Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II, powódź od strony pasażera, proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytalem wszystkie posty na temat zalewania, jednoczesnie skontrolowalem to co jest w przednim pasie podszybia, wszystko przeczyscilem i jest OK. Jednak te kanaly w podszybiu nic nie maja wspolnego z zalewaniem schowka w podlodze po stronie pasazera. Ten schowek jest zalewany kiedy nie ma odprowadzenia skroplin z skraplacza klimy. Niedawno wymienialem filtr kabinowy i przyjrzalem sie temu blizej, i widac ze z najnizszego punktu slraplacza idzie gumowa rura do srodkowego tunelu pod klima i prawdopodobnie wychodzi pod spodem samochodu. Kiedys slyszalem ze do tego kanalu mozna sie dostac od spodu w okolicy rury wydechowej po zdjeciu jakis oslon na wysokosci gdzie jest klima. I dlatego mam pytanie czy ktos cos takiego robil sam i moze cokolwiek podpowiedziec jak sie do tego zabrac.

Pozdrawiam :shock:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według rysunków z 364-Megane-6.pdf wynika że powinien to być otwór nad "15" w blachach tunelu podłogowego. Zaden z rysuków bloku klimatyzacyjno-grzewczego nie pokazuje niestety rurki odpływowej. Wspomina się jednak o wanience pod parownikiem i odprowadzeniu skroplin. :cry:

 

[ Dodano: 2007-04-08, 17:26 ]

Teraz już wszysko jak na dłoni. Widok od przedziału silnika. (foto z allegro.pl).

Szukam jeszcze dojścia do odpływu od zewnatrz od strony osłony termicznej kanału . :)

post-95-1175372181_thumb.jpg

post-1-1175372181_thumb.jpg

post-1-1175372182_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie,

 

Od dwóch lat jeżdżę Megi II, 1,9 dCi, nakręciłem juz 150000 km, można się zżyć :-D

 

Około rok temu zauważyłem, iż schowek pod nogami pasażera (ten otwierany) jest mokry. Przetarłem go ścierką, niby OK! Kilka miesięcy później zauważyłem także mokre dywaniki z tyłu (tylko prawa strona).

 

Jak bardzo się zdziwiłem wczoraj. :-x Odkręciłem kilka elementów we wnetrzu, dostałem się pod wykładzinę, wyciągnąłem wspomniany otwierany schowek. Matko jedyna - POWÓDŹ !!!!!

 

Wycisnąłem z przodu z 5 litrów wody, tak samo spod wykładziny/pianki z tyłu.

 

Czy ktoś z Megane II ma podobny problem? A moze o nim nie wie ...

Nie ukrywam, iż boję się o instalację elektryczną, która biegnie wzdłóż prawej strony auta.

 

Ja analizowałem to w taki sposób:

1 - jeżeli mam dziurę w podłodze - WLECIAŁO, POWINNO WYLECIEĆ.

2 - nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby, wężyk jest OK, nie nalewam do środka.

3 - może klima "puszca" mi wody do środka :)

4 - pliz, help :shock:

 

Dzisiaj jest upał, więc właśnie schnie moje cudo pod domem, gdzie szukać przyczyny?

 

Pozdrowienia!

[Kolor czerwony jest zarejestrowany dla administracji - Krzychu]

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej masz zapchany odpływ wody (skroplin) z parownika klimy i woda się leje z filtra przeciwpyłkowego

więc punkt nr 3 wcale nie jest śmieszny :-D :) :)

 

 

Było to już poruszane na forum Tutaj i Tutaj 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nasilenie powodzi nie uwidacznia się po dniach deszczowych, ma "to" jakiś zapaszek?

U mnie w 306 pękł plastik na podszybiu po stronie pasażera i lało mi się do środka, nieźle capiło stęchlizną.

Może zapchane masz korytko odpływu na podszybiu.... hmm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź.

 

Poproszę o więcej szczegółów, jak dojśc do parownika i gdzie czyścić?

 

Z tego co pamiętam nie do końca zrozumiałem temat poruszony na forum odnośnie parownika, a mianowicie czy dotyczy Meg I czy II, dlatego pytam.

 

Prałem tapicerkę bo mojej zonie brzydko pachniało :-D, dla mnie bylo OK.

Ale tak na serio, jaki wyciskałem szmatę zapach nie był nieprzyjemny, cos jak - deszczówka, może skroplona klima.

 

Dzięki!

 

[ Dodano: 2007-06-12, 11:29 ]

Aha, filtr przeciwpyłkowy wymianiałem samemu jakiś miesiąc temu, nie zauważyłem aby było mokro, moze dlatego, iż przy okazji nawaliłem tam pianki do odgrzybienia.

 

Dzieki.

 

[ Dodano: 2007-06-12, 17:13 ]

Dwie rury podszybia wyczyszczone :)

 

New front glass nieeded :) :evil:

 

Cholerka, filtr kabiny suchy, ja już nie wiem :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie działa tylni spryskiwacz, bo ja tez miałem kiedyś powódz w aucie przez tylni spryskiwacz...

Ale u ciebie to nie bedzie przez to , bo raczej byś musiał troche trzymać zeby ci te 5 litrów do auta się wlało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem już po ....

