mateq111 Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 Witam! Mam problem z Scenicem. Podczas wyjazdu na weekend majowy, tata wyprzedzał auto na podjeździe na obwodnicy Bochni na podjeździe. Wiadomo 4 ogień od 60km/h w ->. Przy około 3500-3700rpm wyskakuje Injection a controller + service i auto traci moc, max obroty to 3100-3200rpm. Zjeżdżamy na stacje z orłem za obwodnicą. STP do czyszczenia wtrysków + 35l wzmocnionego ON. Problem znika. Wracamy do domu. I mi na obwodnicy Krakowa przy rozpędzaniu auta z 5 przy 120km/h wyskakuje to samo. Zjazd na bok. Chwila na ostudzenie turbinki ok 1 min, gaszę silnik i ponownie odpalam. Problem znika. Dziś byliśmy na kompie i wyskoczył błąd odnośnie przegrzania turbiny. Miał ktoś podobny problem. Szukajką nic nie znalazłem. Przebieg 95 tys km, nie dymi, nie spala oleju(a jak coś to nie zauważalnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek708 Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 mateq111, turbina jest smarowana i chłodzona olejem.Może ciśnienie jest za małe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateq111 Napisano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 To wiem, że jest smarowana olejem. Jak mogę sprawdzić to ciśnienie? A i jeszcze 1 pytanko, czy teraz ta turbina została 2 razy już przegrzana, czy jakiś czujnik zablokował i przez to nie chciał się silnik wkręcać na obroty. I z turbinką będzie wszystko OK? Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek708 Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 czy jakiś czujnik zablokowałna turbinie nie ma żadnego czujnika..nie wiem czym zczytałeś błędy.Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia oleju i zaworu EGR.Na zaworze jest czujnik a od niego juz niedaleka droga do turbawki...może to on jest winny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateq111 Napisano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 Z tyn czujnikiem chodziło mi o to, że coś przyblokowało turbo bo po zatrzymaniu max było ok 3200rpm. A po zgaszeniu i zapaleniu chodziło elegancko. Więc myślałem, że po wyskoczeniu błędu coś zablokowało, aby nie pogorszyć. OK będę szukał, dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek708 Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 mateq111, zacznij od EGRa..zablokował sie na bank.Po zgaszeniu silnika zamknął się a póżniej przy gwałtownym przyspieszaniu się przyblokował. Zrob mały teścik.Zgas silnik,wypnij wtyczke od zaworu i pojeżdzij kilka dni.Jeżeli wszystko będzie ok to już znasz przyczynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateq111 Napisano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 Dzięki za porady, będę sprawdzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simon83 Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 EGR ma dobrą diagnostykę, łącznie z wykonawczą. Jeżeli nie ma go na komputerze, to zapewne jest sprawny. IMHO ciśnienie oleju do kontroli (może pompa?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateq111 Napisano 17 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 waldek708 chyba dobrze trafiłeś z tym EGR. Ogólnie to z braku czasu nic nie robiłem tylko jeździłem, po tym 1 kasowaniu wszystko śmigało ale później już co wyprzedzanie, rozpędzanie wyskakiwał błąd. Dodatkowo odłączyłem akumulator wyskoczył jeszcze service od hamulca postojowego. Od kolegi załatwiłem namiar na gościa co w serwisie Renault pracował. W ogóle jak usłyszał co wcześniej mi stwierdzili to powiedział, że nie ma możliwości aby taki błąd był. Jemu wyskoczyło, że to błąd odnośnie przepustnicy spalin czyli EGR. + te błędy związane z wyciągnięcie akumulatora. I jeszcze jedno wyszło coś jeszcze związane z AC, 2 x się podpinał i za 2x ponownie coś z klimą wyszło. Czy jeśli mam mało czynnika to komputer to wyłapie? Klima jakoś teraz słabiutko chłodzi. Mówił, że coś tam ewentualnie innego możne być, i że do naprawy musi się zderzak ściągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek708 Napisano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2010 Czy jeśli mam mało czynnika to komputer to wyłapienie no,aż taki to mądry komp nie jest .że do naprawy musi się zderzak ściągnąćżaden problem-10 minut roboty ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateq111 Napisano 3 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 Jazdy po autostradach i przedmuchiwanie auta nie pomogło. Robiło się jeszcze gorzej bo ani napisu SERVICE ani jazdy. Auto w ogóle nie ciągło od 2000 rpm, dopiero przy ponad 3000rpm. A czasami śmigało elegancko. W końcu zabrałem się za czyszczenie EGR. W moim silniku 85kW jest to całkiem w innym miejscu niż w Lagunach(studiowałem manual z forum). Musiałem wyciągnąć cały ten "lącznik" gdzie znajduje sie EGR bo za chiny nie chciał wyjść(nawet przy pomocy tego dorobionego klucza do obruszania). W końcu się udało. Po 1 jeździe czuć lepszą elastyczność i jak narazie nie ma, błędu. I przy okazji wymieniłem czujnik ciśnienia AC, klima po nowym nabiciu śmiga elegancko. Wkurzyłem się tylko bo oddałem auto do warsztatu na wymianę rozrządu i urwali mi osłonę pod silnik. Podrutowali jakimiś opaskami. Szkoda, że dopiero teraz to zauważyłem. :evil: Chyba muszę nauczyć się samemu wymieniać rozrząd, bo to tylko 1 naprawa kiedy muszę odstawić auto do mechanika resztę robię samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.