Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup dodatkowej gwarancji


rolkos

Rekomendowane odpowiedzi

Temat nie całkiem związany z tą kategorią, ale ciężko go do jakieś wstawiać.

 

Ponieważ zbliża się rok od zakupu mojej megi mam kilka dni na zastanowienie się czy dokupić dodatkową gwarancję (można to zrobić maks. rok po zakupie). Dostępne są 4 opcje na 3 lata i 60kkm, 4lata 80kkm, 5lat 100kkm oraz 4 lata 120kkm.

Koszt to do 3 lat 1200zł, do 4 coś koło 2200, do 5lat 3300zł.

Ponieważ mam 1.5dci to jak to w dieslu mogą pójść wtryskiwacze, turbo (to chyba najdroższe elementy o wysokim ryzyku padnięcia). Nie wiem jak z kołem dwumasowym (1.5dci 105KM posiada je?).

Minusem posiadania gwarancji jest konieczność przeglądów w serwisie (wymiana oleju i filtra kabiny 720zł - sam zrobię to z częściami za jakieś 250zł).

Po roku zrobiłem 20 000km, w 1.5dci 105KM przegląd jest wymagany co rok lub 30 000km, podobnie wymiana oleju.

 

Moje pytanie czy warto? Może raczej olać sprawę i w razie czego naprawiać z własnej kieszeni?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapłaciłeś za auto kilkadziesiąt tysięcy i robisz takie małe przebiegi jak 20 tys. rocznie to wybrałbym 4 lata i 120tys. Raz do roku i tak masz przegląd a przy sprzedaży auta za te 4 lata kupca znajdziesz bez problemu bo wszystko będzie zrobione w Aso. <ok> Pytanie jednak pozostaje co obejmuje ta przedłużona gwarancja. Wątpie żeby turbo i wtryski bo wykręcą się tym, że złe paliwo zalałeś/nie dbasz o turbo. :-/ Zobacz dokładnie co obejmuje ta gwarancja i popytaj się ludzi z tym silnikiem co najczęściej pada wtedy będziesz miał obraz tego czy gra warta świeczki. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo i wtryski są jak najbardziej uznawane na gwarancji, pytałem sprawdzałem w warunkach gwarancji. Znajomemu turbo wymienili właśnie na gwarancji. Do 80 000km nawet amortyzatory są uznawane, powyżej do 120 000 Renault w przypadku amortyzatorów dzieli koszty zwykle 50/50 z klientem (podobno można się dogadać na lepsze warunki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegląd jest wymagany co rok lub 30 000km, podobnie wymiana oleju

W II ph2 dCi przeglądy z wymianą oleju co 20k; koło dwumasowe jest. Co do zakupu, ciężki wybór i chyba jednak za drogo, za małe limity kilometrów. Ewentualnie można rozważyć opcję na 3 lata. Moja ma 3,5 roku i 84k - żadnych poważnych problemów (wymieniona wtyczka sprężarki i wkład klamki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W II ph2 dCi przeglądy z wymianą oleju co 20k

Zarówno w książeczce serwisowej jak i na wyświetlaczu jest napisane przegląd co 30 000km, podobnie wymiana oleju (potwierdziłem to w serwisie). Dotyczy to tylko wersji z silnikiem 1.5dCi 105KM w phII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam że jak odbierałem samochód i sprzedawca pokazywał funkcje komputerka to tez się zdziwił że co 30 000, chociaż osobiście wolałbym nie przekraczać 20 000km miedzy wymianami i wymieniać olej częściej (poza serwisem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpie żeby turbo i wtryski

 

w pkt 4.2 (Warunki ogólne świadczenia usługi serwisowej Formuła NON STOP) jest dokładnie opisane czego nie naprawiaja i turbo oraz wtryski tam nie występują aczkolwiek jak kolega wcześniej wspomniał mogą to podciągnąć pod punkt który brzmi "używanie niewłaściwego paliwa lub paliwa odznaczającego się złą jakościa, niezgodnego z zaleceniami producenta"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem formułe i bez problemu wymienili nawet sprzęgło i pół zawieszenia. A zepsuć się może naprawdę sporo. Poza tym jeśli masz nowy samochód to przeglądy w ASO są dodatkowym atutem. Przy sprzedaży każdy potem cmoka, że nie ma ksiązki, nawet na tej liście znajdziesz opinie przy ocenie samochdów w tym dziale, że jak diesel to na pewno ma cofany licznik. A tak nie ma problemu. Więć ja na Twoim miejscu wybrałbym opcję 4 lata 80kkm. 700zł raz na rok za przegląd to nie jest kasa, która przewraca.

Ja np. kupuję wszystkie graty swoje i za przegląd płace ok. 300zł.

A tak na marginesie sam wymieniająć olej gdzie chcesz go wylać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do paliwa to argument raczej odpada, prowadzę działalność i paliwo rozliczam wiec na wszystkie tankowania ma FV a na niej nr rejestracyjny samochodu. Tankuję głównie na BP dodatkowo Ultimate Diesel (nie wiem czy ma to sens, ale podobno dobrze dla wtrysków).

 

Nie wiecie czy można do serwisu iść z własnymi częściami (nowymi oryginalnymi Renalut), np. filtr kabiny normalnie ~70zł w serwisie 160, olej wlali mi dokładnie to samo co tu:

http://www.allegro.pl/item1006891882_elf_e...700_rn0710.html

 

tylko policzyli 260zł.

 

Gdzie wylewam olej? Wymieniałem raz u teścia i nie pytałem co z nim zrobił, ale słuszna uwaga, zapytam (teść należy raczej do osób myślących ekologicznie - segreguje śmieci itd.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze mam wszystko swoje. Kupuje na allegro oryginalne materiały, mam na to faktury. W ASO zgłaszam, że graty są w bagażniku - filtry, świece, płyn chłodzący, hamulcowy. Tylko oleju nie kupuję. Targuję się o rabat za olej. Nie płace wtedy za olej więcej niż 200zł. Czyli cena jak w sklepie.

 

Co do oleju, to musi być on oddany do specjalnej firmy zajmującej się jego utylizacją. Nie wolno go wywalić do śmieci nawet w zakręconej butelce ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wracając do oleju i czasu pracy to inżynier który pracował w BMW twierdził że trochę przepracowany olej ma lepsze właściwości niż całkiem nowy. Według niego i testów które rzekomo przeprowadzili nowoczesne oleje syntetyczne mogą pracować nawet do 100tyś. km tylko na czym by wtedy zarabiało ASO i inne serwisy? <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!