WikiBe Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Witam! Od jakiegoś czasu silnik dostaje wariacji, raz chodzi super, a potem nagle zaczyna się trząść i kaszleć. Odgłos jest zupełnie jak w silniku malucha. Dodatkowo silnik zupełnie traci zdolność przyspieszania - mam wrażenie że szybciej bym go rozpędził samemu go pchając. No i strasznie zaczyna śmierdzieć benzyną choć nie widać by gdzieś kapała. Nic nie daje powtórne zapalenie silnika. Dopiero jak postoi kilka godzin to wszystko wraca do normy... Nie mam pojęcia co to może być... :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pit-men Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Na pewno nie pali na wszystkie gary trzeba to sprawdzić i znaleźć przyczynę , mogą to być świece ,przewody WN cewki WN . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WikiBe Napisano 20 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Matko to tyle rzeczy... Znaczy że bez fachowca nie da rady... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindj Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Warto jeszcze sprawdzić czy kable od alternatora(chyba) są dobrze przykręcone. Znajdziesz je koło rozrządu nad alternatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pit-men Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Przecież nie musisz wymieniać wszystkiego tylko eliminuj po kolej elementy, na forum jest opisane jak się sprawdza świece ,cewki WN oraz przewody WN tylko trzeba poszukać .Kłania się opcja "SZUKAJ" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dream_GsxR Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 piszecie mu co ma sprawdzać a nie piszecie jak.. To raczej obaw rozwalonej (85%) ceki zapłonowej która po nagrzaniu uzwojenia dostaje przebicia, a po ostudzeniu wraca do normy... kategorycznie odstaw samochód bo jazda z niepalącym jednym bądź paroma cylindrami kończy się uszkodzeniem panewek (już kiedyś podobny temat przerabiałem) Ale możesz sprawdzać przewody najlepiej sprawdzić w nocy psikając spryskiwaczem z wodą na nie jeżeli rozwalone będą iskrzyć (przeskoczy iskra) świece niestety trzeba wykręcić i zmierzyć szczelinomierzem odległości oraz ogólnie obejrzeć ich stan czarny nalot (nie właściwa mieszanka) zaolejone (głowica uszczelniacze albo pierścienie tłokowe) biała świeca idealny kład mieszanki świeca może być również całkowicie zmęczona życiem po prostu wypalona będziesz widział... (nie wiem jaką masz wiedzę techniczną i jakie narzędzia ale myślę że jak masz "pods. narzędzia" i troche oleju to dasz radę.. powodzenia.. Regulamin forum zdałoby się zgłębić - tam jasno napisano o kolorystyce czcionki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WikiBe Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Dziękuje za porady. Wymieniłem dziś kabelki. Nie wiem jak się nazywają ale to te które się podłącza bezpośrednio do świec. Niestety samochód dalej chodzi jak maluch. Wymieniłem je bo jeden z nich był faktycznie przepalony. Poczekam do rana - może któryś z cylindrów się zalał i musi "odparować"... Pomyślałem też o wyczyszczeniu samych świec. Niestety nie jestem w stanie ich odkręcić - są strasznie zapieczone a nie wiem czy można je rozpracować na przykład WD40.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dream_GsxR Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 te kabelki nazywają się kable wysokiego napięcia... http://www.126fan.pl/www/swiece.htm tu masz link możesz zobaczyć jak nie powinny świece wyglądać.. wiesz co świece przeważnie wykręca się na gorącym silniku a wkręca na zimnym (rozszerzanie materiału pod wpływem temp.) ogólnie musisz stanowczym ruchem ją wykręcić w odpowiednią stronę... tak jak napisałem nie jeździj tym samochodem jak Ci nie pali któryś cylinder.. A lpg jest? tak zapytam?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WikiBe Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 LPG jest ale ciągle się psuje więc w sumie nie używam... Staram się nie jeździć ale niestety ten samochód jest mi na co dzień bardzo potrzebny... Mówiąc, że się wykręca się w odpowiednią stronę to rozumiem że tak jak wszystko na tym świecie A narzędzia no to jakieś mam. Dziś się właśnie zaopatrzyłem w klucz do ś ;-) wiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dream_GsxR Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Na pewno dasz rade wykręcić tą świece, ale tylko i wyłącznie na ciepłym silniku... O ile świece są dobre i nie masz nigdzie uszkodzonej instalacji to możesz się już rozglądać za nową cewką Dobry klucz to podstawa oby bez przedłużki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WikiBe Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Tylko jak mam rozgrzać silnik jak on ledwo zipie :shock: Poza tym facet w sklepie powiedział mi żebym broń Boże nie odłączał kabli wysokiego napięcia jak są gorące (przy gorącym silniku) bo mają grafitowe wnętrze które jest wtedy bardzo kruche i można najzwyczajniej je uszkodzić. No a trudno je raczej wyjąć przed rozgrzaniem silnika ;-) A można jakoś sprawdzić cewkę? Nie mam niestety przyrządów pomiarowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dream_GsxR Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Cewkę najlepiej sprawdzić jak masz drugą ale można też użyć hehe "muti-metru cyfrowego" czytaj umk'i bądź miernika cyfrowego i sprawdzić oporność pomiędzy poszczególnymi cylindrami (złączami w cewce). Jeżeli będą duże rozbieżności to uszkodzona jest cewka. (jest sporo kombinacji 1złącze - 2 złącze, 1z-3z, 1z-4z, 2z-3z, 2z-4z itd..) przed zdjęciem kabli zaznacz które złącze jest od którego cylindra mam nadzieje że jak zmieniałeś kable to robiłeś to pojedynczo i nie pozamieniałeś.. kable na ciepłym silniku możesz zdjąć ale nie zginać ich pod zbyt ostrym kontem (żadnych kabli nie zależnie czy z grafitem czy bez) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WikiBe Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 W sumie ciężko coś zamienić bo mają każdy inna długość. Ale w razie czego to może się coś stać złego? A cewki tak nie sprawdzę bo nie mam tych mierników - zdaje się że jednak pozostaje mi mechanik :-/ Sprawdzę jeszcze jutro te świece a jak to nie to, to się poddaję i jadę do warsztatu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dream_GsxR Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 ogólnie da rade zamienić kable i przez to iskra będzie w nieodpowiednim momencie tłoki pracują mniej więcej tak 0oo0 o00o więc kombinacji po zamianie kabli może być dużo... Powiem Ci że raczej to będzie cewka i jak jak to się okaże cewkę nie bierz przypadkiem zamiennika już lepiej kupić używkę z alledrogo za 30-80zł niż zamiennik (osobiście w ciągu 1 roku gwarancji takiej cewki miałem 5szt ) Jak "nie śmierdzisz groszem" to kup na allegro bo w aso taką cewkę sprzedają w cenie telewizora 32" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WikiBe Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Kurcze to może ja faktycznie z tymi kablami namieszałem tylko jak to teraz sprawdzić... Tylko jakbym namieszał to chyba samochód w ogóle nie odpali a on odpala tylko ciężko mu idzie praca... A z tą cewką to mnie wystraszyłeś - w sensie ceny. Ja nie tylko nie śmierdzę groszem, ale zapomniałem jak on wygląda... No ale nic - mam samochód to trzeba dbać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.