Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przesiadka ze Stilo JTD na Megane II 1.5 dCi


przemek24

Rekomendowane odpowiedzi

waldek708

 

I to jest właśnie typowe polskie rozumowanie.....jak mi się nie udaj, to innym też nie może.

Kolego waldek708, wielokrotnie udało mi się spalić mniej niż 6L ON jeżdżąc moim Scenikiem II z 1.9 dCi. Mówię o średnim spalaniu po wyjeżdżeniu pełnego baku. Obliczenia robię na podstawie zatankowanej ilość paliwa a nie wskazań komputera pokładowego.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za wypowiedzi;) Wasze posty o spalaniu wzbogaciły moją wiedzę nt. temat. Tutaj pochwale się, że mój JTD na dystansie ~4tys. km pokazywał średnio 6.1l/100km i na tą chwilę jest identycznie na dystansie 550km. To tyle o spalaniu. Reasumując pozostaję przy silniku 1.9. Subiektywne moje odczucie jest takie, że troszkę żal mi przesiadać się na jednostkę słabszą od tej, z której teraz korzystam.

 

Teraz może coś o wrażeniach z jazdy. Ktoś wyżej pisał, że to jednostka (1.9dCi) bardzo kulturalna i jeżeli jest choć ciut mniej kulturalna od 1.5 dCi, to i tak rewelacja. Ktoś, kto zna Stilo wie, że JTD-ki do cichych i spokojnych nie należą. Nie można im za to odmówić dynamiki i elastyczności. Z tego, co się ogólnie orientuję silniki 1.9 dCi sprawują się jeszcze lepiej, co mnie co raz bardziej do nich przekonuje. Mam nadzieje, że podzielicie moje spostrzeżenia.

 

Ostatnią kwestią, która mnie interesuje, to poziom komfortu wewnątrz oraz samo zawieszenie. Tak się nieszczęśliwie składa, że nigdy nie miałem przyjemności jechać Megane II, więc pytam Was tutaj. Wiadomo, że to francuskie toczydełko będzie wygodne, ale czy np. fotele nie są za miękkie i jak trzymają na boki? Jak z zawieszeniem, też jest tak miękkie jak w Megane I?

 

Wszystkim wielkie podziękowania. Muszę w praktyce przekonać się teraz do autka, bo już od dawna planuje jego zakup i poczekam jeszcze nawet rok, ażeby znaleźć sensowny egzemplarz. Będzie to na pewno diesel i tutaj będę skłaniał się zdecydowanie w stronę 1.9, a co do 1.5, to nigdy nie mówię nigdy :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Diodak, z całym szacunkiem i z polskim rozumowaniem napiszę tak...ja średnio wyjeżdzam 2 PEŁNE BAKI tygodniowo i naprawde się kiedyś zaprę,urządzę emerycką jazdę.Póżniej będę się chwalił na forum,że mi autko spala 5.2l/100km :) Tylko sam nie wiem po co?Gdyby zależało mi na tym litrze mniej to jeżdziłbym 1.5dCi.

. Mówię o średnim spalaniu po wyjeżdżeniu pełnego baku
Nikt,żadne pismo fachowe nie podaje wyników średniego spalania na podstawie przejechanych załóżmy 1000km.Na wyniki podawne przez producenta tez można przymknąć oczy...są dużo zaniżone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisał meganecoupe02, trzymajmy się tematu.

 

przemek24, siedzenia doskonale trzymają na boki jeżeli chodzi o seryjne siedzenia, nie są miękkie ani też z kamienia, jak dla mnie idealne, nie boli kręgosłup i człowiek jest dobrze ułożony.

 

"Nigdy nie mówisz nigdy" - mówisz tutaj o silniku 1.5DCi, nie posiadam co prawda osobiscie tej jednostki ale czytając opinie użytkowników ( nie wszystkich oczywiscie - do zadowolonych posiadaczy 1.5 DCi ) jest awaryjnym silniczkiem : przykład tutaj kolegi z forum : http://megane.com.pl/lukasz121-megane-ii-p...htm?view=newest . Pękniety korbowód, przy tych silnikach przy 180 tys km często właśnie nie wytrzymuje 3 korbowód, oraz układy wtryskowe Delphi ( przed 2005r ).

Szukaj silniczka o mocy 130KM , i porównaj dynamikę i elastyczność z silnikiem JTD ( o kulturze nie wspomne )

PS. Wiem bo miałem Punto II z silniczkiem JTD, oraz benzynowym 1,8. Parę fiatów miałem, na awaryjność nie narzekałem co prawda :)

 

http://allegro.pl/item1032627979_megane_ii...ja.html#gallery

Ka koledze poleciłem ta Megane właśnie będzie jechał ją obejrzeć co prawda 02 ale się dogadają myślę :)

Zdecyduj się poszukaj parę Meganek i umawiaj się przejedziesz się i w końcu wybierzesz najlepiej jakas wersje wypasioną np Lux Privilige.

 

 

W tych silniczkach już trzeba zadbać o turbinę, więc o tym pamiętaj! Kupując możesz sprawdzić turbo w taki sposób "na oko" oczywiście najlepiej na stacji diagnostycznej.

Na słuch - przysłuchaj czy turbo ma jakiś inny charakterystyczny dźwieków : buczenie, dziwne gwizdanie, wiadomo standardowe "pssyt" musi być jak to każde turbo:D

I oczywiście po dłuższej trasie pozwól silniczkowi popracować z minutkę na biegu jałowym przed zgaszeniem aby turbo ostygło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc. Każda wskazówka jest dla mnie bezcenna. Nie wiem kiedy kupie nowe autko, ale jak to się stanie, to na pewno się pochwalę. Jak na razie jeżdżę spokojnie Stilem i będę tutaj zaglądał z racji, że w domku jest Grand Scenic i czasem wskazówki użytkowników forum mogą się przydać. Dla ciekawostki dodam, że na autokąciku i forum fiata jestem dość często i szukam tam rozwiązań swoich problemów z autem. Co do GScenica od momentu zakupu nie ma z nim problemów, co świadczy o dobrej jakości i małej usterkowości - tutaj "odpukać". Stąd moja aktywność tutaj jest dość niska. Dziękuje jeszcze raz. Na pewno będę tutaj zaglądał i szukał porad, oby nie za często.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!