PatrykGDA Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 Witam. Rozmawiając ostatnio z kolegą wpadłem na pewien pomysł, ale niew iem czy jest on dobry. Dlatego tez piszę tutaj. Mam nadzieje ze macie na to jakies teorie A wiec tak. Czy montując intercooler (nie mówimy o silniku turbodoładowanym, tylko prostym benzyniaku) między filtr powietrza a przepustnicę samochóch będzie jeździł lepiej niż po samym zamontowaniu zamontowaiu filtra stożkowego? Pozdrawiam i wesołych :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gojgien Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 PatrykGDA, chyba pomysł nie do końca przemyślany. W normalnej zabudowie przez IC jest przeciągane powietrze przez sprężarkę, turbinę. w Twoim przypadku to co zasysa silnik, może mieć za długą drogę przez rury do i z IC, a tym samym za wielkie opory przepływu. Do tego jeszcze trzeba doliczyć przepływ przez wąskie kanaliki samej chłodnicy powietrza. Możesz z tego powodu otrzymać efekt przydławienia dopływu powietrza, zamiast oczekiwanego efektu zasilania go schłodzonym w pełnej dawce. To oczywiście tylko moje zdanie po przemyśleniu za i przeciw. Sam ciekaw jestem opinii innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zawisza1980 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 Możesz z tego powodu otrzymać efekt przydławienia dopływu powietrza, zamiast oczekiwanego efektu zasilania go schłodzonym w pełnej dawce. Zgadzam się z kolegą. Efekt będzie odwrotny do pożądanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PatrykGDA Napisano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 Własnie tego sie bałem ze tak tez moze sie dziać, podobnie jak czytałem na forum opinie o "turbince" do dolotu. Chyba ze jakos ominać ten efekt dławienia...hmm zamontować turbo? ;D heh ale to juz droższy biznes. Poczekam jeszcze moze ktoś juz sie z czyms takim spotkal. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kbarann Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 PatrykGDA, tylko TURBO, w sumie te koszta nie są strasznie duże... turbina (na poczętek używana) + przewody z 700zł kolektor na zamówienie z 500zł intercooler z 200zł (używka oczywiście) PLUS chęci z 1500-1800zl powinno się zamknąć ale jaka frajda z jazdy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek708 Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 z 1500-1800zl powinno się zamknąć ale jaka frajda z jazdy...nie sądzę żeby to było takie proste i tanie.Samo zamontowanie może i nie.... ale zestrojenie tego,żeby to działało i było bezawaryjne a czuć było przyrost mocy już nie jest takie proste :-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roser Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Ja tak szczerze nie widzę żadnego sensu schładzania nie sprężonego powietrza, przecież w IC nie chodzi o to żeby powietrze zimnie wpadało do silnika tylko dzięki ochłodzeniu powietrza zmniejsza się jego objętość a przez to więcej cząsteczek tlenu dostanie się do komory spalania, ale bez turbo nie widzę żadnej potrzeby mieć IC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PatrykGDA Napisano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 To jednak pomysł odpada. Był to tylko taki pomysł wysunięty z kilku wniosków, nie poparty zadnymi prawami fizyki itp A co do turbo to zerknijcie na to -> http://patrz.pl/filmy/moto-piknik-lada-turbo :lol: Gdzies tam mozna zobaczyć jak wygląda silnik. Jak montować turbo to tylko "soft"...tak chcę, niechce zadnych kosmicznych prędkości osiągać. Czytałem ze "soft turbo" nie trzeba stroić. jaka w tym prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrTea Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 chyba każde turbo musisz wystroić odpowiednio programem, do tego musisz odprężyć silnik a wcześniej go dokładnie przejrzeć żeby nic po drodze Ci się nie wysrało dochodzi jeszcze montaż orurowania do IC ... Jakby montaż turbo oscylował w granicach 2tyś to połowa z 1.6 była by uturbiona. Ja swego czasu zastanawiałem się czy nie dołożyć turbo do mojego 2.0 F3R ale koszty były spore ok 4-5tyś w profesjonalnym zakładzie bo druciarstwa nie popieram. Taki zabieg dałby w granicach ok. 150km przy lajtowym programie z silnika 115km. Weź jeszcze pod uwagę hamulce które też przydało by się wymienić na jakieś z mocniejesz wersji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kbarann Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Ludzie o czy wy piszecie... Turbina 700zł Przewody rurki itp. - 300zł Kolektor na zamówienie - 500zł Intercooler - 400zł Oprogramowanie - 500zł -----------------------2400zł (jak dobrze poszukasz części to w 2000 się zmieścisz) Trochę chęci i pracy - bez cenne Ceny podane są za części używane, mając trochę pojęcia i doświadczenia co potrzeba i co treba kupić i z jakiego auta !!! Nie trzeba na początek robić zabudowy z nówek części i to w firmie tuningowej... Rozsądny i doświadczony mechanik też poradzi sobie z taką robotą, tylko wiadomo trzeba samemu poświęcić czas na zrobienie i poszukanie paru rzeczy bo wiadomo że najłatwiej to zaprowadzić niech zrobią przez 1-2 dni i odebrać gotowe zaturbione auto... Wtedy faktycznie potrzeba 4000 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adek4100 Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Nie badałem silnika benzynowego w Renault, ale montowaliśmy w zeszłym roku turbo do Punto Hgt 1.8. To nie jest wcale takie proste i nie zawsze opłacalne. W kosztach które podał kolega wyżej napewno sie nie zamkniecie. Duzym problemem w tej sprawie staje sie doprowadzenie do turbiny oleju, i tutaj zaczynają sie koszta, nie mozna poprowadzic sobie od tak przewodu do turbiny bo ja porostu zatrzecie ( spotkałem sie z przypadkiem gdzie cisnienie oleju potrafiło na zgaszonym silniku wkrecic samochod na obroty co skutkiem bylo ukrecenie wału ) Robiac punto duzo ryzykowałem poniewaz nic w silniku nie robilem i doladowalem go tylko 0,8bara. Nie bawem bede robił tanim kosztem Thalie 1.4 8V, dam zdjecia i wyniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kbarann Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Adek4100, ciekawe jak to wyjdzie z tm 1.4 8V... mam w żony 1.6 w peugeot i mam ochotę go uturbić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrTea Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 uturb benzynowca o przelocie +- 150tyś km... powodzenia... długo nie pożyje jeśli zrobisz to u Pana Kazia w stodole Oprogramowanie 500zł? Chyba jakiś gotowiec.. A gotowiec nie może być wgrany do silnika który seryjnie nie współpracuje z turbiną... Po za tym musisz tak ustawić doładowanie aby nie zabiło sprzęgła momentem obrotowym.. Komputer sterujący też pewnie będzie musiał być inny.. Sens kupować używane turbo o nieznanym przelocie? W 1-2 dni to nikt Ci nie założy turba wolnossaka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gojgien Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Dobra, pytanie brzmiało: czy można zabudować sam Intercooler do układu dolotowego? I co z tego wyniknie? na te pytania odpowiedź już padła. Jeśli chodzi o "uturbienie" jednostek benzynowych, mamy już przynajmniej 3 tematy, w których już zresztą co niektórzy głos zabierali. Proszę tam przenieść dalszą dyskusję. http://megane.com.pl/megane-i-phi-turbina-...ight=uturbienie http://megane.com.pl/turbosprezarka-do-meg...ight=uturbienie http://megane.com.pl/megane-i-phii-16-16v-...ight=uturbienie tymczasowo zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts