Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane coupe I ph 2 ? / i cabrio:)


scooby_bp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie długo zamierzam zmienić poczciwego classica, na nowsze coupe. Teraz kilka pytan odnośnie coupe. Na co zwracać uwage podczas kupna?

 

aha, i moze mi powiedzie jak jest ze spalaniem 1,6 i 2,0? bo chyba w megankach nie ma silników 1,8? oczywiscie mile widziane tez wyniki z LPG:)

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo chyba w megankach nie ma silników 1,8?

Są, ale nie w coupe.

Przy coupetach zwracaj uwagę na stan blacharki, często po młodych kierowcach mają nieciekawa przeszłość. Reszta jak w każdym innym aucie.

Zamiast pakować się w LPG, zastanów się nad dieslem <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem sie nad dieslem, szczególnie ze Ojciec ma u siebie w meganie 1,5 dci 105 koni, i wystarczyła by mi taka moc. Jednak jest małe Ale. Czemu w coupetach 1,9 dci ma tylko 102/105 koni? jest to po prostu słabsza odmiana tej która ma 120 koni( chyba:D)?

 

meganecoupe02 Ty masz 1,9 dci. Co mógł bys o tym silniku powiedziec? jak ze spalaniem? i jak z osiągami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu w coupetach 1,9 dci ma tylko 102/105 koni?

Bo w meganie/scenicu I nie było mocniejszych diesli. Wersja 120KM to nowsza jednostka, bazująca na tym 102-konnym silniku, wprowadzona dopiero do megane II.

Co mógł bys o tym silniku powiedziec? jak ze spalaniem? i jak z osiągami?

Spalanie zależy: od 4,5l po trasie do 6,5 w mieście (zimy nie liczę). Jeżdżę normalnie, z lekkim nastawieniem na dynamikę. Osiągi wystarczające, chociaż czasami przydałoby się więcej (chip załatwia sprawę).

Ogólnie rzecz biorąc polecam ten silnik, nie sprawia mi problemów. Zestawienie coupe + diesel uważam za jak najbardziej udane, auto stworzone dla mnie <ok> Małe, piękne, żwawe i spalanie też jest rozsądne :-) Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę powiedzieć, ze spalanie przemawia za dieslem:) głównie to będę jezdził w trasie:) Miałem okazję jezdzic megane I ph2 tyle ze z silnikiem 1,4 16v, powiem tak szału nie ma, jednak w trasie pali 6-6,5litra gazu na 100km. Jednak jest to silnik troszke za słaby, ma te 95 koni, ale to sa leniwe konie.

 

Mam jeszcze pytanko odnosnie kontroli trakcji. Jak to z nią jest w tych megankach? bo przeglądając aukcje, to czasami mozna trafic na taką "Perełke". czy kontrola trakcji to jest ASR?

 

A przy jakim przebiegu turbina zaczyna szwankować? i na co patrzec, przy zakupie diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrola trakcji (esp) w coupe była montowana w 2002 roku (czy wcześniej to nie pamiętam)w bogatych wersjach i z niektórymi silnikami.

asr to co innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wolę jeździć bez esp <ok>

Skóra ma swoje wady i zalety, jak w każdym aucie, jakość nie jest najlepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepszym wyborem była by tapicerka pół-skórzana. i takiej chyba bede szukał<ok> a jeszcze do co silników diesla. były tam 1,9 dci i 1,9 dti? zgadza sie? dti jest to słabszy, starszy i gorszy silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też dorzucę moje trzy grosze:) Ja jeżdżę na silniku 1.9dTi (98KM), jak już wspomniałeś jest to starsza konstrukcja bez CR. Spalanie jest niemal identyczne jak w dci, ale tam nie możesz zalać paliwa na jakiejś trefnej stacji bo pompowtryski są dużo bardziej wrażliwe na jakość paliwa. Ogólnie też polecam diesla ze względu na ekonomikę eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompowtryski

Renówka nie stosuje pompowtrysków <ok>

Półskóra to najlepsze rozwiązanie z możliwych, przyzwyczaiłem się już do niej i jest to dość wygodne.

Dti jest trochę głośniejszy, osiągi praktycznie te same (moment obrotowy jest taki sam), ale jak zależy Ci na podniesieniu mocy to wybierz dCi - chipem za 1000zł uzyskasz spokojnie 120KM/240Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega w scenicu miał własnie silniczek 1,9 dti. i było bardzo niezadowolony, ponieważ czesto zawieszał mu sie komputer pokladowy. czy takie objawy występują tez w coupe? dodam ze to był scenic przed liftingiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy takie objawy występują tez w coupe?

To musiał być jakiś szczególny przypadek. Poczytaj na forum o tych silnikach, nie są takie problemowe, chyba że ktoś ma ewidentnego pecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak nadal zastanawiam sie nad 1,6 16v, są o jakies 2 tys tansze od diesli.

To prawda, części też są tańsze do benzyny. Ale jak sam wspomniałeś myślisz też o gazie, czyli dołożysz jakieś 2500zł, pozbędziesz się koła zapasowego i części bagażnika. Poza tym, dCi fajniej się jeździ niż 1.6 <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!