro odpalę Discovery (dobrze, że wczoraj po 3 tygodniach została wymieniona uszkodzona pompa wodna) i spróbuję wyjechać nim spod domu. Cóż narciarze stracą skrót na trasy biegowe, który zrobili sobie na mojej drodze <ok>

 

Trochę się rozpisałem i odszedłem od tematu ale wybaczcie. Jestem załamany utratą ukochanej Megusi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem bardzo podobnie jakis czas temu w tigrze, tez podczas normalnej jazdy auto zgasło. winą był rozrzad, pasek przeskoczyl o 2 zeby i kaplica. auto krecilo ale nie odpalalo, nie bylo slychac zadnego dziwnego dzwieku podczas awarii. silnik nie musi byc wcale zablokowany. mam nadzieje ze nie jest to co mysle i ze to tylko jakaś błahostka. napisz jak ci się sprawa wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

to samo mialem, zerwane zeby paska rozrzadu. 8 zaworow wydechowych zostalo skrzywionych, rozkrecona gówica jest w naprawie. objawy kreci lekko na rozruszniku.

sprawdz to sam: spojrz na kółko z lewej strony na dole silnika na wale, jest za kolem wieloklinowym, wez latarke, widac tylko 2 cm paska, niech ktos zakreci rozrusznikiem a ty popacz na pasek i kolo pasowe zebate rozrzadu,

koszt ok 1 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hee, zauwazylem jak juz napisalem, to nic, ktos moze przeczyta i sam zdjagnozuje usterke, bez podpinania pod komputer jak ja, to koszt 70 zł.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

 

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 14 lut 2012 - 20:37

oj tam...ą,ę drobiazg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!