Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nieprzyjemny zapach oleju wewnątrz meganki.


sebcio76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnie dni przyniosły cieplejszą pogodę <ok> i wraz z nią pojawił się zapach oleju wewnątrz auta. :cry:

Podczas jazdy z włączoną klimatyzacja nie ma nieprzyjemnego zapachu, tylko podczas jazdy z włączonym wiatraczkiem – zimny nawiew , gdy powietrze jest zasysane z zewnątrz auta. Wcześniej podczas jazdy z włączonym ogrzewaniem nie czułem tego zapachu.

Sprawdziłem w szukajce- klima jak na mój gust odpada ładnie pachnie

płynu od chłodnicy nie ubywa,

silnik suchy.

Poziom oleju w normie

Co to może być :-):-):-)

Auto kupiłem w lutym więc się go dopiero uczę.

Jeszcze jeden element który dziś zauważyłem i mnie zaniepokoił jak odcinam dopływ powierza z zewnątrz jest dziwny stukot w okolicy podszybia od strony kierowcy- czy to normalne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden element który dziś zauważyłem i mnie zaniepokoił jak odcinam dopływ powierza z zewnątrz jest dziwny stukot w okolicy podszybia od strony kierowcy- czy to normalne??

 

I tak i nie. To silniczek zamykania obiegu. Jeśli zamyka i otwiera to ok, ale jeśli bardzo go słychać to może mieć wyrobioną zębatkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jadąc w korkach sprawdziłem, zapach dostaje się poprzez uchylone szyby a nie z kratek wentylacji. Jeszcze raz patrzyłem przy silniku szukając wycieków płynów oleju lub czegokolwiek i NIC :evil: :shock: :shock: Skąd ten zapach <ok>:-):-)

Może jest jakiś znawca tematu z Poznania lub okolicy żeby lunął na moje autko??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim oleju mowa? Silnikowym czy napędowym? Sprawdź szczelność korka pod tylna kanapą, oraz stan przewodów paliwowych (pod spodem auta, prawa strona).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy sprawdziłeś filtr

Na wszelki wypadek dziś wymieniłem filtr powietrza i filtr kabinowy za jedyne 70zl na stacji , chcieli 50zł :evil: za wymianę ale 10 min i sam wymieniłem( chwalipięta) <ok> ,

Filtr kabinowy był cały zawalony( mówiąc delikatnie).Powietrza taki se ale dałem nóweczkę, może się odwdzięczy megi.

Mam pytanko bo jak wymieniłem filtr kabinowy to jest tam pokrywa owego filtra która powinna być przykręcona u mnie nie była Jakie tam są śruby?? Jaki gwint???

Co do korka pod siedzeniami znalazłem go zdjąłem osłonkę i 3ma mocno jakąś tam nakrętka, ale zapachów też nie czuć na postoju.

To musi być gdzieś przy silniku bo czuć jak się rozgrzeje.

Pod silnikiem , samochodem wycieków brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko bo jak wymieniłem filtr kabinowy to jest tam pokrywa owego filtra która powinna być przykręcona u mnie nie była Jakie tam są śruby?? Jaki gwint???

U mnie też ta pokrywka nie jest przykręcona i trzyma się dobrze. Wystarczy zwykły torx z plastików z wnętrza, ale jest on tam zbędny, przyczyna musi być gdzieś indziej, chyba że ktoś coś czyścił ropą w okolicach wlotu powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zwykły torx z plastików z wnętrza, ale jest on tam zbędny,

U mnie minimalnie unosi pokrywke filtra kabinowego więc wkręciłem jakąś tam śrubeczkę i jest już "sikalafą", albo O.K., jak kto woli.

 

chyba że ktoś coś czyścił ropą w okolicach wlotu powietrza

Megi kupiłem w lutym i jest opcja na to że ktoś wczesniej mył auto( silnik) jakimś ustrojstwem i stąd zapach po rozgrzaniu silnika.

Jak megi znosi mycie komory silnika karcherem??? co na to elektronika???

W lanosie myłem odpalałem i jechałem jedynie ford miał opory przed myciem ale po 30min jechał dalej, ale to zawsze były benzynki a teraz pierwszy diselek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak megi znosi mycie komory silnika karcherem??? co na to elektronika???

Dla dCi to żaden problem. Nie zalewasz cewek, kabli wn jak w benzynie więc jest <ok>

Omijamy okolice komputera, warto owinąć puszkę reklamówką, tak na wszelki wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!