 

Fakt faktem była to wina zapchanego parownika, który nie wypuszczał wody na zewnątrz.

 

Plastik z podszybia raczej nie zaleje środka.

 

[glow=blue:3cee3b620a]A teraz rozwiązanie, które tak naprawdę nie zostało na forach poruszone.[/glow:3cee3b620a]

Aby odnaleźć miejsce odpływu skroplin (duuuużo mnie to kosztowało łaciny :-D ) należy wjechać na kanał, mniej więcej na wysokości środkowego tłumika na aluminium okalającym ten tłumik można zauważyć dwie małe dziurki. Nie, nie, tam się nie pcha różnego typu przepychaczy.

 

Należy odkręcić wspomniane aluminium (po 3 mocowania z każdej strony na całej długości auta - niech opadnie na tłumik), na wysokości dwóch małych dziurek można odnaleźć ujście skroplin - gumowa rurka odchylona w strone pasażera.

 

SOLUTION:

- dmuchanie sprężarką na wyłączonej klimie

- przepychanie miekkim kablem

- dmuchanie sprężarką na włączonej klimie

 

AHA, lepiej się odsunąć na początku :) , proszę mi wierzyć.

 

Pozdrowienia, w razie pytań pozostaję do dyspozycji.

 

mry_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Rurka odpływowa jest gumowa, przestrzeń od jej końca do osłony tlumika jest raczej wystarczająca, tzn. nie ma możliwości zatkania odpływu.

 

Końcówka rurki jest zaopatrzona w gumową oslonę/zatyczkę, która odgina się na zewnątrz. Można oczywiście wepchnąć ją do środka, natomiast element jest tak zrobiony, iż ma wypuszczać na zewnątrz wodę i powietrze i nie wpuszczać do środka zanieczyszczeń.

 

Co do zdjęć, poprawię się :-D :) :)

 

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ten sam problem mam u siebie.

Stąd kilka pytań:

 

1. Czy kanał jest niezbędny?

2. czym dokładnie przepychałeś? Nie bałeś się że to może nie ten otwór i że coś możesz przebić?

3. Ciekawe czy w dCI odpływ może być w innym miejscu niż w benzynie?

 

A djęć to faktycznie szkoda że nie zrobiłeś.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Samochód schnie już tydzień - widać efekty, tył już suchy, w schowku pod nogami pasażera jakieś ostatki wody - jest to najniższy "punkt" pianki w podlodze, więc normalka.

 

Odpowiadając na pytania:

1 - kanał jest niezbedny - odkręcasz śruby z fartucha na całej długości auta oraz musisz mieć wygodne dojście do ujścia skroplin;

2 - przepychałem sprężarką/pompką oraz końcówką spray'u do odgrzybiania klimy (długa rurka), która jest na tyle elastyczna co mocna;

3 - odpływ będzie na pewno (!) w tym samym miejscu. Jest to układ klimatyzacji, jednakowy dla gamy Megane 2.

 

Proponuję abyś ściągnął osłonę filtra przeciwpyłkowego - nad nogami pasażera z lewej strony. Bedziesz miał przestrzeń pomiędzy tunelem a górną częścią klimatyzacji. Włóż tam rękę, znajdziesz rurę zabezpieczoną gumowym elementem. Nacisnij ten element, jak poleci Ci woda, to oznacza, że masz zapchany odpływ.

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda dodatkowych zmartwień z wodą . Faktycznie poleci jak naciśniesz gumę odpływu w dół. Wystarczy też "pomacać" dookoła gumy - jeśli mokro to jest to czyli brak odpływu.

Drugi sposób mniej bolesny polega na wepchnięciu drutu stalowego z elektrody spawalniczej np 2,5mm, do otworu po zdemontowanej rurce zasilającej zimnym powietrzem schowek pasażera. Drut powinien mieć zagiętą pod katem prostym końcówkę o długości ok 12-15cm.

Trafić w otwór odpływowy w komorze parownika i wcisnąć drut do oporu. Jak napotka na opór to znaczy że trafiłeś na uchylne zakończenie. Nacisnąć i powinna polecieć woda .... pod auto !.

Niestety to co pisałem wyżej może być że rurka zagięła się blokując odpływ skroplin. I tak kanał jest najlepszym rozwiązaniem :evil:

PS Nadal jestem za skróceniem rurki skroplin :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Skracając rurkę odprowadzającą skropliny (odcinając ją), odsłaniamy układ klimatyzacji, a jak juz wspomnialem na jej końcu jest fabryczny "zaworek".

 

Nie jestem pewien czy nie bedzie to miało ujemnego wpływu na parownik, czy generalnie układ klimy - wiadomo, brud przedostanie sie wszędzie, bloto zimą itp.

 

Na pewno to co piszesz jest jakimś rozwiązaniem, natomiast po coś konstruktorzy zrobili to własnie w taki sposób, ze wspomnianym zaworkiem.

 

Liczę na Twoją opinię po odcięciu rurki - sam nie chcę co pół roku kontrolować całego układu, nie mam pewności, że nie zapcha się drugi raz.

 

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!