markar74 Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Witam. Zmieniając koła na letnie zauważyłem, że mam zużyty bieżnik na tylnych kołach od strony wewnętrznej. Czy wystarczy przełożyć oponę (Dębica Passio) tak żeby zużyta strona była na zewnątrz, czy jest to jakaś grubsza sprawa? Proszę o poradę. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zawisza1980 Napisano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 Jeżeli opony są zdarte o wewnątrz to znaczy, że koła są rozbieżne. Trzeba sprawdzić czy coś się z tyłu nie dzieje. Może oś koła jest wykrzywiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindj Napisano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 Tylna belka pewnie się kończy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robak Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 najprawdopodobniej kolega marcindj ma najwięcej racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markar74 Napisano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 Czy wysokość kontrolna tylnego zawieszenia (rozbieżności) może mieć wpływ na zużycie bieżnika? Zmierzyłem odległości H4=270mm i H5=220mm czyli H4-H5=50mm, a wg tabeli powinno być 14±7,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robak Napisano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 Pokusiłbym się na wymianę elementów gumowych belki, zrób zdjęcie auta od tyłu na wysokości kół, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markar74 Napisano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 Dzięki za podpowiedzi. Zdjęcie auta z tyłu cyknę jutro. Sprecyzujcie proszę co znaczy, że belka się kończy i które to są (na zdjęciu) elementy gumowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 markar74, na czerwono zaznaczyłem miejsca gdzie są tuleje metalowo gumowe, na zielono łożyska, które warto od razu wymienić żeby niedługo nie pojawiło się stukanie. Te łożyska to coś takiego: http://www.allegro.pl/item962540111_zestaw...e_ks555_02.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zawisza1980 Napisano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 A ja mam belkę 4 drążkową i nie mam łożysk ostatnio wymieniałem same tuleje metalowo gumowe. Koszt 90zł po znajomości no i pół dnia roboty efekt jednak jest bardzo zadowalający Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 zawisza1980, 90 zł za jedna tuleje czy komplet na dwie strony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zawisza1980 Napisano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 Płaciłem 90 zł za 2 sztuki firmy SASIC. Kupowałem u znajomego więc bubla mi nie wcisnął. Normalnie komplet kosztował 120zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markar74 Napisano 14 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 Dzięki Panowie za pomoc . Zrobiłem kilka fotek tyłu samochodu, ale nic z nich nie wynika. Na moje oko to koła mam lekko /---- (nie wiedziałem jak to nazwać to narysowałem) a i cały tył samochodu jest pochylony w prawo. Czy to właśnie może być spowodowane "kończącą się" (do końca nie wiem co to znaczy) belką? Ile sztuk tych tulei muszę kupić/wymienić? Czy oprócz łożysk, telei za jednym zamachem trzeba wymienić jeszcze coś? Czy wymiana j.w. jest do zrobienia w garażu (z kanałem) własnoręcznie i czy bez specjalnego ściągacza (czyli jak?) da się wyciągnąć drążki skrętne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zawisza1980 Napisano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 Po pierwsze musisz zobaczyć jaką masz belkę. Są dwa typy 2 i 4 drążkowe. W instrukcji jest jak wykonać przyrząd do ustawiania belki (w moim przypadku bardziej pomocna była zwykła miara) Do wyjęcia drążków potrzebny jest ściągacz bezwładnościowy (kawał pręta z gwintem i na końcu ciężarek do wybijania) Wymiana jest dość prosta (belka z 4 wahaczami) z ustawieniem wysokości auta zeszło mi 3 godziny - robiłem sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bronius Napisano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 w 1.6 8v była 2 drążkowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markar74 Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Dzięki za podpowiedzi . Wiem, że mam belkę 2 drążkową. Z przyrządem sobie poradzę. Do wymiany łożysk (zestaw naprawczy) i tulei trzeba demontować całą belkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.