Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamiana mojej Megi na Fiata Marea Weekend?


Gość Usuniety

Rekomendowane odpowiedzi

Biję się z myślami czy jest to dobry pomysł na zamianę lub sprzedaż Megi i zakup Fiata.

Moja Megi jest z września 2002r.Fiata też bym chciał z tego mniej więcej roku.

Potrzebuję kombi,adoptowałem psa ze schroniska i myślę ze w cześci bagazowej było by jego miejsce.

Megi jest mi szkoda doprowadziłem ją do super stanu choć ma przeszłość powypadkową o czym nie wiedziałem przy kupnie to bardzo się z nią zrzyłem,wszystkie części eksploatacycje ma wymieniane na czas lub nawet niektóre przed czasem.

Powiedzcie czy ten pomysł z zamianą jest dobry czy nie.

Narazie psa worzę na tylniej kanapie oczywiście w specialnych pasach bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja oczywiście należeć będzie do ciebie. Sporo racji pisze Radek,więc nie będe się powtarzał.Zakup innego auta nie koniecznie musi wiązać się z kosztami, jak dostaniesz zadbany egzemplarz z udokumentowanymi serwisami to powinno być ok. A Marea Week naprawdę fajne autko. Części nie są drogie,można dostać naprawdę ladne wyposażenie w db cenie - wiem bo sam kiedyś myślałem o tym autku.Zresztą jeździłem 2 fiatami i nie narzekałem.

Szacunek za psiaka <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś zadowolony ze swojej megi to nie zamieniaj! Ja mam megi kombi ale psiaka i tak wożę na tylnej kanapie. Jak go wsadziłem do bagażnika to przeskakiwał do przodu :-/ Proponuje założyć pokrowce na fotele + specjalna "psia" narzuta na kanapę. Zdaje egzamin. Niezależnie gdzie go będziesz wozić i tak po każdej dłuższej przejażdżce będzie pełno sierści w całym aucie i odkurzanie konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rbit, broń boże Stilo najbardziej nie udane auto Fiata. Nawet czas jego sprzedaży widać jakim był samochodem...

 

Jednak co do decyzji ziebice1, to jeździłem paroma Fiatami i bardzo byłem zadowolony, żadnych większych problemów oprócz rzeczy podstawowych. Wiadomo że jak się dba tak się ma. We Fiatach tylko w wyposażeniami jest średnio. Często polskie egzemplarze są golaskami. Ja bym jednak chyba poszukał sobie Megane w kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wymianę planujesz jedynie ze względu na pieska to na Twoim miejscu rozważyłbym zakup pokrowca na tylną kanapę:

http://www.allegro.pl/item992199522_pokrow..._psa_f_vat.html

zakupiłem takowy prawie 2 lata temu i spisywał się poprawnie (są w nim otwory na zapięcie psa w pasy), obecnie nie używam, bo pies którego wożę preferuje wnękę pod fotelem pasażera. Obecnie masz pewny samochód, w którym wieszcz co, jak i kiedy. Ja bym pozostał przy obecnej budzie, co innego gdyś planował odmłodzić stajnię<ok> wtedy szukaj "nowego" --> najlepiej Megane II GT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stilo najbardziej nie udane auto Fiata

Wbrew przeciwnie! Auto bardzo dobre noty uzyskało nawet w crash testach. Słaba sprzedaż nie miała nic wspólnego z żadną awaryjnością, autko po prostu się nie spodobało klientom tak samo jak równie rewelacyjna Multipla lub VW Beatle. Jeśli chodzi o Stilio to Fiat jeszcze nigdy tyle nie zainwestował w rozwój nowego auta, jego testy i produkcje. Do tego mnogość silników od 1.2 16v (6-biegów),1.4, 1.6, 1.9 JTD, 2.4 w benzynie wersja Abarth (240 konna bestia) co do Marea ,protoplasty Bravy pierwszej generacji to auta już przestarzałe, często skorodowane z ubogim wyposażeniem ginące pomału z naszych dróg ,lepiej już się pchać w Megane Kombi albo poszukać Focusa Kombi, choć jak brakuje kasy można zaryzykować z tą Marea.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rbit, Dwie osoby w rodzinie miały Stilo. Pierwsze zakupione zaraz po premierze więcej stało w serwisie Fiata niż jeździło. Wreszcie zostało postawione na parking i stało 3 lata aż się leasing skończył. Drugie jeździło faktycznie ale czy bez problemów. Ciocia była księgową w salonie na Milionowej w Łodzi więc prawdy nie powie ile razy w pracy autko było na serwisie, choć sama powiedziała że bardziej zadowolona jest z Bravo(tego nowego oczywiście) niż ze Stilo. Jedno i drugie było 1.9 JTD. Ale oczywiście nie wolno na podstawie dwóch aut mówić że coś jest złomem, choć doświadczenia odradzają mi zakup tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rbit, broń boże Stilo najbardziej nie udane auto Fiata. Nawet czas jego sprzedaży widać jakim był samochodem...

 

A ja się nie zgpdzę. Ojciec ma STILO - 1.6 z 2002 roku./ Przebieg mocno powyżej 220kkm. I generalnie nic się nie psuje. A przynajmniej nie mocniej niż w mojej megi z 2006 roku i przebiegu 70kkm. A na pewno nie wstawiał 4 razy sprzęgła.

 

Co do kwestii ceny - STILO było zbyt drogie jak na fiata, ale za to pierwsze egzemplarze bbyły naprawdę wypasnie wyposażone i to spowodowało jego przegraną na rynku. Potem jak obcieli poziom wyposażenia i cenę poszło już lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!