Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegrzarna turbina


mateq111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z Scenicem. Podczas wyjazdu na weekend majowy, tata wyprzedzał auto na podjeździe na obwodnicy Bochni na podjeździe. Wiadomo 4 ogień od 60km/h w ->. Przy około 3500-3700rpm wyskakuje Injection a controller + service i auto traci moc, max obroty to 3100-3200rpm. Zjeżdżamy na stacje z orłem za obwodnicą. STP do czyszczenia wtrysków + 35l wzmocnionego ON. Problem znika. Wracamy do domu. I mi na obwodnicy Krakowa przy rozpędzaniu auta z 5 przy 120km/h wyskakuje to samo. Zjazd na bok. Chwila na ostudzenie turbinki ok 1 min, gaszę silnik i ponownie odpalam. Problem znika.

 

Dziś byliśmy na kompie i wyskoczył błąd odnośnie przegrzania turbiny. Miał ktoś podobny problem. Szukajką nic nie znalazłem.

Przebieg 95 tys km, nie dymi, nie spala oleju(a jak coś to nie zauważalnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem, że jest smarowana olejem. Jak mogę sprawdzić to ciśnienie?

 

A i jeszcze 1 pytanko, czy teraz ta turbina została 2 razy już przegrzana, czy jakiś czujnik zablokował i przez to nie chciał się silnik wkręcać na obroty. I z turbinką będzie wszystko OK?

 

asdasdth.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jakiś czujnik zablokował
na turbinie nie ma żadnego czujnika..nie wiem czym zczytałeś błędy.

Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia oleju i zaworu EGR.Na zaworze jest czujnik a od niego juz niedaleka droga do turbawki...może to on jest winny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyn czujnikiem chodziło mi o to, że coś przyblokowało turbo bo po zatrzymaniu max było ok 3200rpm. A po zgaszeniu i zapaleniu chodziło elegancko. Więc myślałem, że po wyskoczeniu błędu coś zablokowało, aby nie pogorszyć.

OK będę szukał, dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mateq111, zacznij od EGRa..zablokował sie na bank.Po zgaszeniu silnika zamknął się a póżniej przy gwałtownym przyspieszaniu się przyblokował.

Zrob mały teścik.Zgas silnik,wypnij wtyczke od zaworu i pojeżdzij kilka dni.Jeżeli wszystko będzie ok to już znasz przyczynę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

waldek708 chyba dobrze trafiłeś z tym EGR. Ogólnie to z braku czasu nic nie robiłem tylko jeździłem, po tym 1 kasowaniu wszystko śmigało ale później już co wyprzedzanie, rozpędzanie wyskakiwał błąd. Dodatkowo odłączyłem akumulator wyskoczył jeszcze service od hamulca postojowego.

Od kolegi załatwiłem namiar na gościa co w serwisie Renault pracował. W ogóle jak usłyszał co wcześniej mi stwierdzili to powiedział, że nie ma możliwości aby taki błąd był.

 

Jemu wyskoczyło, że to błąd odnośnie przepustnicy spalin czyli EGR. + te błędy związane z wyciągnięcie akumulatora.

 

I jeszcze jedno wyszło coś jeszcze związane z AC, 2 x się podpinał i za 2x ponownie coś z klimą wyszło. Czy jeśli mam mało czynnika to komputer to wyłapie? Klima jakoś teraz słabiutko chłodzi. Mówił, że coś tam ewentualnie innego możne być, i że do naprawy musi się zderzak ściągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jazdy po autostradach i przedmuchiwanie auta nie pomogło. Robiło się jeszcze gorzej bo ani napisu SERVICE ani jazdy. Auto w ogóle nie ciągło od 2000 rpm, dopiero przy ponad 3000rpm.

A czasami śmigało elegancko. W końcu zabrałem się za czyszczenie EGR. W moim silniku 85kW jest to całkiem w innym miejscu niż w Lagunach(studiowałem manual z forum).

Musiałem wyciągnąć cały ten "lącznik" gdzie znajduje sie EGR bo za chiny nie chciał wyjść(nawet przy pomocy tego dorobionego klucza do obruszania). W końcu się udało.

Po 1 jeździe czuć lepszą elastyczność i jak narazie nie ma, błędu.

 

I przy okazji wymieniłem czujnik ciśnienia AC, klima po nowym nabiciu śmiga elegancko.

 

Wkurzyłem się tylko bo oddałem auto do warsztatu na wymianę rozrządu i urwali mi osłonę pod silnik. Podrutowali jakimiś opaskami. Szkoda, że dopiero teraz to zauważyłem. :evil:

Chyba muszę nauczyć się samemu wymieniać rozrząd, bo to tylko 1 naprawa kiedy muszę odstawić auto do mechanika resztę robię samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!