Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem.

Autko traci dwa gary lub jeden i pracuje jak ciągnik. Domyślam, że to może być cewka. Jednak są momenty, że auto pracuje normalnie. Co może mieć jeszcze wpływ na taką pracę silnika? Czy przewód z wtyczką dochodzący do cewki też ma jakieś znaczenie jeśli chodzi o iskrę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się zsunął kapturek ze świecy. Może świeca pada :mrgreen: :) Może jest zabrudzona :) Iskrę jak skacze na cewce to sprawdź w ciemności to powinno być ją widać. Przewody "wysokiego nap." też mają znaczenie z czasem się brudzą i powstaje kondensator i też jest możliwy przeskok iskry. Niby silikonowe przewody są dobre ale też zaleca się ich wymianę co jakiś czas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz Meggi II to postów była cała masa na temat cewek. Sprawdź co z ulotami w pobliżu cewek, przewodów itd ale w "ciemnościach" przy pracującym silniku !. Szarpanie i nierówna praca to tylko jeden z efektów wadliwej pracy m.in. układu zapłonowego ale nie tylko. Za mało danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie mam ten sam problem z moją Megi. Co jakis czas pracuje normalnie ale częsciej to traci na mocy i wydaje odglosy jak traktor. jak ja wprowadze na wysokie obroty to tak jakby cos sie ustawi pracuje normalnie az milo jechac. Moze Ktos cos poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem jedną cewkę i po problemie. Oczywiście najpierw wyłapałem która jest uszkodzona. Teraz ani nie strzela z gazu ani nie kicha ani nie gdacze. Znowu mam swoją Renię... Dodam jeszcze, że wyregulowałem przepustnice i teraz nawet obroty są niepodwyższone.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

miałem ten problem (scenic98r.) padła mi podwójna cewka .pisałem już o tym gdzieś na forum. poprostu nagrzewała się od silnika i kaplica pewnie jakieś przebicie międzyzwojowe. problem wyłapałem w ten sposób:jak padły mi 2 cylindry to zamieniłem cewki nie zmieniając kolejności kabli oczywiście i wtedy wykazało że jedna podwójna cewka poszła do nieba. jak cewka była zimna to było ok. jak się nagrzała to lipa (nowa jakieś 150zł ) po tym jak paliwo poszło do góry :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po zmianie cewki (1 i 4 w jednym podwójnym module)

silnik chodzi już ok, choć zastanawiają mnie niskie obroty.

 

Wcześniej "na zimno" silnik chodził OK i miał w okolicach 1000 na jałowym,

a na 2 garach z odgłosami kaszlaka miała 750.

 

Teraz jest około 800 ale silnik pracuje OK - ile u Was jest obrotów na luzie?

W razie co, można to jakoś podkręcić, choć w zasadzie nic to nie przeszkadza, poza tym, że prawie silnika nie słychac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, faktycznie zimny silnik ma u mnie w okolicy 1000-900, a po ponownym uruchomieniu 750-800.

 

Dzięki za uspokojenie, kierowałem się tym, że kumpel ma przeważnie około 1000 nawet na ciepłym, ale w Megane Coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik ma nieco inny (2 l i 16v), ale rozumiem, że obroty powinny być niezależnie od wersji takie same mniej więcej. Chodziło mi o to, że to on mi mówił, że mam za niskie - ale jak sie okazuje, mam ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wracając do cewki to padła mi ostatnio(gary 1 i 4 z czarną wtyczką).Jak zimny silnik wszystko było ok, ale jak sie nagrzała to po jeżdzie(1 i 4 nie miały iskry)... szybka wymiana(trzy wkręciki) i lata wszystko sprawnie.... pzdr. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!