Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa parownika


kingu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czasu bardzo falują mi obrotu na luzie i zdarza sie ze autko zgaśnie. Gazownik powiedział mi że parownik jest do wymiany (on nie zajmuje sie regeneracją).

Czy wystarczy może tylko rozebrać go i wyczyścić, czy trzeba cały środek (membrany) wymienić na nowy ???? Da sie to zrobić w "domowych" warunkach? Jest jakaś specjalna "procedura" żeby go rozkręcić i skręcić ?

 

Megi 98r 1.4 eco 8v instalacja Lovato

POMOCY!

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się jasno określić czy wystarczy tylko czyszczenie wnętrza parownika czy trzeba wymieniać membrankę na nową. To okazuje się dopiero po rozebraniu parownika. Samemu śmiało można wyjąć, rozkręcić i zregenerować parownik, ale żeby później ustawić odpowiednie obroty i jakość mieszanki gazu i powietrza, to już trzeba się trochę znać.

Radziłbym jechać do innego gazownika, który zajmuje się również regeneracją reduktorów, a nie tylko wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ten sam problem, objawy wyglądały identycznie, mamy podobne silniki, przypuszczam, że masz instalację LPG IIgen. więc wygląda to następująco - nie ma sensu regenerować parownika w takich instalacjach z tego co ja się swego czasu orientowałem wręcz jest to niemożliwe albo żaden gazownik nie chciał się tego podejmować. Wymieniłem więc parownik wraz z kompletem kabli kosztowało mnie to razem 550zł (tak z ciekawości ile Ciebie to ma kosztować?) już 2 lata jeżdżę i zero problemów z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy męczyłem się z IIgen. i parownikiem Lovato, bez najmniejszego problemu, w domowych warunkach rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem i powymieniałem wszystko co było w zestawie naprawczym. Jest to urządzenie tak proste i prymitywne w swej budowie, że nie stanowi taka naprawa zadnego problemu. Oczywiście po regeneracji trzeba od początku skalibrowac instalację do nowych ustawień parownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw naprawczy 50 zł, nowy reduktor 300 zł - wybór należy do Ciebie.

Jeśli zregenerujesz reduktor, a jest to bardzo proste - co potwierdza Lewy, to będziesz miał nowy reduktor w starej obudowie i 250 zeta w kieszeni, a jego działanie będzie identyczne jak nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko trzeba umieć zregenerować samemu i dobrać samemu odpowiedni zestaw naprawczy, albo lubic poeksperymentować, bo żadnemu gazownikowi nie będzie się chciało dłubać przy tym za parę groszy, wymiana jest szybsza i gazownik zarobi więcej. A jeśli nawet któryś będzie się chciał podbłubać to weźmie za to najmniej 150zł. Znając życie to pewnie 100% prawdy jest w tym, że parownik to megaprymitywne urzadzenie <ok> Z perspektywy kilku ładnych lat przez które pojeździsz na tym parowniku, jeśli nie umiesz sam zregenerować, albo nie masz na tyle smykałki do zabawy z tym wymień i już - 300zl to przyzwoita cena za część i robociznę.

 

[ Dodano: 2010-03-30, 17:51 ]

a no i regulacja LPG po regeneracji to dodatkowe 50zł (no chyba, że sam sie pobawisz ;-) a po wymianie masz regulacje w cenie i (przynajmniej tak u mnie było) kolejną regulację po okazaniu faktury wliczoną w koszt wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w dawnej megance identyczny problem, mnie również namawiano na wymianę parownika.

 

Wystarczył zestaw naprawczy, 2 godziny pracy z czyszczeniem, wymianą zużytych membran i wszystko ożyło, nawet nie musiałem na regulację jechać <ok>

 

A poradnik świetny - również z niego korzystałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja do mojego parownika kupiłem oryginalny zestaw naprawczy (Asterix AT07) na allegro. Rozłożenie wszystkiego jest banalnie proste najważniejsze aby wszystko dokładnie wyczyścić a u mnie było co czyścić :-P bo było tam mnóstwo takiej breji. Wyglądało to jak takie coś do konserwacji podwozia <ok> . Po tej naprawie muszę jeszcze pojechać na regulacje ale już teraz jest dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam.

Odświeżę starego kotleta bo mam jedno pytanko :) Właśnie jestem po regeneracji reduktora Tomasetto Alaska, robiłem to sam pierwszy raz w życiu, ale dokładnie się do tego przygotowałem i się udało. Po wyczyszczeniu obudowy i założeniu wszystkich elementów z zestawu do regeneracji nie widać żadnych wycieków płynu, nie ucieka także gaz i według mnie wszystko jest OK. Robiąc regenerację nie ruszałem w ogóle śruby regulacyjnej ciśnienia gazu. Sprawa wygląda tak, że po zmontowaniu i próbnej podróży auto na gazie wyraźnie ożyło, przestały obroty falować, silnikiem nie telepie tak, w ogóle cichutko się zrobiło w kabinie. Pytanie więc czy konieczna jest jednak wizyta u gazownika celem regulacji? Według mnie nie ma żadnych niepokojących objawów, oczywiście nie wiem na razie jak wygląda spalanie LPG po regeneracji reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu Kolego pojechał do gazownika na kalibrację dla świętego spokoju. Tak jak sam napisałeś, nie wiesz jak wygląda teraz kwestia spalania. Po co masz przepłacać? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czwartek wyjechałem do rodziny do Poznania i wracam w środę. W Łodzi zbiornik zalany do pełna i zobaczę czy dam radę wrócić do siebie jeszcze na tym samym tankowaniu ;) Na pewno po trasie do Poznania ~200km nie miałem zastrzeżeń co do pracy silnika na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!