Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik zamula i pracuje jak maluch


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od jakiegoś czasu silnik dostaje wariacji, raz chodzi super, a potem nagle zaczyna się trząść i kaszleć. Odgłos jest zupełnie jak w silniku malucha. Dodatkowo silnik zupełnie traci zdolność przyspieszania - mam wrażenie że szybciej bym go rozpędził samemu go pchając. No i strasznie zaczyna śmierdzieć benzyną choć nie widać by gdzieś kapała. Nic nie daje powtórne zapalenie silnika. Dopiero jak postoi kilka godzin to wszystko wraca do normy...

 

Nie mam pojęcia co to może być... :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszecie mu co ma sprawdzać a nie piszecie jak..

To raczej obaw rozwalonej (85%) ceki zapłonowej która po nagrzaniu uzwojenia dostaje przebicia, a po ostudzeniu wraca do normy... kategorycznie odstaw samochód bo jazda z niepalącym jednym bądź paroma cylindrami kończy się uszkodzeniem panewek (już kiedyś podobny temat przerabiałem)

Ale możesz sprawdzać przewody najlepiej sprawdzić w nocy psikając spryskiwaczem z wodą na nie jeżeli rozwalone będą iskrzyć (przeskoczy iskra)

świece niestety trzeba wykręcić i zmierzyć szczelinomierzem odległości oraz ogólnie obejrzeć ich stan czarny nalot (nie właściwa mieszanka) zaolejone (głowica uszczelniacze albo pierścienie tłokowe) biała świeca idealny kład mieszanki świeca może być również całkowicie zmęczona życiem po prostu wypalona będziesz widział...

(nie wiem jaką masz wiedzę techniczną i jakie narzędzia ale myślę że jak masz "pods. narzędzia" i troche oleju to dasz radę.. <ok> powodzenia..

 

Regulamin forum zdałoby się zgłębić - tam jasno napisano o kolorystyce czcionki :!: :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za porady. Wymieniłem dziś kabelki. Nie wiem jak się nazywają ale to te które się podłącza bezpośrednio do świec. Niestety samochód dalej chodzi jak maluch. Wymieniłem je bo jeden z nich był faktycznie przepalony. Poczekam do rana - może któryś z cylindrów się zalał i musi "odparować"...

 

Pomyślałem też o wyczyszczeniu samych świec. Niestety nie jestem w stanie ich odkręcić - są strasznie zapieczone a nie wiem czy można je rozpracować na przykład WD40..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te kabelki nazywają się kable wysokiego napięcia...

http://www.126fan.pl/www/swiece.htm

tu masz link możesz zobaczyć jak nie powinny świece wyglądać..

wiesz co świece przeważnie wykręca się na gorącym silniku a wkręca na zimnym (rozszerzanie materiału pod wpływem temp.) ogólnie musisz stanowczym ruchem ją wykręcić w odpowiednią stronę... tak jak napisałem nie jeździj tym samochodem jak Ci nie pali któryś cylinder.. A lpg jest? tak zapytam??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG jest ale ciągle się psuje więc w sumie nie używam... Staram się nie jeździć ale niestety ten samochód jest mi na co dzień bardzo potrzebny...

 

Mówiąc, że się wykręca się w odpowiednią stronę to rozumiem że tak jak wszystko na tym świecie <ok>

 

A narzędzia no to jakieś mam. Dziś się właśnie zaopatrzyłem w klucz do ś ;-) wiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno dasz rade wykręcić tą świece, ale tylko i wyłącznie na ciepłym silniku... O ile świece są dobre i nie masz nigdzie uszkodzonej instalacji to możesz się już rozglądać za nową cewką <ok> Dobry klucz to podstawa oby bez przedłużki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak mam rozgrzać silnik jak on ledwo zipie :shock: Poza tym facet w sklepie powiedział mi żebym broń Boże nie odłączał kabli wysokiego napięcia jak są gorące (przy gorącym silniku) bo mają grafitowe wnętrze które jest wtedy bardzo kruche i można najzwyczajniej je uszkodzić. No a trudno je raczej wyjąć przed rozgrzaniem silnika ;-)

 

A można jakoś sprawdzić cewkę? Nie mam niestety przyrządów pomiarowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewkę najlepiej sprawdzić jak masz drugą ale można też użyć hehe "muti-metru cyfrowego" czytaj umk'i bądź miernika cyfrowego i sprawdzić oporność pomiędzy poszczególnymi cylindrami (złączami w cewce). Jeżeli będą duże rozbieżności to uszkodzona jest cewka. (jest sporo kombinacji 1złącze - 2 złącze, 1z-3z, 1z-4z, 2z-3z, 2z-4z itd..) przed zdjęciem kabli zaznacz które złącze jest od którego cylindra mam nadzieje że jak zmieniałeś kable to robiłeś to pojedynczo i nie pozamieniałeś.. kable na ciepłym silniku możesz zdjąć ale nie zginać ich pod zbyt ostrym kontem (żadnych kabli nie zależnie czy z grafitem czy bez)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ciężko coś zamienić bo mają każdy inna długość. Ale w razie czego to może się coś stać złego?

A cewki tak nie sprawdzę bo nie mam tych mierników - zdaje się że jednak pozostaje mi mechanik :-/

Sprawdzę jeszcze jutro te świece a jak to nie to, to się poddaję i jadę do warsztatu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie da rade zamienić kable i przez to iskra będzie w nieodpowiednim momencie tłoki pracują mniej więcej tak 0oo0 o00o więc kombinacji po zamianie kabli może być dużo... Powiem Ci że raczej to będzie cewka i jak jak to się okaże cewkę nie bierz przypadkiem zamiennika już lepiej kupić używkę z alledrogo za 30-80zł niż zamiennik (osobiście w ciągu 1 roku gwarancji takiej cewki miałem 5szt <ok>) Jak "nie śmierdzisz groszem" to kup na allegro bo w aso taką cewkę sprzedają w cenie telewizora 32" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze to może ja faktycznie z tymi kablami namieszałem tylko jak to teraz sprawdzić... Tylko jakbym namieszał to chyba samochód w ogóle nie odpali a on odpala tylko ciężko mu idzie praca...

 

A z tą cewką to mnie wystraszyłeś - w sensie ceny. Ja nie tylko nie śmierdzę groszem, ale zapomniałem jak on wygląda... No ale nic - mam samochód to trzeba dbać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!